Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Anna

Anna

19-01-2011 om 22:13

Cambodja

Hallo,

Onze zoon heeft een vakantie geboekt naar Cambodja en vertrekt 14-1. Is hier al eens iemand in Cambodja geweest? Ik ben op zoek naar praktische tips. Stom voorbeeld, heeft het zin om sandalen mee te nemen of kun je die toch niet dragen vanwege het ongedierte en het vuil?
Bedankt alvast.
Groetjes

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Marlou H.

Marlou H.

20-01-2011 om 13:37

Man is er geweest

Mijn man is er geweest. Even vragen vanavond, daarna hoor je meer.

Tips cambodja

Hallo Anna,

Twee jaar geleden heb ik gereisd door Vietnam, Cambodja en Laos. Heeft je zoon een rondreis geboekt of boekt hij alleen een ticket en gaat hij vervolgens zijn eigen gang? Als het tweede het geval is heb ik nog wel tips voor hotels, maar misschien heeft hij dat wel helemaal niet nodig. Je kan in Cambodje overigens goed zelfstandig reizen. Locals spreken vaak Engels en er is veel geregeld voor toeristen.
Ik heb in Cambodja dagelijks op slippers/sandalen gelopen. De straten zijn buiten het regenseizoen erg stoffig, maar dat was je er makkelijk af. Afgezien van een incidenteel de straat overstekende rat heb ik geen ongedierte gezien. Ja een gekko in mijn kamer die 's nachts veel herrie maakte, maar die erg bang was voor mij...
Ik zou dunne kleding meenemen met lange mouwen. Locals zijn over het algemeen vrij bedekt gekleed en ik heb me wel geergerd aan toeristen die halfnaakt allerlei tempelcomplexen doorbanjeren. Dus linnen blouses, wat wijdere linnen broeken, etc. Zal nu niet heel makkelijk te koop zijn.
Goed denken aan vaccinaties (op tijd regelen!, maar zie dat je zoon al vertrokken is??) en antimugmiddelen met een hoge deetfactor. Naast malaria is er ook kans op dengue. Ik heb geen gebruik gemaakt van de wel meegebrachte klamboe. Hotels hebben vaak airco en zijn muggenvrij.
En dan de toeristische highlights. Natuurlijk gaat iedereen naar de tempels van Angkor. Geweldige ervaring. Wij hebben er op ons eigen gemakje gefietst, wat erg leuk is. Je kan dan op je eigen tijd stoppen bij kraampjes langs de weg en het gebied daar is erg vlak. Verder erg indrukwekkend de Tuol Sleng gevangenis in Phnom Penh (uit de periode van Pol Pot). We zijn met de boot naar Battambang gegaan. Een erg indrukwekkende dagtocht langs dorpjes op palen in het water.
Verder krijgt je zoon naast allerlei fantastische tempels, in oranje geklede monniken en nieuwsgierige locals ook te maken met armoede, bedelaars en kinderen die je van alles willen verkopen. Zelf vind ik het altijd lastig om hiermee om te gaan. Bij Ankor wemelt het van de kinderen die magneetjes, sleutelhangers, flesjes water etc verkopen. Er zijn verhalen over kinderhandelen die deze kinderen ronselen om te verkopen. Ik weet niet of dit waar is, maar heb regelmatig iets gekocht. Alles kost een dollar en ik ben dus met heel wat prullaria weer vertrokken. Op straat wordt veel gebeldeld door met name gehandicapten en oude van dagen. Zelf geef ik dan, met de vraag of het op de juiste plek terecht komt.
Ik heb eigenlijk geen idee wat je verder wilt weten. Als je gericht vragen hebt hoor ik het wel. Neemt je zoon overigens adviezen aan van zijn moeder ??

Maanve

Ehhhhhhhh

14-1 volgend jaar?????

Tijd genoeg dus hahahaha..

Wij zijn er 2 jaar geleden geweest en alles zonder te reserveren. Heeft je zoon een georganiseerder reis?

Vliegt hij vanuit NL naar Phnom Phen of via Bangkok?

Ik loop zelf altijd op teva's en geen ongedierte gezien

Marlou H.

Marlou H.

21-01-2011 om 11:18

Geen sandalen

Nee geen sandalen riep manlief, dat ziet er niet uit.

Sandalen en slippers zijn prima. Lange broek en shirt/overhemd met lange mouwen zijn prima vooral s avonds. Veel mensen in Azië storen zich aan de slordige en blote kleding van vakantiegangers, dus het is goed daar rekening mee te houden.
Goede zonnebrandcreme en een muggenmiddel met DEET.
Koop daar een sarong, handig als laken, badhanddoek, als kledingstuk.

En verder vooral veel plezier. het is een prettig vakantieland volgens mijn man.

Nou ehhhhhhh

echt geen lange kleding voor mij hoor! Korte broek en hemdje! We zijn gaan nu voor de derde keer naar het oosten maar nog nooit zijn er op aangekeken. Lange mouw pfffffffffff ik val al neer van de hitte als ik er aan denk.
Mijn man heeft altijd een afrits korte broek aan en zijn pijpen los in zijn rugzak, je mag nl niet overal in. Hij draagt trouwens altijd polo's
En ja gewoon sandalen aan.

Je moet trouwens ook malariatabletten slikken, malerone zijn prima.

Brianna F

Brianna F

21-01-2011 om 13:48

Malariatabletten

Ik had begrepen dat dat voor de omgeving van Phnom Penh, Siem Reap/Angkor Wat niet nodig is?

Ankor wat

valt wel in het malaria gebied.

http://www.vaccinatiesopreis.nl/malaria-cambodja/

Nog 1 goede tip is, mocht je erg ziek worden, niet naar een arts gaan maar direct de eerste vlucht naar Thailand nemen en daar naar een dokter gaan. Deze tip heb ik van expats.... Als je googled lees je ook dat de gezondheidszorg zeer slecht is daar.

Chippie

Chippie

23-01-2011 om 16:29

Ik...

Wij zijn ooit geweest en vaak in die hoek.

Alle hippe backpackers (en daarboven) lopen op teva's (soort jezussandalen). Vorig jaar had ik niet eens andere schoenen mee en kochten we terplekke en paar slippertjes toen we op onze strandbestemming waren aangekomen.

Vaccinaties moet je natuurlijk goed regelen.

Qua kleding moet je geen langemouwenshirts en sokken vergeten (ja, die sokken doe ik aan in mijn teva's in muggenrijke gebieden).

Ik neem altijd twee hydrofiele luiers mee pp. Meestal zijn er in hotels wel handdoeken, mocht dit een keertje niet zo zijn dan kun je deze doeken gebruiken (die ook voor andere dingen ideaal zijn).

Ik stop in een ziplockzakje altijd wat medicijnen, pleisters, verbandspul, pincet, ducktape, potlood, touwtje, hangslotje, wereldstekker, etc.

Koop een Lonely Planet en lees reisverslagen van anderen. Zonder kinderen leggen wij niets vast, maar had ik altijd wel alvast wat leuke hotelletjes opgeschreven.

In een beetje dorpje in Cambodja zijn de meest gebruikelijke toiletartikelen en medicijnen etc wel verkrijgbaar. Alleen contactlensvloeistaf (én reservelenzen) durf ik niet aan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.