Vakantie en uitjes

Ilva
07-09-2010 om 14:12
Camping in rome
Is er hier wel eens iemand met het vliegtuig naar Rome gegaan en toen op een camping in de buurt gestaan. Wij willen graag naar Rome toe (2 volw. 3 kinderen 10,8 en 6 jaar). Iemand gaf mij deze tip. Ik heb al op het internet gekeken maar iemand hier iemand met ervaringen?

Sterre42
07-09-2010 om 18:18
Vacansoleil
Heeft twee camping in hun assortiment, vlakbij Rome. Camping Fabulous en Camping I Pini Family Park. Hoe het daar is kun je ook even op zoover.nl bekijken.
Waarom wil je naar een camping trouwens? Als je denkt goedkoop uit te zijn, dan is dat zeker niet het geval.

Ilva
07-09-2010 om 21:24
Hoezo?
Hoezo niet goedkoper bedoel je? Hotels zijn niet te betalen, we willen twee weken. En met z'n 5-en is één hotelkamer ook bijna nooit mogelijk. Dan zit je al gauw aan twee hotelkamers.
Maar tips zijn welkom hoor! Heel graag zelfs.

Puck
07-09-2010 om 22:17
In het voorseizoen
Ik weet niet wanneer je wilt maar in het voorseizoen hebben wij ervaren dat in ieder geval Toscane spotgoedkoop is. Voor een stacaravan betaalden wij nog geen 500 euro voor 16 dagen. In het hoogseizoen is Italië op campinggebied behoorlijk duur. Een normale campingplaats voor je eigen caravan kost al snel 60 euro per nacht. Een huuraccommodatie zal dan nog een stuk duurder zijn, reken op 700-1000 euro/week. En zet dat dan af tegen een hotel.

Minet
08-09-2010 om 08:48
Ilva
Wij waren in mei op een prachtige camping boven Rome, aan het meer van Bracciano. De camping heet Roma Flash, wij boekten daar een stacaravan/mobil home.
We gingen naar Rome met de trein, eerst met de auto naar een dichtbijgelegen station, en dan een half uurtje met de trein.

Minet
08-09-2010 om 08:49
Nog meer
en vliegen doe je natuurlijk met Ryanair. We hadden een auto gehuurd vanaf het vliegveld, dus hop, koffers erin, tomtom aan het raam, en naar de camping.

Sterre42
08-09-2010 om 10:20
Ligt aan het seizoen
Ik nam even aan dat je in de schoolvakantie gaat, aangezien je kids hebt.
Ga je dan in de zomer, dan betaal je de hoofdprijs. Maar in het voorseizoen (mei), dan kun je redelijk goedkoop boeken. Maar dan zou je dat nu al moeten doen. Er zijn al veel vroegboekacties.
Maar er zijn ook genoeg familiekamers in B&B hoor, in hartje Rome. Die uiterst betaalbaar zijn. Maar dat raad ik je eigenlijk alleen aan voor een paar dagen, omdat het dan alleen je slaapplek is. Wil je wat meer, dan is jouw optie (camping) zeker een goede.
Het kan echt: ik ga elk jaar een paar dagen naar Rome, bij voorkeur in maart. En daar betalen wij pp 125 euro voor (2 personen). Inclusief retourvlucht via Easyjet en inclusief 3 overnachtingen in een prima, schoon en gastvrij B&B in hartje Rome.

Tijgeroog
08-09-2010 om 11:20
Camping roma
Wij zijn in april een kleine week op Camping Roma geweest.
http://www.ecvacanze.it/nl/proprieta.php?idp=42
http://www.zoover.nl/italie/lazio-latium/rome/village-roma/camping
Niet met het vliegtuig, maar met een camper. Het is de camping die het dichtst bij het centrum van Rome ligt, bushalte voor de camping dus goed met openbaar vervoer te doen.
Het is een mooie, nette camping, mooi sanitair, restaurant, zwembad, speeltuintje, gratis internet. Ook een winkeltje, maar dat stelde niet veel voor. Gelukkig zit er aan de overkant een hele grote en heel betaalbare supermarkt.
Er zijn ook nadelen. De camping ligt aan een hele drukke weg (een van de belangrijkste 4-baanswegen Rome in), dus de hele dag druk autoverkeer, veel sirenes enzo. Verder vermoed ik dat er in de zomer heel veel jongeren komen (als alternatief voor een jeugdherberg) en dat er dan best wel geluidoverlast kan zijn, ook qua disco enzo.
Wij stonden trouwens wel dicht bij de weg en het centrum van de camping, en de camping loopt behoorlijk door naar achteren, daar is het vast veel rustiger.
Ik zou er trouwens geen bungalowtent huren, daar staan echt alleen bedden in, maar volgens mij verhuren ze ook stacaravans.
Wij zonden het met de kinderen (2 en 4) erg leuk. We zijn 3 dagen in Rome geweest, en daarna nog een dag op de camping gebleven om even bij te komen, toen hebben de kinderen heerlijk gespeeld.

Sterre42
08-09-2010 om 20:01
Komt ie dan:
boeken via de site: hoteliers.com, via de B&B zelf is het vaak (gek genoeg) duurder.
B&B Domus Elisa aan de Via Carvour. Ligt vlakbij Santa Maria Maggiore.
Maar er zijn er veel meer hoor, met zulke prijzen. Voor 3 nachten ca. 120 euro is echt geen uitzondering. Zoeken loont. Zoeken op Rome en de datum, en dan even de zoekfunctie daarna aanpassen op prijzen van laag naar hoog. Komen er toch echt een hoop B&B's uit met leuke prijzen hoor. En wij hebben echt nog nooit in een smerig of vervelend B&B gezeten. Ligt natuurlijk wel aan wanneer je gaat, en wij boeken altijd zeker 7 a 8 maanden van tevoren.
Sta niet gek te kijken wanneer bij aankomst blijkt dat de eigenaar ineens de kamer niet blijkt te hebben Is ons al 2x gebeurd. Maar de eigenaar (een tonnetje ronde Italiaan) brengt je dan naar een bevriende B&B, die ook prima is en de prijs blijft hetzelfde.
De gastvrijheid is super, en die van de bevriende B&B's ook.
Ontbijten doe je op de hoek, krijg je een bonnetje voor een goede kop koffie met een zoet broodje.
Zoeken via de site van Ryanair is ook een optie. Die heeft ook een overzicht van B&B's op zijn site staan. Zo hebben wij ooit eens een prachtig onderkomen gevonden met uitzicht op de St. Pieter en ook leuk geprijsd.

Ilva
08-09-2010 om 22:31
Bedankt
We willen wel in het voorseizoen. Zo rond de meivakantie. We hebben iets te vieren dus ik mag van school wat extra dagen vrij krijgen voor de kinderen. Camping Roma ga ik zeker even kijken. En we willen inderdaad wat langer. We willen Rome op ons gemak bekijken en dan hoef je ook niet iedere dag. De jongste is (nu nog) minder enthousiast dan de oudste twee. Die kunnen niet wachten om Rome in het echt te zien. (Venentië vonden ze ook geweldig!)

An
09-09-2010 om 10:32
Hier?
http://www.romacampingcastelfusano.it/nl/index.htm
Hier stond ik jaaaaaaren geleden een paar dagen met vrienden. Ideaal voor langere tijd. Je kunt naar het strand en naar Rome. De verbinding was perfect.
Succes met zoeken.
Groetjes, An

Sterre42
10-09-2010 om 18:36
Re: sinilind
Er wordt ook nog onderscheid gemaakt tussen badkamer op de kamer of gedeelde badkamer. Dat kan je verblijf ook nog goedkoper maken.
Aangezien het kleine B&B's zijn, is de badkamer altijd binnen handbereik. Een gedeelde badkamer vinden wij dan ook geen enkel probleem. Er is genoeg privacy en het is altijd brandschoon. Ik heb nog nooit een gevecht 's morgensvroeg voor de badkamer gezien, of dat er een rij stond ofzo. Er is altijd ook wel een wastafel op de kamer.
Maar belangrijk: vroeg boeken en in het voorseizoen gaan (februari/maart). Dat scheelt echt een hoop. Ook met je ticket.

Ilva
10-09-2010 om 22:27
Ik heb 'jouw' camping bekeken maar hij ligt wat ons betreft nog wat te ver van Rome af. Het duurt ongeveer een uur voordat je in het centrum bent en dat vind ik met drie kinderen en het feit dat het toch wel heel vaak willen gaan doen, te ver. (Het zal dan ongeveer 1 dag camping, 1 dag Rome, 1 dag camping, 1 dag Rome worden en zo dus twee weken lang.) Maar wel bedankt, want hoe campings we zien hoe beter we weten wat we eigenlijk willen.

Tijgeroog
11-09-2010 om 00:17
Ilva
Rome is leuk, maar om eerlijk te zijn betwijfel ik of je je er zo lang kan vermaken. Wij hebben het wel vrij vlot gedaan (want 2 kleine kinderen): dag 1 Forum en Colloseum, rondrit met de hop on/hop off bus. Dag 2 buitenkant Sint Pieter, weer de bus, Trevi-fontein, Pantheon en een beetje rondlopen. Dag 3 Sint-Pieter binnenkant en nog wat rondlopen. Eigenlijk hadden we aan 2 dagen genoeg gehad (maar we hadden een kaart voor 3 dagen ov en hop on/off bus )
Ik zou, denk ik, 2 dagen Rome doen, en verder misschien Ostia Antica, stukje Toscane, en wat bij ons veel indruk heeft gemaakt, de Vesuvius, Herculaneum (vergelijkbaar met Pompei) en wat andere vulkanen daar in de buurt.
Kun je niet naar 2 campings? Eerst een kleine week bij Rome, dan de trein naar Napels en naar deze camping:
http://www.solfatara.it/vulcano/en/index.php (de bijzonderste camping van onze 10 weken durende reis, het eerste wat m'n zoontje vertelt over wat we gedaan hebben) De metro stopt in de buurt, dan kun je met het OV zo naar Napels of de Vesuvius.

Sterre42
11-09-2010 om 09:35
Ilva:
Twee weken lang; 1 dag camping, 1 dag Rome.
Ik ben een enorme Rome fan hoor, maar dat zou me met 3 kids echt te gortig zijn. Dan hangt je tong onder je schoenzolen halverwege de vakantie.
Ik zou dan eerder voor een camping dichtbij Rome kiezen, 2 dagen vol voor Rome gaan met je kids en de rest lekker genieten en relaxen.
Wordt je niet blij van denk ik, hoe jij dat wilt gaan doen. En wat eerder ook al is gezegd, de highlights, zeker met kinderen is in 2 dagen prima te doen.

Sera
11-09-2010 om 18:22
Zoveel te doen...
Er is een Rome en omgeving zoveel te doen. Daar kan je makkelijk twee weken je vermaken. Ik vind het echt onzin om te zeggen dat je na twee of drie dagen het al gezien hebt. Dan heb je toch niet de tijd genomen om alles goed te zien.
In Rome zelf zou ik zeker bezoeken Vaticaan (en dat de koepel van de Sint Pieter beklimmen), Engelenburcht, Palazzo Farnese (wel van te voren boeken want je kan hier alleen met rondleiding naar binnen), de catacomben, de grafkelders van de Capucijners, Forum Romanun, Colosseum, Vaticaanse Musea, Villa Borghese + het museum, Via Appia, San Giovanni in Laterano, San Paolo Fiori di Muri, Keats-Shelly huis, Spaanse Trappen, Trevi Fontein....
Bovendien is er in de omgeving van Rome ook nog zoveel te doen, Castel Gandolfo, Sperlonga, Tivoli, Ostia om alleen maar een paar dingen te noemen.
Bovendien heb je er prachtige natuur, stranden, bergen....

Sterre42
11-09-2010 om 19:38
Sera:
Ik kom er al jaren en heb nog niet alles gezien, ik kan me er nog wel 365 dagen vermaken.
De combi een dagje camping, dagje Rome, dagje camping, dagje Rome en dat 2 weken lang als gezin met 3 kids, dat lijkt me geen succes. Dat is best pittig, vermoeiend. En het ligt er ook aan wanneer je gaat. Hoe meer richting mei, hoe drukker.
Ik zou er dan voor kiezen om daadwerkelijk 2 weken in Rome zelf te gaan zitten. Rome heeft prachtige parken waar je heerlijk kunt vertoeven en wat voor kids ook heerlijk is. Scheelt je reizen, is relaxter. En je bent continue omgeven door alles wat je wilt zien.
Of 1 week Rome en een week camping erna. Dan heb je daarna nog even de rust om alle indrukken te verwerken.

Ilva
12-09-2010 om 22:26
Rome
Onze kinderen, zeker de oudste twee, zijn dol op geschiedenis en het is ook zeker hun wens om naar Rome te gaan. Venentie vonden ze prachtig en we zijn ook al een aantal keren in Verona geweest en ook dat vinden ze prachtig. Oudste heeft al spreekbeurt op school gehouden over Julius Cesar (hij was toen 8 jaar) en weet er dus al heel veel van. Middelste (nu 8) vind het hele romeinse rijk geweldig. Voor hen wordt het dus geweldig. En natuurlijk gaan we niet iedere dag (dat zei ik dus al) zodat ze ook een dagje kunnen spelen. Maar volgens mij is er zo ontzettend veel te zien in Rome dat we met twee weken alles rustig kunnen bekijken zodat we juist niet hoeven te haasten maar alles op ons gemak kunnen zien. De camping willen we dus dicht bij Rome hebben zodat we niet lang hoeven te reizen en ook lekker kunnen relaxen.

Tijgeroog
13-09-2010 om 08:35
Ostia antica
Vergeet dan niet om naar Ostia Antica te gaan. Wij hebben het overgeslagen omdat we al in 3 dagen Herculaneum en het Forum etc gezien hadden, voor onze kinderen (2 en 4) was dat meer dan genoeg. Maar van te voren stond het wel op het lijstje van wat we heel graag wilden zien, het moet heel erg de moeite waard zijn.

Ilva
22-09-2010 om 15:29
Late reactie
Sorry tijgeroog beetje late reactie maar ik heb dat Ostia Antica opgezocht maar dat is echt geweldig. Vertelde het aan m'n man. Hij wist er natuurlijk allang van (hij wel) en wilde daar ook graag heen. Camping waar we heen willen heeft ook trips naar Napel/Pompeii dus ik vraag me af of 2 weken wel genoeg zijn. Volgens mij hebben we wel twee maanden nodig.

Nor@
22-09-2010 om 19:14
Ilva
hoi,
Leuk, wij willen in mei naar Rome met onze 2 kinderen, op een camping met het vliegtuig....welke camping hebben jullie op het oog?

Tijgeroog
22-09-2010 om 20:06
Ilva
Wij zijn 10 weken weggeweest, en nog hebben we geen tijd gehad voor Ostia Antica.

Ilva
23-09-2010 om 14:16
Camping
Wij willen waarschijnlijk naar Camping Fabulous. Camping Flaminio Village leek ons ook wel leuk (nog dichter bij centrum Rome) maar het huisje vonden wij voor 3 kinderen toch te klein. En ook is 'ie wat duurder. Bij Camping Fabulous zit je, heb ik begrepen, binnen een half uur in het centrum van Rome. Camping kijkt uit over het Vaticaan.
Oh ja, en Tijgeroog, misschien dat ik dan over enkele jaren (als de kinderen volwassen zijn) maar moet verhuizen naar Italië, misschien dat ik dan alles kan gaan zien. Haha.

Ilva
23-09-2010 om 14:18
Oh ja
Ik las ook nog dat je beter via een buro (iets als vacansolei) kan boeken dan rechtstreeks via de camping want dan kom je in oude stacaravans terecht. Lang niet zo mooi als die van vacan Solei.

Tijgeroog
24-09-2010 om 01:21
Boeken via organisatie
Houd er rekening mee dat op een camping meerdere organisaties tenten en stacaravans aan kunnen bieden. We hebben oa in de buurt van Florence op een camping gestaan van dezelfde camping-organisatie als waar zowel Camping Roma en Camping Fabulous bij horen (evacanze). En daar hadden ze geloof ik wel 10 verschillende organisaties met tenten en caravans. Vacansoleil, Thomas Cook, Canvas en nog veel meer. En allemaal hebben ze hun eigen accomodaties (groot, klein, oud, nieuw, dicht op elkaar of juist ver uit elkaar) en ongetwijfeld bijpassende prijzen.
Het is dus de moeite waard om de verschillende aanbieders op een camping goed te vergelijken. En ik zou eignelijk niet weten hoe je dat moet doen, als je niet even op de camping kunt kijken.

Puck
24-09-2010 om 09:05
Boeken via organisatie
Zoals Tijgeroog al zei is het lonend om diverse organisaties te vergelijken. Dan kan je nog wel eens voor verrassingen komen te staan heb ik gemerkt. De camping die wij vorig jaar in Toscane hadden in het voorseizoen was zowel direct bij de camping te boeken, via internet maar ook gewoon bij het reisbureau. Het goed koopst bleek.... juist, het ouderwetse reisbureau waar daan ook nog een vriendelijke mevrouw alles voor je intypt en regelt terwijl je zelf alleen maar antwoord hoeft te geven op de vragen die ze stelt.

Ilva
25-09-2010 om 13:30
Helaas
Baal, baal, baal. Onze vakantie naar Rome zal in iedergeval komend jaar niet doorgaan. Ik raak m'n baan zeer waarschijnlijk kwijt (ik werk niet zo heel veel, maar de extra'tjes vallen weg) en de auto heeft het begeven. Die kan nu nog wel gerepareerd worden maar we moeten nu toch wel binnen een jaar een andere gaan kopen. Het zit er gewoon even niet in. Maar zodra het geld er weer is gaan we zeker een keer er naar toe. Gelukkig hadden we nog niets geboekt. Maar we weten nu wel wat we willen dus als we over twee jaar zouden gaan weten we in ieder geval wat we kunnen. Rome loopt niet weg.
Bedankt voor alle info.

Sterre42
28-09-2010 om 18:53
Kan goedkoop
Balen van je baan en je auto! Hopelijk lost eea snel op voor je.
Wist je trouwens dat je bv. in de meivakantie voor 280 euro 2 weken in een stacaravan in Italie kunt zitten?
Via vroegboek acties kun je echt heel goedkoop op vakantie in mei.
Misschien toch een tip voor je?

Ilva
30-09-2010 om 22:33
Rome
We gaan het zeker nog een keer doen Sterre maar komend jaar niet. Helaas.