Vakantie en uitjes

Vic
06-01-2013 om 17:33
Calais-dover (kijk ik wel goed?)
In mijn beleving kostte de overtocht van Calais naar Dover vroeger honderden euro's (laatste keer dat ik ging was 10 jaar geleden). Omdat we in de zomervakantie misschien naar Kent gaan, heb ik eens gekeken hoe of wat en het blijkt een stuk goedkoper dan ik dacht. Met de trein komt wel rond de 200 euro voor een retour, maar een ferry kan al voor ca. 80 euro.
Kijk ik wel goed? Komen daar nog veel kosten bij? Wie heeft recente ervaring en hoe kan ik het het beste aanpakken?

amk
06-01-2013 om 18:43
Duinkerke (zonder n idd)
Klopt is een stuk goedkoper geworden. Maar kijk ook eens bij Duinkerke Dover dat was vorig jaar mei de goedkoopste overtocht. Iets minder ver rijden dan Calais, iets langere overtocht.

Vic
06-01-2013 om 18:57
Aanbieders
Bedankt. Volgens mij heb ik die ook voorbij zien komen. En Oostende, waar ik ook wel eens de boot heb genomen, is er volgens mij weer uit? Het viel me sowieso op dat er ontzettend veel aanbieders zijn. Waar heb jij vorig jaar geboekt?

Vera*
07-01-2013 om 09:41
Vic
Wij hebben het vorig heel erg leuk gehad gehad in Kent, echt een aanrader!

Vic
07-01-2013 om 10:00
Vera!
Mooi! Heb je nog ideeën wat we echt moeten gaan zien? Hoe hebben jullie de overtocht gedaan?

amk
07-01-2013 om 10:23
Dfds
ik ben overgegaan via dfds.
Wat heel erg leuk is in Kent is natuurlijk Canterbury.
Maar ook Dover, Brighton (vooral dat paleis en de pier).
Heb je al een accomodatie? Ik weet nog een site met allerliefste huisjes.

Vic
07-01-2013 om 10:28
Wil ik wel
Dochter heeft al een huisje op het oog aan de kust, maar ik wil nog wel verder kijken. Dus die site wil ik wel.

amk
07-01-2013 om 13:48
Link
http://www.english-country-cottages.co.uk/
ik heb hier verschillende malen al een huisje gehuurd. Je huurt van particulieren.

Vic
07-01-2013 om 14:35
Leuke huizen
Leuke huizen i.d.d. maar veel in the middle of nowhere. Daar ga ik nog even over nadenken, of ik in mijn eentje met twee niet helemaal matchende kinderen in een huisje in het bos wil zitten Oudste vermaakt zich wel zo lang er wifi is, maar jongste wil dan de hele dag spelletjes doen of met mij buiten spelen.

dc
08-01-2013 om 21:07
Je kijkt goed
Heb het regelmatig gedaan de laatste jaren. Ferry is vaak heel veel goedkoper dan de trein.
Maar, laatste keer kon ik voor 80 pond een enkeltje van hoek van holland naar Harwich krijgen. De boottrip is wel veel langer (6 uur), maar het is een stuk minder rijden. En als je op de dag zelf (overdags dus) een cabine huurt, dan is dat maar 22 euro. Met een middagdutje, een film en wat eten kom je de dag makkelijk door. Wij vonden het ideaal.

dc
08-01-2013 om 21:31
Site
Hier zijn wij een paar keer geweest (degene in Wales). Een goede plek om te slapen, en vaak goede aanbiedingen. Het is geen center parks, dus verwacht niet teveel luxe! Dan kun je beter gaan naar iets als http://www.butlins.com/ (nooit geprobeerd, maar populair bij engelsen hier).