Vakantie en uitjes

Appeltje
09-07-2011 om 13:56
Camping normandie aan zee?
Beste lezers,
Ben al avonden aan het zoeken naar een leuke camping in Normandie, op maximaal een kwartiertje rijden van zee. Het liefst een niet al te grote camping, zwembad hoeft niet, een beetje groen liefst wel. We gaan met een caravan en vier kinderen (0-10 jr). We houden ervan als de plaatsen niet al te klein zijn...
Is er heel toevallig iemand die een tip heeft voor ons? Zou super zijn...
Alvast bedankt,
Groeten van Appeltje

Appeltje
09-07-2011 om 13:58
Correctie: kwartiertje rijden van zee..
De camping mag op een kwartiertje ofzo rijden van zee zijn.. Hopelijk maakt dit de kans op een leuke vondst groter!
Groet!

angel3
09-07-2011 om 21:14
Wij
Zaten vorig jaar in dorp la hay du puit. Weet ff naam camping niet meer. Zwembad met glijbaan, visvijver, leuk dorp.
Suk6

Claudia B
09-07-2011 om 21:18
Ja!
Vorig jaar zijn wij op de onderstaande camping geweest in Normandie:
http://www.anse-du-brick.com/nl/index.htm
Niet echt groot, gelijk aan zee (met een bruggetje over de weg), zwembad erbij. En uiteraard genoeg te doen in de buurt.
Grote kampeerplaatsen, schoon en mooi sanitair.
Wel wat animatie maar niet de hele dag door (kampvuurtje, s'morgens knutselen, marshmellows warmen bij het vuur en eten uiteraard).
En en groene camping. Uitzicht vanaf bepaalde plaatsen is erg mooi, over de zee!
Groetjes,
Claudia

Nor@
10-07-2011 om 11:43
Ook
l'Anse du Brick bij Cherbourg, prachtig gelegen camping aan zee, geweldig uitzicht, zwembad niet te groot,
tennisbaan en voetbalveld aan het bos.
Restaurant met pizzeria en weer dat prachtige uitzicht.
Wij waren hier in mei 2010, dus hoe ik het in het hoogseizoen is weet ik niet.
Wij hebben een hele leuke vakantie gehad in ieder geval!
Een heel leuk museum zit er in Cherbourg, la Cite de la Mer.
gr Nora

Puck
10-07-2011 om 22:14
Bayeux
wij zijn een aantal jaar geleden naar Bayeux geweest. Daar ligt een mooie municipal met leuke speelvelden en veel groen. De landingsstranden zijn op een kwartiertje rijden. La Cité de la Mer in Cherbourg is inderdaad erg leuk. Ook Mont St-Michel ligt op berijdbare afstand en daar vlakbij is een erg leuke reptielen/krokodillen-zoo. In Caen is een kleinschalig pretpark, ook erg leuk voor wat kleinere kinderen.

Appeltje
11-07-2011 om 06:56
Over de campings
Nora en Claudia; klinkt heel goed, l'Anse du Brick en site ziet er ook super uit. Ik zie bij beschikbaarheid alleen dat de camping al helemaal vol is van eind juli t/m midden augustus. Jammer! Zag het helemaal voor me.
Puck, Bayeux klinkt ook goed, maar die bij Zoover dat er een grote weg vlak naast de camping loopt die veel lawaaioverlast geeft.. Dat vind ik eigenlijk wel jammer.. Hadden jullie daar veel last van?
Angel, ook bedankt, vind die visvijver alleen wel eng met mijn kleine kinderen..
Wie weet zijn er nog andere tips?
Groet van Appeltje

Puck
11-07-2011 om 08:48
Appeltje
Klopt, de rondweg van Beayex loopt er langs. Maar wij stonden op het gedeelte dat zo ver mogelijk van die weg ligt, aan de kant van het gemeentelijk zwembad (badmuts en ballenknijpers verplicht, net zoals bijna overal in Frankrijk) en wij hadden geen last van het verkeer.

Nor@
11-07-2011 om 22:45
Weet er nog een, en die heeft nog plaats!
Èn dat is camping http://welkom.lez-eaux.com/
echt een leuke camping, wij waren hier in meivakantie 2009, 10 minuten rijden van zee! Mooie baaitjes!
als je meer wil weten, roep je maar!
gr Nora

Puck
12-07-2011 om 09:34
Zo he, nor@
Ja, ik kan me wel voorstellen dat die camping nog plaats heeft. Je betaalt er namelijk de hoofdprijs. Het is een mooie camping, wel groot, maar voor mijn gezin van 4 personen ben ik in het hoogseizoen maar liefst 54 euro per nacht kwijt voor een standaard plaats. Kedeng! Ter vergelijking: wij gaan nu naar een camping in de Auvergne, kleinschalig, geen zwembad met glijbanen, wel 3 meertjes voor alle soorten waterrecreatie en wij betalen daar 21 euro per nacht.

Nor@
12-07-2011 om 10:48
Zo he puck
jeetje ik doe mijn best om iets te vinden, waar er uberhaupt nog plaat is....hou me niet bezig met de prijs...wij huren altijd dus daar ga ik niet over.
Maar succes met zoeken dan, ik ga lekker naar buiten!
bedankt.

Nor@
12-07-2011 om 10:49
Jeetje
ik was zo geirriteerd, dat ik niet eens zag, dat Puck niet de t.s. was....pfff
Sorry Appeltje, misschien heb jij er wel wat aan!

Puck
12-07-2011 om 11:17
Nor@
Het was niet mijn bedoeling om je te irriteren. Sorry als het zo is overgekomen.
Maar je schrijft "waar er überhaupt nog plaats is" Dat doet vermoeden dat jij er van uit gaat dat er zo op het laatste moment nergens meer plaats zou zijn. Mijn ervaring met kamperen is dat dat in het algemeen erg meevalt, zeker als je geen superdeluxe 5-sterrencamping wilt.

Appeltje
12-07-2011 om 18:04
Leuke camping! alleen... water
Hoi Nora! Camping ziet er heerlijk uit, lekker groen ook en flinke plaatsen. De prijs is voor ons geen bezwaar. Maar ik zie wel een visvijver... Dat vind ik altijd wel eng, gezien onze zoon van drie jaar.. Denk dat ik als ik hem even niet zie gelijk bang wordt... Wat vond jij v dat water Nora? Een bezwaar? Was het afgeschermd? Dank je!!

Nor@
13-07-2011 om 12:27
Appeltje
Tja, daar heb je wel een punt....dat vind ik ook altijd een eng idee. Voor ons was dat geen issue, aangezien onze jongste 5,5 was en zwemdiploma had,maar dan nog, kan er altijd wat gebeuren en moet je altijd opletten.
Nog een camping misschien is:
http://www.camping-haliotis-mont-saint-michel.com/nederlandse-versie-camping-haliotis-mont-saint-michel.html
Geen eigen ervaring, maar wel goede recensies. Kijk anders eens op camping-frankrijk.nl
succes!
gr Nora

Puck
13-07-2011 om 15:26
Water op de camping
Ik vond water op de camping wel een bezwaar toen de kinderen nog niet goed konden zwemmen. Precies wat je zegt: gelijk op scherp staan zodra je kind even uit het oog is. HEt kwam in ieder geval mijn rust niet ten goede. En nu ze groter zijn zoeken we juist campings met een natuurlijk watertje omdat ze daar heerlijk in kunnen spelen.

Polly Shearman
13-07-2011 om 20:27
Zoek eens op
flowercampings die zitten door heel frankrijk, ook een aantal in normandie.
Over precies 2 weken gaan wij daar ook heen, ik zat vandaag te kijken en er was nog plaats we zouden eventueel nog een week kunnen verlengen, misschien gaan we dat nog doen als het weer wat beter word.
groet, polly