Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

02-06-2013 om 22:22

Camping in frankrijk gezocht

Ik zoek een niet al te grote, niet al te kleine camping in Frankrijk. Ergens waar het lekker weer is, met een rivier met rotsen én een zwembad. Met broodservice en het liefst ook nog een wasmachine. En een pingpongtafel en een goede chillplek voor pubers.
We zijn al eens op Plan d'eau in de Ardèche geweest (leuk), les Cascades in ik meen de Cevenne (niet leuk), met Cirkel op Champs Romain in de Dordogne (erg mooie camping).
Ik zie door alle googlebomen het bos niet meer . Wie weet een leuke camping voor zowel basisschoolkinderen als pubers?
De afstand maakt niet zo heel veel uit omdat ik het met een overnachting doe al is de afstand naar de Ardèche wel zo'n beetje het maximaal haalbare voor mij.
Rosa van der Zanden

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Anse du brick!

In Normandie. Is hier al heel vaak geprezen.

Absoluut

coursavy, zijn we vorig jaar geweest, mijn dochter was net te jong maar het soort camping waar ik zeker nog een keer naar terug ga als die van mijn 14+ zijn. Een grote groep pubers van 12 tm 18 jaar, op een enkeling na alleen maar Nederlanders van het prettige sociale maar rustige soort.

mooie rivier, klein zwembadje maar erg coole hangout in het bos voor pubers. En het soort pubers vond ik ook zeer positief, geen vervelende dingen mee gemaakt en ze gingen allemaal erg lief om met mijn 2 'kleintjes', oudste van toen 9 jaar werd niet van het vlot afgeduwd en de jongste van toen 2 jaar werd ontzettend lief door allerlei grote stoere jongens beschermd 'kijk uit voor dat meisje, niet voetballen'.

seanna

seanna

05-06-2013 om 00:03

Ik lees mee!

Plan d'eau ziet er idd leuk uit, alleen ken ik die omgeving al wel en wil nu iets anders.
Rosa, kijk eens naar camping le Vaurette in de Dordogne (Correze). Ik denk dat die in ieder geval grotendeels wel aan je eisen voldoet, ik weet niet hoe belangrijk die rotsen zijn?

bertje1

bertje1

09-06-2013 om 19:54

Ik ook; al eeuwen aan het zoeken

heb die campings waar jij ook geweest bent gezien; ik lees steds de zoover reakties en word daar niet goed van... dit is goed, dit is niet goed.. help. Waar ik het meest 'bang' voor ben op deze grotere campings (glijbaan) is dat het 's avonds niet rustig is; wat zijn jouw (rosa) ervaringen hierin??

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-06-2013 om 22:05

Bertje

Plan d'eau is prima. Ze hebben wel 1x in de week of zo live muziek maar dat gaat niet tot lang door. De pubers hebben een geweldige stek, aan de camping ligt een groot sportveld en gras, dan de rivier. Bij die rivier is een rotsplateau waar ze zitten. Totaal geen last, zij niet van ons en wij niet van hen. Het is dat ik er al twee keer ven geweest anders zou ik er zo weer heen gaan. Aardige, bescheiden eigenaren, veel aandacht voor het milieu. Daar heb ik een zwak voor .
Bertrix was alle avonden feest, daar moet je van houden. Ik niet, maar autizoon vindt niets leuker dus voor hem was het goed. Ik hoef geen spooktocht, speurtocht, playbackshow, goochelaar enz. Echt élke avond. De pubers gingen ver het bos in en hadden daar kampvuur. Best link en er werd behoorlijk wat gedronken. Ik vond de camping niet zo gemoedelijk, had ook te maken met de vele vaste gasten die niet aanwezig waren. Zit je twee weken tegen een afgetimmerde caravan aan te kijken. Het speelbos vond ik tegenvallen, de excursies die je vanuit de camping kon boeken waren leuk. Bij de receptie aardige mensen maar ook een paar die ronduit onbeschoft waren.
Die camping in de Dordogne was ook prima. Ik zat ver van het heehohupsiekiedeegedeelte. Wel wat overlast maar niet veel. Veel schaduw en hoogteverschillen, vind ik ook leuk.
Ik wil echt een diepe rivier, die camping in de Anduze had zo'n sneu stroompje. Ik ben er nog steeds niet uit, een rivier vind ik belangrijker dan een zwembad maar je moet er wel meer kunnen dan alleen pootje baden. Dus als je nog een goede tip hebt ?
Rosa van der Zanden

bertje1

bertje1

09-06-2013 om 22:59

Rosa, plan d'eau en bijen?

op zoover staat dat er bijen zijn. gmbl. last van gehad?

bertje1

bertje1

09-06-2013 om 23:09

Nog iets

is dit in 1 dag te rijden??

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-06-2013 om 23:36

Bijen

Geen last van gehad. Ze hebben wel wat insectenhotels en er zijn daar mn solitaire bijen. Die zijn best groot en als je niet zo van de insecten bent kan ik me voorstellen dat je er van schrikt. Een cm of drie, vier en dan donkerbruin.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-06-2013 om 23:40

Ja hoor

Kan best, maar het is best ver, zeker als je nog een tent moet opzetten. Ik overnacht meestal na zo'n 900 km, dan hoef ik de volgende dag nog maar een klein stukje en kan ik in alle rust de tent opzetten. Ik rij overigens alleen, dat scheelt ook. Tussen de middag is de receptie dicht, iets om rekening mee te houden bij aankomst. Terug doe ik het wel in één keer maar thuis staat alles klaar, dat scheelt.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

09-06-2013 om 23:42

Seanna

Hoe is de rivier? Is het echt een zwemrivier en kan je je laten meedrijven en flink spelen of is het meer een peuterwatertje met kniehoog water?

Rosa van der Zanden

rosa

rosa

10-06-2013 om 09:07

Manda

We hebben een paar dagen gereserveerd op De Coursavy, dank voor je tip! Alle andere tips gaan mee, we weten nog niet precies waar we verder terecht komen, dat hangt van het weer af.

Links

Links

10-06-2013 om 11:08

Camping les cevennes

Vonden onze kinderen en wij helemaal leuk. Zelfs tegen onze gewoontes in een paar keer naar terug geweest omdat het voor ons alles had.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

10-06-2013 om 17:12

Links

Welke les Cevennes is het? Ik zie nl meerdere campings met die naam.

Rosa van der Zanden

Aaah die cevennes

-Provence.
Dat is inderdaad een heerlijke kinder camping, maar wel regelmatig 'complet'.

seanna

seanna

11-06-2013 om 22:53

Rosa

Langs de camping is het gedeeltelijk vooral veel stenen en dammetjes bouwen inderdaad in kniehoog water. Maar meer in het midden en aan de overzijde staat een flinke stroming en is het dieper. Daar kon je je lekker laten meedrijven met de stroming in een band of bootje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.