Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Biene M.

Biene M.

26-02-2011 om 15:55

Camping dordogne

We willen komende zomer gaan kamperen in de Dordogne en ik heb net op internet wat zitten zoeken naar campings, maar ik vind ze zo duur! De laatste jaren betaalden we tussen de € 20,- en 30,- per nacht, maar ik moet zeggen dat we al heel lang niet in Frankrijk zijn geweest. Moet ik het uit mijn hoofd zetten dat we een camping in de Dordogne vinden voor zo'n € 25,- per nacht?

Voor de volledigheid: ons gezin bestaat uit 2 ouders en 3 kinderen van 16, 3 en 0. Ik zoek een camping die niet te groot is (max. 100 plaatsen) en niet te klein (oudste moet er wel leeftijdsgenoten treffen) en er moet een zwembad zijn (hoeft niet veel voor te stellen). Sanitair in orde, maar superdeluxe hoeft niet. Animatie is géen pre. We hebben een (grote) tent en willen elektriciteit bij de plaats (ik zag al dat je daar in Frankrijk altijd nog apart voor moet bijbetalen).

Tips zijn uiteraard welkom Scheelt het als ik in een andere regio in Frankrijk ga zoeken?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
maman

maman

26-02-2011 om 19:12

Perpetuum, domme

We zijn een paar jaar geleden hier geweest: http://www.campingleperpetuum.com/nl/index.htm
Een erg leuke, gezellige camping en niet echt duur. Alles was erg netjes en de eigenaars (of beheerders?) waren aardig en behulpzaam. We waren er met 4 kinderen en ze hebben genoten.

mimi

mimi

26-02-2011 om 19:38

Peyrugue

Deze camping vond ik heerlijk. Leuk voor kleintjes, maar ook leuk voor pubers, want pubers van gasten mogen hun tentje op een apart veldje opzetten. Veel Nederlanders, Nederlandse eigenaren, maar vooral van de rustige soort.

mimi

mimi

26-02-2011 om 19:39

Biene M.

Biene M.

26-02-2011 om 21:18

Dank

Dank jullie voor de tips. Peyrugue ziet er op zich wel geschikt uit, Perpetuum is denk ik wat groter dan wat we zoeken. Maar ik vind ze wel weer duur allebei, tussen de € 35,- en 40,-.

Via google zag ik zelfs een camping daar in de buurt zonder zwembad en met heel minimaal sanitair waar je ook meer dan 30,- per dag betaalt. Misschien moet ik het maar uit mijn hoofd zetten dat we in Frankrijk kunnen kamperen voor minder dan 30,- p/d.

An

An

26-02-2011 om 22:24

Kan wel hoor

Hoi,

Hier ook een gezin dat onder de E 30,- wil blijven. Tot nog toe prima gelukt. Tip: zoek op www.camping-frankrijk.nl naar campings tot maximaal 2/3 sterren. Ook ben ik om dezelfde reden lid geworden van de SVR. Het kan dus wel hoor. Ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt.

Groetjes, An

Maria

Maria

26-02-2011 om 23:23

Les cascades

http://www.lescascadesdordogne.com
Lijkt me echt wat je zoekt.Wij zijn er meer dan 10 jaar
geweest met 2 kinderen vanaf hun 5/6. Niet duur, schitterend gelegen. Het riviertje, de Céou met watervalletjes is leuk voor allen. Leuke disco (maar geen last van het geluid), schitterend en rustig gelegen en toch overal vlakbij. Ze hebben ook huur (sta)caravans en echt niet duur. Sanitair is verouderd maar schoon. Veel van onze vrienden en familieleden kwamen langs voor een paar dagen maar bleven een paar weken en werden ook vaste klanten!

Maria

Maria

26-02-2011 om 23:31

Overal druk

In de schoolvakantie is het overal druk, ook in Holland. De markt in Sarlat is heel leuk. Je moet er gewoon heel vroeg heen, rond 7 uur, kan je nog makkelijk parkeren.

Biene M.

Biene M.

27-02-2011 om 08:39

An, sini en maria

An, bedankt voor de link!

Sinilind, oef, daar schrik ik wel een beetje van. Maar ik denk dat het maar moet voor een keertje... Nu met de baby wil ik niet te ver rijden, maar ik wil wel mooi weer en een mooie omgeving. Maar mocht je een rustiger en minder door Hollanders overspoeld alternatief weten, dan houd ik me beslist aanbevolen!

Maria, die camping ziet er inderdaad prima uit! Gisteren met google nog twee andere kanshebbers gevonden, dan mogen man en oudste kiezen.

Wij reserveren trouwens niet graag; zijn we heel dom als we dat achterwege laten?

mimi

mimi

27-02-2011 om 11:34

Wel reserveren bij peyrugue

In het hoogseisoen kun je op la Peyrugue beter wel reserveren. Omdat de camping niet dichtbij de grotere plaatsen ligt heb je niet echt het idee dat het superdruk is. De marktdag in Sarlat is echt te druk en dus niet leuk.
Het leuke van de Dordogne is dat er zonder ver te rijden veel leuke uitstapjes te maken zijn, er zijn veel marktjes, kastelen, leuke plaatsjes en grotten te zien. Je kunt er ook leuk kanoen.
Wanneer je niet van plan bent dat soort dingen te doen zou ik een andere bestemming kiezen.

Heel veel plezier! (ik heb door jullie heftige vakantievoorpret)

Ook een keer gestaan

wij hebben ook een keer anderhalve week doorgebracht op Peyrugue.
Prima camping, niet te groot. We hebben toen, maar dat is wel vier jaar geleden, twee weken van te voren gereserveerd. We stonden toen, bovenin en dan naar links. Waren nieuwe plaatsen, ruim en rustig. We zijn een keertje naar Sarlat geweest. Was druk, maar ik vond het wel meevallen. Blijkbaar had ik me voorbereid op het allerergste
In de buurt heb je een paar leuke kastelen die je kan bezichtigen. Hoe heet dat kasteel toch van Josephine Baker? Dat was daar ook. Zat ook een roofvogelshow bij. Verder kan ik me herinneren dat er een ontzettend leuk kasteel in de buurt zat, Castlenaud of zo. Kan je echt een dag doorbrengen volgens mij. Wel op tijd heen gaan

Succes met het kiezen van de bestemming. Wij hebben trouwens ook een keer in de Limousin gestaan. Was ook een leuke camping, http://www.verdoyer.fr/nl/chateau-le-verdoyer

groetjes van Purk

Maria

Maria

27-02-2011 om 20:50

In hoog seizoen altijd reserveren

In het hoogseizoen denk ik dat je voor een kant-en-klare accommodatie altijd moet reserveren. Met eigen tent kan je altijd wel ergens een plekje vinden.

Sini

ja, zo heette het kasteel. Ik vond het vooral leuk om het interieur te bekijken en het verhaal achter Josephine Baker te horen. De kinderen vonden hét kasteel al gewoon het einde.

groetjes van Purk

Biene

Je zegt dat je mooi weer en een mooie omgeving wil. Voor een mooie omgeving zit je in de Dordogne echt goed, maar voor het weer zou ik daar niet heen gaan. Wij zijn in 2008 in de Dordogne geweest (Argentat). De ene dag was het gerust meer dan 30 graden, terwijl het de dag erna gewoon 14 graden was met een partij regen waar je u tegen zei. Heel onvoorspelbaar.

Het zwembad op de camping was ook niet verwarmd en dat was toch niet zo handig uitgezocht van ons.

Biene M.

Biene M.

28-02-2011 om 22:18

Reacties

Bedankt allemaal voor de reacties!

Sini, dat is een goede tip, om in de Limousin of Auvergne te gaan kijken! Minder druk is wel fijn, als je het over files hebt krijg ik de kriebels (daarvoor kan ik ook wel thuisblijven).

Oh jongens, reserveren, daar zie ik echt tegenop. Meestal maken we een lijstje van campings die ons leuk lijken en als nummer 1 vol is, rijden we door naar nummer 2. Maar als het dan nummer 10 op de lijst wordt, dan is dat natuurlijk niet leuk. Hm, moeten we nog maar even over denken. We gaan trouwens met eigen tent.

Purk, ook bedankt voor de link van die camping in de Auvergne. Hij ziet er mooi uit, maar € 40,- per nacht... Ik hoop nog iets goedkopers te kunnen vinden.

Savon, het viel me al op dat zoveel campings daar verwarmde buitenbaden hadden. Dat vond ik heel raar, maar blijkbaar is het dus niet zo gek. Wel een goede waarschuwing dat het zo fris kan zijn daar. Na jaren Italië en Spanje zijn we eigenlijk niet gewend om meer dan één vest voor de avonden mee te nemen, verder alleen dun zomerspul. En voor peuterzoon moeten de regenlaarsjes dus mee, die moet tweemaal daags uitgelaten worden

Nou, ik ga nog even verder googelen op Auvergne en Limousin en heb in elk geval al een paar geschikte campings in de Dordogne achter de hand (en blijkbaar hoeven we nog niet nu te reserveren, maar kan dat eventueel ook later).

An

An

28-02-2011 om 22:31

Langeac

Hoi, Deze camping in de Auvergne beviel ons erg goed. Zwemmen in zwembad of rivier. Mooie omgeving, aan stadje en spotgoedkoop!
http://www.campinglangeac.com/
Groet, An

Jesse_1

Jesse_1

28-02-2011 om 23:14

Biene, reserveren

Wat wij doen is ca een week van te voren bepalen waar we heen willen (mede adv het weer) en dan een geschikte camping reserveren. Zo sta je niet voor een volle camping na een dag rijden. We reserveren dan voor een nacht of 3, als het bevalt kun je meestal wel blijven, en anders bellen we vanaf daar rond voor een andere camping (meestal wel in een andere regio). Voor ons is het de ideale combi tussen niet de hele tijd trekken, maar toch niet vast zitten aan één camping. Het hangt wel een beetje van je tent af of het ook mogelijk is te verkassen (dit is één van de redenen waarom we een paar jaar terug een makkelijk op te zetten/af te breken tent hebben genomen).
Jesse

Tenna

Tenna

02-03-2011 om 18:46

Le moulin du roch

Wij zijn vorig jaar op camping Le Moulin du Roch geweest. Leuke camping, niet te groot. Zwembad is niet supergroot, maar wel leuk, met glijbaan voor de kleintjes.
Was onze 1e keer na jaren weer in het hoogseizoen, maar de drukte viel ons erg mee (1e 3 weken van juli). Het enige waar ik erg aan moest wennen, waren de (vooral nedelandse) mensen die 's morgens hun handdoek op een bedje bij het zwembad leggen, weggaan en dan pas weer 15:00 terugkomen. Maar dat zal misschien overal zo zijn in het hoogseizoen?

Biene M.

Biene M.

02-03-2011 om 20:13

An, jesse en tenna

Bedankt!

An, de site is momenteel "onder reconstruction", weet je of dat al lang zo is? De luchtfoto ziet er in elk geval goed uit!

Jesse: goede tips, op die manier durf ik het ook wel

Tenna: Bedankt voor de link, maar die camping vinden we te groot. Wat die handdoekjes betreft: dat was heel erg op een Spaanse camping waar we eens waren. Daar waren trouwens amper Nederlanders, maar bijna alleen maar Spanjaarden. Wij vonden het ook een erg irritante gewoonte.

An

An

03-03-2011 om 13:57

Geen idee

Hoi Biene,

Geen idee. Reserveren is hier trouwens ook niet zo nodig. Het is een beetje parkachtig aangelegde camping. Het deel wat achterin, bij de bomen is gevuld met Nederlanders, Belgen en Duitsers. Genoeg aanspraak voor alle kinders. Genoeg meningen op camping-frankrijk en zoover.

Groetjes, An

Biene, heb een tip voor je

Ik denk, dat ik een leuke tip heb voor je:
http://camping-bleusoleil.com/index.php?lang=nl
zie ook voor meningen:
http://www.camping-frankrijk.nl/campinginformatie.asp?CampingID=749291

90 plaatsen, heel ruim opgezet, op elke plek electriciteit, en zwembad, voetbal, tafeltennis etc.
Voor jong en oud leuk!

gr Nora

Christine

Christine

08-03-2011 om 21:54

Domaine de landrevie

http://www.domainelandrevie.com/
Grote plekken, klein zwembad, net sanitair en bijzonder vriendelijke eigenaar.
Wij hebben hier een paar jaar gestaan, zonder te reserveren. Le Bugue ligt ongeveer tussen Perigueux en Sarlat in en ligt lekker rustig.
Onze ervaring is juist in Frankrijk dat, mits je niet drie weken op dezelfde camping wilt staan, je prima op de bonnefooi voor gemiddeld 20 - 25 euro per nacht kunt kamperen.

Biene M.

Biene M.

08-03-2011 om 22:10

Wat leuk

Leuk dat er nog tips bij blijven komen! En ook campings die ik nog niet zelf gevonden had, super! Kijk, inmiddels heb ik zo'n leuk lijstje dat ik zelfs wel op de bonnefooi durf te gaan

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.