Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
24-05-2010 om 10:00
Het lijkt man en zonen leuk om surfen te leren, zelf zwem ik graag en op zolder liggen nog wat snorkelspullen. Voor de zomervakantie zijn we op zoek naar een camping aan het water . In mijn dromen zie ik een bergmeertje met vlonders waar je naar toe kunt zwemmen en vanaf kunt duiken. Verdere verlangens wat de bestemming betreft zijn : zonzeker, niet meer dan 1200 km rijden vanaf Brabant , wat bezienswaardigheden en stadjes in de buurt voor de afwisseling , niet meer dan 1200 km rijden . En dan een niet al te massale camping waar ook wat te beleven valt voor onze pubers van 12 en 15 zonder dat ik zelf nachten wakker lig van dampende discodreunen. Iemand tips?
24-05-2010 om 15:48
Meertje?
Cobi, als er gesurft moet worden kom je niet ver op een bergmeerTJE. Kleine meertjes tussen de bergen vangen daar iha niet genoeg wind voor.
Een bergmeer waar veel wordt gesurft is het Lac de Serre Poncon (met een cedille). Persoonlijk ben ik daar nooit geweest dus ik kan je geen gerichte tips geven, maar er zijn daar in de buurt veel campings die ook leuk zijn voor actieve pubers. Je kunt eens zoeken in die regio op de camping-frankrijk site.
Kari
24-05-2010 om 16:05
Zoiets?
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?campingid=729875
Ik weet alleen niet of snorkelen daar interessant is. Maar dan ga je toch ook op een plank staan? Of in een zeilboot, of op een waterfiets, of...
Kari