Vakantie en uitjes

riza
06-12-2011 om 17:40
Camping in toscane
We willen heel graag deze zomer weer naar Toscane.
Nu ben ik op zoek naar een camping waar caravans/tenten worden verhuurd. Niet zo'n overvolle/overgeorganiseerde camping. Lekker rustig, zwembad en goeie mogelijkheden om wat steden te verkennen.
Heeft iemand leuke tips?? en ook willen we graag vliegen ivm de lange autorit. Heb gehoord dat er op Pisa goedkope vluchten zijn vanuit Duitsland. Ervaringen?

Toke
07-12-2011 om 00:39
Net geboekt
Ik heb jouw vakantie net geboekt! Vliegen naar Rome voor 99 e pp vanaf Amsterdam (al italia/klm, rechtstreeks). Camping met mobilhomes voor 2-5 personen, drie grote zwembaden. Tussen Siena en Arezzo. La Chiocciola. Als je boekt via Oad krijg je nog een aantrekkelijke vroegboekkorting. Rechtstreeks boeken kan ook, dan ook ander maar duurder type mobilhome. Succes

Puck
07-12-2011 om 09:19
Montopoli val d'arno
Wij zijn 2 jaar terug in de meivakantie naar Montopoli Val d'Arno geweest. Kleinschalige camping, lein zwembad, schattig restaurantje, maar ideaal als uitvalsbasis voor Pisa, Florence en het hele gebied er omheen. Ligt vlak aan de FiPiLi-snelweg en er is een station een paar kilometer verder op dat je ook met een rechtstreekse verbinding naar de grote steden brengt.

riza
07-12-2011 om 21:55
Oeps, veel geld
Ja, de campings die jullie noemen zien er idd mooi uit en precies wat ik zoek. Maar...wat zijn die caravans duur in het hoogseizoen. Voor 2 weken zeker 1500 euro en dan nog de vliegtickets en een auto huren...
Ik zie dat het huren van een tent goedkoper is maar het blijft een duur plaatje, deze manier van op vakantie gaan.

Lis@
08-12-2011 om 12:41
Tja
Italie is gewoon harstikke duur kwa campings in het hoogseizoen. Je kunt dan beter uitwijken naar andere landen.

Puck
08-12-2011 om 13:02
Of voorseizoen
Je kunt ook kiezen door bijv. in de meivakantie te gaan en in de zomer dichtbij of korter. Wij waren in het voorseizoen nog geen 500 euro kwijt voor 2,5 week.

Toke
08-12-2011 om 22:37
Duur, maar goed zoeken helpt
dit heb ik bij elkaar gesprokkeld
Chiocciola boeken via Oad, 1100 e (2 weken)
A'dam-Rome vv , 99 e pp
Auto 2,5 week, 375 e (kleine auto met airco)
Wel duur dus nog steeds, maar goedkoper dan het in 1e instantie leek. Maar verleiding was groot om weer voor camping in Fankrijk te kezen hoor. Je kunt ook nog kijken naar de agriturismo's, maar dan moet je je zwembadwens laten varen. Heb ik om die reden niet gedaan.