Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

cobi

cobi

24-06-2010 om 11:29

Camping bled (joehoe kaaskopje)

Ik wil vanavond (15% korting!) een vakantie in Bled boeken. Omgeving lijkt me prachting, camping dik in orde.Hamvraag is alleen of er genoeg te doen is om mijn snel verveelde puber van 15 van zijn ipod los te weken.

Kaaskopje in het archief zie ik dat jij er geweest bent.Hebben jouw puberella's zich er vermaakt? Lopen er leeftijdsgenoten rond of is het meer een buggycamping met een kleine kinderensfeertje?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

24-06-2010 om 18:12

Geweest

Wij zijn een paar jaar geleden op fietsvakantie in Slovenie geweest. Persoonlijk vond ik Bled het minst interessant van de hele vakantie. Druk en toeristisch, niet onze smaak. Geen idee of pubers het daar leuk vinden, ik vermoed van wel.
Ik weet niet wat je precies zoekt voor je vakantie, maar wij vonden het socca-dal echt prachtig. Geen disco's en kroegen, wel gelegenheid om te raften, kanoen etc.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2010 om 22:45

Joehoe cobi

Wij vinden van wel, maar dat hangt af van de instelling van de puber. Er zijn meer campings bij Bled, maar als jullie de camping nemen waar wij waren dan wordt er elke avond wel iets georganiseerd door een speciaal team (mijn dochters hadden heel veel lol om de dame die opriep om mee te doen). De puberella's moeten zelf in beweging komen en dan zijn er genoeg die mee in beweging komen. Mijn jongste dochter ging bijvoorbeeld met haar voetbal naar het speelterrein en dat was dat, ze had binnen mum van tijd mensen die wel mee wilden doen. Ze ging met dat groepje elke avond naar Bled, terrasje pikken. Er is een kasteel, waar onze puberella's niet mee naar toe wilden, maar het is echt een bezoek waard. We zijn naar de Vintgar kloof geweest, waar de meiden van genoten hebben. Een bezoek aan Ljubljana moet je zeker niet overslaan. Omdat wij geen auto hebben en kunnen besturen konden we niet alles doen, maar je zou ook naar de grotten van Postojna kunnen gaan. Met de auto is een dagje zuidkust misschien ook haalbaar. Weer een heel andere sfeer. Kortom... ik hoop dat je de vakantie inmiddels geboekt hebt, want het is echt de moeite waard. Als je dochters op een disco hopen op de camping, moet ik ze teleurstellen. Die is er niet. Er is een restaurant en voor de rest moeten ze naar Bled.

Kaaskopje

Kaaskopje

24-06-2010 om 22:49

Ijsvogeltje

Ik heb voor wij gingen ook gelezen dat het druk in Bled zou zijn. Het kan zijn dat ik door mijn jeugd gewend ben aan een toeristisch plaats, maar ik vond het absoluut niet irritant druk en het toeristische gehalte vond ik zeer acceptabel. Voor een gezin waarvan de ouders bijvoorbeeld van natuur houden en de kinderen toch ook graag 'chillen' op een terrasje vond ik Bled echt een prima vakantieplaats. Het kasteel noemde ik al. Het kasteel ligt hoog en daar heb je echt een prachtig uitzicht over het meer en de bergen.

MM.

MM.

24-06-2010 om 23:58

Da's toevallig cobi...

Ik zat al een tijdje te peinzen waar ik met oudste en jongste naartoe zou willen (man en zoon blijven lekker samen thuis om van de rust te genieten) en gisteren bedacht ik: laten we eens naar Slovenië gaan.
Vanavond camping Bled geboekt bij Tentsetters (ingerichte tent). We vliegen voor bijna niks met Ryanair van Weeze naar Trieste in Italië en huren daar een auto. Als je mij niet wilt tegenkomen moet je daar dus niet zijn in week 34-35

Groet MM

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2010 om 01:07

Wij zijn ook via Tentsetters gegaan en het is echt prima. Aardige gastheer en -vrouw, echt goede tent, goed sanitair. Winkel bij de camping heeft veel, maar voor de grote boodschappen gingen wij naar Bled. Je kunt om het meer heenrijden in een treintje. Als je wat veel boodschappen bij je hebt of geen zin hebt om te lopen is dat ideaal. Wij zaten elke dag wel een keer in dat treintje
Ik hoop dat jullie er net zo'n leuke tijd hebben als wij er gehad hebben.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2010 om 01:11

Nog een tip

Als je geen auto hebt in Slovenië is het verstandig om met een taxi naar de camping te gaan en ook weer terug naar het vliegveld een taxi te nemen. In o.a. het winkelcentrum in Bled kun je een taxi reserveren. Met de trein duurt de reis erg lang en het station bij Bled is als je bagage hebt te ver van de camping. Wij vonden de kosten ruimschoots opwegen tegen het gemak. Het is ook leuk om vanuit Bled een dag naar Oostenrijk te gaan, naar Villach. Prachtig uitzicht vanuit de trein op de Alpen.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

25-06-2010 om 10:34

Cobi

Slovenië is gewoon echt ontzettend mooi, jullie hebben het vast naar je zin! Bled was dan niet helemaal onze smaak, maar het is natuurlijk niet voor niets zo'n 'befaamde' toeristenplaats.
Een eindje verderop (met de auto zal je er zo zijn) ligt het meer van Bohinj, je kunt daar bij Ukanc met een kabelbaan omhoog en wandelen. Erg leuk.
Het socca-dal noemde ik al, echt prachtig. Bovec is een goede plek om vanuit de kanoën, raften etc. (als je dat leuk vindt natuurlijk).
Iets verder naar het zuiden ligt Idrija, hier kun je de voormalige mijnen in. Tot mijn verbazing écht de moeite waard, ook voor de kinderen.
Een een bezoekje aan Postojna is natuurlijk een must. Hier zijn de grootste druipsteengrotten ter wereld. Druk, maar geweldig mooi!

Lietje

Lietje

25-06-2010 om 16:11

Heel leuk!

Wij gaan ook naar Slovenie, naar het meer van Bohinj. Kijken of we daar ook lekker kunnen wandelen. Maar ook andere tips zijn zeer welkom. Bled zijn we een keer op een dagtocht vanuit Oostenrijk geweest. Een rondje meer gereden, maar niet verder veel gezien. Is Ljubljana een leuke stad?
Lietje

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2010 om 19:48

Cobi

Och, wat ben ik toch ook slecht in het onthouden wie hoeveel en van welke soort kind(-eren) in huis heeft
Wij hadden tot een paar jaar terug eigenlijk ook nooit serieus over Slovenië nagedacht als vakantieland, we zijn überhaupt nog amper ergens geweest, maar toen ik een goede combinatie voor ons en de kinderen moest zoeken vond ik dit een ideale bestemming. Ik heb van mijn dochters achteraf ook geen wanklank gehoord. Dat 'lullotreintje' is echt geweldig op dagen dat je liever lui dan moe bent.

Kaaskopje

Kaaskopje

25-06-2010 om 19:57

Lietje

Omdat wij keuzes moesten maken zijn we niet naar Bohinj geweest. Het lijkt mij een prachtig meer.
Ljubljana is qua grootte leuk te behappen voor een dagje stadten en toeristisch doen. Het is een stad in Oostenrijkse stijl. Er rijdt, kwamen wij achter, in de stad net zo'n treintje rond als om het meer van Bled. Wij hebben dat niet gedaan, maar als je de berg op wilt is het wel een idee. Wij wilden lopend de berg op, maar dat was voor dat moment een te grote klim. Het is er wel toeristisch, maar ik hou wel van die sfeer. Gezellig druk, maar niet op een opdringerige manier.
De katholieke kerken in Slovenië zijn de moeite van het bekijken waard. In Ljubljana zijn we bij 2 naar binnen gegaan. Ik kom even niet op de juiste naam maar wij zijn ook naar het, ik dacht, oudheidkundige museum geweest. Erg interessant.

MM.

MM.

26-06-2010 om 00:37

Sorry cobi

Sorry voor het blokkeren van je droomvakantie! Ik heb die midweekaanbieding niet eens gezien, ik kreeg wel korting 11=10 en WK-korting. Wij zijn er maar 11 nachten omdat we aan de vluchtdata vastzitten.
Ben benieuwd of we elkaar nog gaan tegenkomen. Wij zijn drie vrouwen in de leeftijden jonge tiener, jonge dertiger en jonge vijftiger dus makkelijk te herkennen

Groet MM
PS Kaaskopje en anderen, bedankt voor alle tips!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.