Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Manon Bleijenberg

Manon Bleijenberg

23-07-2010 om 00:13

Camper


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hmm...

Maar toch... jullie gaan standaard uit van die grote witte dingen, maar een buscamper is een stuk kleiner en wel met de gemakken van een 'echte' camper.

En wat hier gezegd wordt: je caravan stuiterend achter je auto aan, gister op de A15 op weg naar huis zag ik er ook weer 1 gevaarlijk slingeren en die was niet zo groot. Maar goed, van mijn kant zijn het ook vooroordelen! Ik ben een tent campeerder en daarnaast zie ik dus alleen een camper bij mijn schoonouders en zij doen er alles mee, komen overal en staan overal, dat ziet er dan best leuk uit! Dus als ik dan 'moet' dan maar een camper, maar de voorkeur blijft natuurlijk wel uitgaan naar de tent!

groetjes

Puck

Puck

27-07-2010 om 09:40

Marsy

maar wat voor gemakken heeft zo'n kleine buscamper dan die mijn caravan niet heeft?

reina

reina

27-07-2010 om 09:42

Marsy

"maar de voorkeur blijft natuurlijk wel uitgaan naar de tent!" dat kan ik me helemaal voorstellen! Dat had ik ook jaren! Nog steeds vind ik tentkamperen pas echt kamperen (alhoewel ik soms tenten zie die zo luxe en groot zijn dat het voor mij eigenlijk geen 'tentkamperen' meer is ). Maar eigenlijk was het heel onverstandig voor mijn lijf, daarom hebben we een keer in een opwelling een oud caravannetje overgenomen van een bekende en toen bleek dat ik dat eigenlijk heel leuk en in een aantal opzichten veel praktischer vond (we gaan nu veel vaker 'even' kamperen en ook trekken is een stuk gemakkelijker geworden, daar stond ik met al m'n jarenlange vooroordelen tegenover caravanners

reina

reina

27-07-2010 om 09:43

Puck

Even voor mijn berurt praten , ik weet denk het antwoord op jouw vraag aan Marsy: "de snelheid waarmee je mag rijden"

Puck

Puck

27-07-2010 om 10:11

Reina

En dan weet je ook mijn tegenantwoord daarop al: Ach, hoge snelheid zie ik meer als een ongemak, wij houden niet van dat gejaag, en gaat alleen op voor de snelweg. En als je alleen maar snelweg rijdt "mis" je een vakantiedag.

Nasha 1st

Nasha 1st

27-07-2010 om 11:41

Stuiteren

een caravan hoort niet te stuiteren, doet hij dat wel, dan is hij verkeerd beladen, te zwaar of de bestuurder rijdt te hard....tuurlijk zie ik ook weleens enge dingen, vrijdag nog, toen wij naar huis gingen....nee, niet bij ons, maar bij een andere auto....kwestie van niet opletten, maar hij begon behoorlijk te slingeren...je moet wel je rijden aanpassen ja, aan dat ding dat achter je hangt, maar he, het is VAKANTIE!!!

Puck

Dat groene tentje op mijn foto is de voortent van dat inimini Eribaatje

Het lijkt me helemaal geweldig zo'n reis ook Puck! Die camper houd ik zeker in gedachten.

Marsy:
Tja een camperbusje.. Dan moet ik zoveel luxe inleveren Het moet minstens gelijkwaardig zijn aan mijn caravan. Dit geld voor mij he. Die camperbusjes zien er leuk uit maar ik vind het meestal wel behelpen.

Zoals Nasha al zei, een caravan hoort niet te stuiteren :-0) Alles heeft te maken met een goede belading en combinatie auto/caravan. Onze caravan ligt gewoon stabiel achter de auto en niks geen slingerpartijen en schokken.

Puck

Puck

27-07-2010 om 12:00

Precies nasha

Ik noemde dat stuiteren dus ook in combinatie met 130 rijden....

Nasha 1st

Nasha 1st

27-07-2010 om 12:07

er zijn nog zo ongelooflijk veel eikels die denken dat ZIJ dat wel kunnen...En in 9 van de 10 gevallen zal het ook ongetwijfeld wel goed gaan, maar je zal maar net dat ene geval tegenkomen....Nashaman houdt niet van jakkeren, die 90 km per uur die nu mag vindt hij meer dan genoeg...op de heenreis heeft hij het aangedurfd een vrachtwagen in halen met de combinatie...het kostte wel wat moed om die beslissing te nemen, hij rijdt liever niet op de linkse baan, en vrachtwagens vindt hij al helemaal niet prettig...Daarna kon hij weer rustig zijn weg vervolgen...ons oude Sterckemannetje lag prima op de weg, we hebben ons best weer gedaan met laden

reina

reina

27-07-2010 om 12:13

Puck

Puck, daar ben. ik het helemaal mee eens, de routes naast de snelweg zijn veel mooier en veel meer vakantie, maar ook op de snelweg jakkeren wij niet, want ook daar rijden is vakantie!
Stuiterende caravans, ja, die zie je, verkeerd beladen, te hard rijden, maar dat is een kwestie van gezond verstand ....

margje van dijk

margje van dijk

27-07-2010 om 18:59

Hoezo fietsen

Twee jaar geleden heb ik gezien hoe het hoort, met een camper. We waren toen in Italië, en elke rechtgeaarde Italiaan heeft een camper. Die zet je neer, liefst recht tegenover je bevriende camperaar met wie je samen op weg bent, dus dan heb je er twee tegenover elkaar, en wel zodanig dat de beide luifels elkaar raken. Op elke hoek plant je een vlag met stads- c.q. voetbalclublogo, dan is het territorium ook weer afgebakend.

En een fiets bij je camper, ben je nou helemaal betoeterd. Een scooter natuurlijk. Scooter, badjas, mobiel. Dan ben je wel zo'n beetje klaar. Eigen douche is dus helemaal niet handig, want dan kun je niet gezien worden. Liever ga je om 5 uur 's middags op je scooter naar het toiletgebouw, badjas aan, mobiel in de hand. Maak een omweg langs al het vrouwelijk schoon, maar groet met mate. De hele ochtend werk je toe naar dit moment, dus buit het goed uit.

Eerlijk waar, ik zag er ettelijken op onze (verder best wel leuke) camping. Na een week lukte het me om ook begroet te worden, misschien omdat ik al die tijd onbeschaamd had staan staren en inwendig lachen.

Margje (tentkampeerder, die liever niet dood gevonden wil worden in camper, caravan noch vouwwagen. Als ik te oud word voor de tent ga ik óf inderdaad in een omgebouwd busje rondcrossen die nog gewoon in de parkeergarage past, óf ik ga huisjes huren. Hotels ga ik alleen bij hoge nood in).

reina

reina

27-07-2010 om 19:36

Margje

Huisjes huren??? dat is het toppunt van truttigheid toch ?

Hihi

Die scooters met badjassen, ik zie het helemaal voor me! Mijn vriend zegt altijd dat áls wij dan een camper kopen de C1 wel achterin moet passen!! (nou écht niet dus, maar hij maakt dan een grapje zegt ie...)

Wat betreft het anderen: stuiteren, rustig rijden enzovoorts, tuurlijk hebben jullie gelijk, maar dat vooroordeel in mijn hoofd gaat er toch moeilijk uit merk ik, want als ik jullie berichten lees denk ik nog steeds: en toch wil ik het niet!

Wat de buscamper voor voordeel heeft? Inderdaad er hangt niets achter, lijkt mij toch prettiger rijden (geen ervaring mee trouwens dus vooroordeel!) en natuurlijk zou ik dan wel zoveel mogelijk snelweg mijden, immers rijden is vakantie! Maar dan zonder zo een 'aanhangsel'. Je kan hem makkelijker kwijt dan caravan of grote camper en het is wel kamperen: dus de luxe van een eigen camperbus die ook 1 nacht vrij of op een camperplaats kan staan en tegelijkertijd een beetje behelpen, want je kampeert! (sprak de tent kampeerder

Tijgeroog

Tijgeroog

27-07-2010 om 20:08

Vervoer

Wij hebben ook veel scooters gezien. En mensen die met de auto naar de wc gingen (was nog geen halve minuut lopen...) Die hadden trouwens wel een caravan bij zich. En vorig jaar op de camping stond een camper die een auto meesleepte.
Maar onze fietsen bevielen wel: op 2 fietsen door Florence crossen, 2 kinderen en grote fietstassen op de ene fiets, buggy op de andere fiets, daarmee hadden we aardig bekijks. En we konden makkelijker overal komen, zonder dreinende kinderen die niet verder wilden lopen.

En die douche: die hadden we wel, maar nooit gebruikt. We hadden een watertank van 100 liter, daar konden we ongeveer 6 dagen mee doen. Als we ook zouden willen douchen was die snel leeg... En als we warm hadden willen douchen konden we ook wel wat extra gasflessen gebruiken.

Yta Chalne

Yta Chalne

28-07-2010 om 09:48

Volkner

Volkner heeft meerdere modellen camper met garage. Onmisbaar toch? http://www.travelizmo.com/archives/001628.html

En hier truttige mensen die altijd huisjes huren. Terwijl ik ouders heb die pas sinds kort niet meer met minitent door Schotland (Noorwegen, etc.) reizen maar met een Eriba Puck. Dus ik weet wat ik afsla

Minet

Minet

29-07-2010 om 21:00

Yta!

Geweldig, maar zooooooo fout ))

Net terug..

Een beetje late reactie, we zijn net terug van vakantie. Met een bus-camper door het zuiden van Engeland getrokken. Voorheen gingen we bijna altijd op fietsvakantie, en een paar keer met de tent en auto. Mijn man wil niet meer zo lang in een tent slapen omdat hij last van zijn rug heeft, dus dit jaar een camper gehuurd. Dat was erg leuk en makkelijk! Deze campers zijn echt klein, je hebt niet veel leefruimte maar het gaat best. Hoewel we volgende keer waarschijnlijk een klein tentje er bij zetten waar de kinderen kunnen slapen. We hadden de fietsen mee. Met deze kleine camper kun je over alle smalle weggetjes rijden, en voor tolwegen en boten geldt het als personenauto (en dat scheelt behoorlijk wat geld).

Vera*

Vera*

07-08-2010 om 18:38

Hier (uit zweden)

Lang leve Zweeds prepaid internet, de code is ingevoerd en ik kan weer door met mijn verslaving. Wij scheuren met onze snelle tenttrailer door dit mooie land en rijden wel harder dan de toegestane 80 per uur. Opbreken en neerzetten gaat erg snel en we kijken met veel plezier naar de Scandinavissche caravans, heel veel laaange tandemassers met dito zeer grote voortenten, en de campers. De 'leukste' camper totnutoe is een Noor. De camper was formaat vrachtwagen en was compleet met hardhouten tuin-/terrasset. Ook stond er een autootje op een aanhanger die gebruikt werd om brood te halen en naar de wc te gaan (kleine camping).

Vera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.