Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Juliëtte

Juliëtte

14-10-2008 om 14:55

Camping in les landes/aquitaine gezocht

Hallo,

Voor de zomer van 2009 zijn we aan het rondkijken naar een camping in les landes/aquitaine. We hebben Zoover en Camping-frankrijk al doorgespit maar zijn benieuwd of er onder het grote Ouders Online-legioen nog mensen zijn met aanraders (of afraders) in deze regio.

We zijn met 3 kinderen, 2 van dan 4 en 1 van dan 9 jaar. Er mag/moet dus wel wat te beleven zijn voor de oudste maar geen disco's, animatieavonden tot ver in de nacht. Dus wel een relatief rustige camping. Oudste denkt meer aan leuke speelplekken, glijbanen en een "vet cool" zwembad. Voor de kleintjes een makkelijk toegankelijk peuterbadje (niet met een hoge rand en zonder trappetje zoals deze zomer). Verder een beetje ruime plekken, schaduwrijk.

Wie heeft de ultieme tip ?

Gr.
Juliette

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ja hoor

Wij zijn er 3 keer geweest. De eerste keer in Biscarosse, de 2e keer in St Girons op camping le Colvert aan het meer van Leon, en de 3e keer naar Sylvamar in Labenne Ocean en dat vonden we dus echt een topper!!!! Een supermooi zwembad, leuk voor klein en groot.Prachtige stranden die eventueel ook aan te lopen zijn .En de omgeving is bij Labenne ook erg leuk. Je kunt naar Capbreton, Hossegor , Biaritz en St Jean de Luz. Als ik die kant weer op zou gaan zou het weer Sylvamar worden. Het enige wat wij erg jammer vinden is dat het weer er zo onbestendig is .

Velsenaartje

Velsenaartje

15-10-2008 om 11:37

Le vieux port

wij zijn daar geweest en het was een superleuke camping.

Als je wilt kan ik je foto's mailen

Anneja

Anneja

15-10-2008 om 11:47

Naturistisch een bezwaar?

www.arnaoutchot.fr, ligt pal aan zee. Lang lang geleden (15 jaar) ben ik daar met mijn ouders geweest, toen was het een stuk kleinschaliger dan nu (ik weet niet zeker of ik er nu nog heen zou gaan als ik die website zo zie, qua zwembaden en boogschietbanen enzo, maar misschien is jouw smaak anders ). het voordeel van naturistenterreinen vind ik dat de kampeerplaatsen vaak wat groter en beschutter zijn.

anne

Juliëtte

Juliëtte

15-10-2008 om 20:23

Anneja

Hmm we gaan liever voor een camping waar we onze (bad)kleding aanhouden.

Maar bedankt voor de tip, ik geef hem daar aan mijn vader

Juliëtte

Juliëtte

15-10-2008 om 20:26

Groentje, velsenaartje

Hartelijk dank voor jullie reacties !

Camping le colvert staat ook op ons lijstje, die andere camping ken ik nog niet die ga ik opzoeken ! Maar camping le colvert beviel dus wel ? en het meer van Leon was dat een aanrader ?? Onze tweeling is nog klein dus de oceaan zal niet altijd kunnen, daarom leek ons die paar meren in de buurt wel aangenaam

Le vieux port staat ook op ons lijstje, ik ben erg benieuwd naar fotos ! jools2005 at gmail.com

Het weer is onbestendig zeggen jullie.. hmmm ik dacht dat het wel zonzeker was maar dat valt tegen ??

Bij col vert

Was het strand verder weg en de supermarkten ook. Dat vonden wij erg vervelend want wij kamperen met een tent en hebben wel een koelkastje maar daar kun je niet voor dagen lang boodschappen in kwijt. En als je dan iedere dag een eind moet rijden op een 2 baans weg die behoorlijk druk is ,is dat erg vervelend. Wij vonden ook de omgeving bij Labenne leuker , zeker omdat je je ook wel eens op een andere manier moet vermaken ivm het onbestendige weer. Vieux Port is mooi maar erg massaal ,druk en groot.
De streek is superleuk,vooral Dune de Pyla, het hoogste duin van Europa.

Aanvulling

Vergeet nog dat het meer inderdaad lekker is met een strandje /Op het strandje lagen wel heel erg scherpe dingen die uit de bomen vielen waardoor je niet met blote voeten op het zand kon lopen. Het zwembad was lekker maar niet super en zeker niet groot.Geen glijbanen maar wel een binnenbad .

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.