Vakantie en uitjes

dihanne
03-04-2012 om 17:39
Camping cinque terra, italie
Hoi allemaal,
wij overwegen om dit jaar naar Cinque Terra in Italie te gaan.
is iemand daar wel eens geweest?
wat zijn je ervaringen?
en weet je daar een camping waar je het idee hebt in de natuur te zijn, maar waar ook speelkameraadjes voor onze dochter van 12 te vinden zijn?
groetjes,
Dihanne

Lis@
03-04-2012 om 21:52
Prachtig
Cinque Terra is prachtig. Ik zou er alleen niet 3 weken blijven. De 5 dorpen zijn erg mooi en zeker de wandelingen van dorp naar dorp zijn geweldig. Ook Portofino is prachtig. De campings daar vallen erg tegen en na 4 campings gezien te hebben zijn we hier gebleven.

Chippie
03-04-2012 om 22:40
Prachtig inderdaad!
Ik wil absoluut een keer terug! Camping in de buurt weet ik niet. Houd wel rekening met grote drukte. Het zijn piepkleine dorpjes met weinig tot geen parkeergelegenheid. En het is behoorlijk toeristisch, maar wij hebben destijds ooit een voetbalwedstrijd in een authentiek Italiaans barretje gekeken; geweldige ervaring!

mar
04-04-2012 om 09:01
Mooi
Wij vonden het er prachtig en zijn een paar jaar geleden 10 dagen in het voorseizoen gegaan. Het was er toen al behoorlijk warm. Wij zijn per vliegtuig/trein gegaan en dat beviel goed. In de dorpjes zelf mag je toch niet met de auto komen. Het was er toen niet overmatig druk. Alleen een van die paadjes langs de kust was erg druk.
Wij hebben er veel gewandeld, echt prachtig en boottochten (een soort openbaar vervoer) in combinatie met wandelingen gemaakt.
Campings hebben wij aan de kust niet gezien, maar zullen er vast wel zijn.

Tijgeroog
06-04-2012 om 21:52
Levanto
Wij zijn in Levanto geweest, dat ligt iets ten noorden van Cinque Terre, aan zee. We hebben daar op camping Acqua Dolce gestaan. http://www.campingacquadolce.com/nl
Vanuit Levanto kun je met de trein of de boot naar Cinque Terre, maar omdat het beter bereikbaar is kun je daarvandaan ook makkelijker andere plaatsen bezoeken.
De camping ligt vlak bij winkels en het strand en ik vond het voor Italie een heel mooie camping. Redelijk wat gras, bomen, een beetje grillig aangelegd, dus niet alleen maar van die strakke parkeerplaatsen waar je je camper op kan rijden.
Geen idee hoe het met kinderen in de zomer is, wij waren er eind maart.

Elisabeth B.
09-04-2012 om 22:40
Vlakbij
Ten zuiden van Lerici ligt het dorpje Telaro op een rotspunt aan de zee. Prachtig en gezellig en een camping op een spectaculaire plek! Zoek maar op via Google.
Auto parkeren is een (groot) probleem, parkeer hem en doe alles te voet en met Ov., is goed geregeld. Lerici en San Terenzo zijn prachtige plaatsen met zandstranden, de meeste plaatsen in de omgeving hebben kiezelstranden. Met de auto kun je evt. Een tocht doen langs de cinque terre, dat is vlakbij.

dihanne
15-04-2012 om 15:35
Bedankt allemaal
bedankt voor de reacties
Telaro klinkt inderdaad goed, zal ik achteraan gaan
wel bekruipt mij het gevoel dat het misschien een betere bestemming voor een meivakantie is, dan in de zomervakantie (veel toeristen en warm)
we zullen eens kijken wanneer, maar gaan er zeker heen
groetjes
Dihanne