Vakantie en uitjes

bertje1
09-06-2012 om 13:19
Camping frankrijk; zwembad +rust?
Is dat eigenlijk wel te combineren, een camping met RUST maar toch leuke dingen te doen voor de kids? (dwz zwemmen in meer en/of zwembad met glijbaan).
Het lijkt allemaal enorm groot (en druk) met diverse georganiseerde activiteiten waar we niets voor voelen.

bertje1
10-06-2012 om 09:17
Le peuplier
ziet er mooi uit maar voor een stacaravan duur... 900 euro, kan ik naar DLD 2 weken in een huisje... en het ziet er toch massaal uit. (maar alsnog bedankt

Margriet*
10-06-2012 om 21:13
Beetje laat denk ik voor dit soort wensen
Vast allemaal al volgeboekt. Ok eentje dan Le Muret, Zuid Frankrijk.

franmi
10-06-2012 om 21:50
Camping l europe in murol
Bij de Franse alpen in de buurt in Murol. Camping ´´l europe. Hij scoort niet goed op zoover, maar wij hebben er een geweldige tijd gehad. Klein van opzet, dorpje op loopafstand, veel bergen, zwembad met glijbaan.

Dorry1
11-06-2012 om 15:00
Misschien wat laat maar....
Camping in Saint Ferreol Trente Pas; vlakbij Nyons (provence). Zwembad met glijbaan en één avond per week dansavond met muziek. Verder heeeeel rustig.
En een tip; kies een een kleine camping met zwembad en blijf weg bij de zoveel-sterren-paradijzen. Die zijn nooit rustig. O, wil je een sta-caravan? Hmmmm, da's moeilijk.
Of anders la Boucoule ( http://www.laboucoule.com/) ; heeel rustig maar wel veel kinderen (tot tienerleeftijd) en een zwembad (onverwarmd, dat wel)
Dorry

bertje1
12-06-2012 om 11:32
Laboucoule
wow, dat ligt mooi!
is vat al vol; maar wie weet voor een volgende keer..
zwembad onverwarmd, het is toch warm daar???

mopperkont
13-06-2012 om 11:21
La peyrugue, dordogne
Hier zijn wij 2 keer geweest, 1x in een sta-caravan en 1x in een chalet. Het is een heerlijke plek. De eigenare zijn Nederlands, en er zijn vooral Nederlandse gasten met kinderen, wat als voordeel heeft dat de kinderen fijn met elkaar kunnen spelen. Maar er hangt zeker niet zo'n Hollands patat en bier sfeertje.
De camping is klein genoeg om je kroost lekker los te laten. Je kunt daar rustig je kleuter met de portemonnee eropuitsturen om 's morgens de broodjes te halen
Er is een zwembad, en een klein beetje animatie, maar de meeste mensen daar houden ook van rustig. De omgeving is heel leuk, er zijn veel leuke uitstapjes in de buurt. Gut nu ik dit schrijf heb ik toch zo'n zin om weer te gaan!!
Oh en wees snel als je hierheen wilt gaan, ze zitten altijd snel vol.

Dorry1
13-06-2012 om 16:48
Bertje
Nou, het is de bedoeling dat het op la Boucoule warm is, maar ben er 2 jaar terug geweest en we haalden net de 24 graden. En 's nachts wordt het door de hoge ligging ook koud; 5 graden hebben we gehad. Nou, dan kan het zwembad ook erg afkoelen!!! Bijna alle zwembaden die we in frankrijk tegenkomen zijn verwarmd. Of gekoeld want in een periode van Chaleur (grote hitte) moeten ze afgekoeld worden om de groei van bacteriën tegen te gaan. Ook leuk; sta je lekker bij het zwembad hoor je de hele nacht gegrom van de koelinstalatie....