Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Camping in de ardennen

Wij willen de eerste twee weken van augustus graag gaan kamperen in de belgische ardennen. Ik ben natuurlijk op internet aan het neuzen naar leuke campings, maar is er iemand die uit eigen ervaring ons iets kan aanraden?
Wij hebben 3 kinderen van (dan) bijna 7, bijna 5 en 14 maanden oud. We houden van natuur (geen afgebakende/strakke plekjes). Geen animatie, maar wel wat te doen voor de kinderen (speeltuintje). Geen mega-camping. Kortom: gewoon een leuke camping in een mooie omgeving waar de kinderen zich kunnen vermaken, maar waar we niet over de andere tenten struikelen.
Alvast bedankt!

Maleya

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jessica O

Jessica O

07-06-2010 om 13:37

Luxemburg?

Hoi Maleya

Wij zijn vorig jaar in Luxemburg geweest, vrij boven in, dus net over de grens met België. Er was wel wat animatie op de camping, maar niet echt veel (zoon heeft er nooit aan mee gedaan)Veel natuur, aan een riviertje. Zwembad heel dicht bij.
De camping was in trois vierges en heeft nederlandse eigenaren. Sanitair was niet super nieuw, maar wel schoon.
De plaatsen waren wel wat afgebakend, maar niet hinderlijk zeg maar. Klein speeltuintje erbij.
Er was wel een treinspoor vlakbij, maar ik heb er nooit overlast van gehad, hoorde het eigenlijk niet eens echt.
Alleen opletten dat je er niet bent ten tijde van de beach party, want die is wel hinderlijk.

Jessica

Tintigny

Wij zijn 2 keer op camping de Chenefleur in Tintigny geweest. Een redelijk grote camping, en ook animatie, maar daar hoef je niet aan mee te doen...Heel veel Nederlanders (ook Nederlandse eigenaren en Nederlands animatieteam)
Wat ons zo beviel aan die camping, waren de ruime plaatsen. Er zijn afgebakende plaatsen, maar ook plaatsen op een veld, bijvoorbeeld rond het speeltuintje. Het sanitair was nieuw, met een apart gedeelte voor kinderen, en ook een baby-badje. Er is een klein zwembad bij, en aan de rand van de camping stroomt een riviertje; de Semois. Deze is hier erg smal en ondiep, kinderen kunnen er lekker in spelen en dammen bouwen.
Het is vlak bij Luxemburg (leuke dierentuin met sprookjesbos en speeltuin in Bettemburg), redelijk dicht bij Frankrijk (Pretpark in Metz) en een erg mooie omgeving.

LaMama

LaMama

15-06-2010 om 09:50

Bertrix

Wij zijn twee jaar geleden naar Bertrix geweest. Een leuke camping met een soort speelbos erbij. Niet teveel aan gedaan, maar een leuk stuk bos met een watertje erin waar de kinderen dammetjes in bouwen enzo.
Wij hadden een stacaravan gehuurd en die plaatsen waren nogal krap, maar de plaatsen voor de tenten zagen er goed uit. Aanrader, want de omgeving is er ook nog eens betoverd mooi!

http://www.campingbertrix.be/

Groetjes,
LaMama

Puck

Puck

15-06-2010 om 12:13

La mama

Maleya zoekt een camping zonder veel poespas, geen animatie, etc. Dan is Bertrix bepaald geen optie: groot, uitgebreid animatieprogramma, zwembad.

LaMama

LaMama

15-06-2010 om 13:46

Oh, ok

Het animatie programma mogen ze dan groot noemen, dat was het echt niet, hoor. Er is inderdaad een zwembad en een klein speeltuintje, maar het is zeker geen massale, overgeorganiseerde camping. Tenminste, niet zoals wij het ervaren hebben (maar misschien zaten wij er niet in het hoog-hoogseizoen).
Omdat ze op zoek was naar natuur, leek me dit juist een leuke camping. Dat speelbos is fantastisch voor kinderen. Maar even goede vrienden, hoor

Groetjes
LaMama

Ook......

aan de Semois, en voldoet volgens mij aan jullie wensen.
Deze is vlak bij Bouillion vanwaaruit je ook zo in Frankrijk zit, de andere kant op Bertrix en omgeving.
Veel uitgezette wandelingen met hier en daar een klimpartij.

www.iledefaigneul.com

groet en fijne vakantie, Toos

Sofie-Anne

Sofie-Anne

27-06-2010 om 23:16

Leuke tip inderdaad!

ik ben net terug van die camping, toevallig ! klein paradijsje ! kinderen ( 10 en 12 ) wilde niet meer mee naar huis. als je me mailt kloffie@home kan ik je foto's laten zien via mijn hyves

Gemaild

Zeker toevallig!
Mijn kids waren vorig jaar ook 10 en 12 en hebben nog steeds contact met de kinderen die ze daar hebben leren kennen.

groetjes Toos

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.