Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kreeftje

Kreeftje

11-07-2018 om 15:40

Campingbedje past niet, alternatieven?

Hoi,
Over ruim twee weken vertrekken wij op vakantie. Nu kom ik er zojuist bij de accommodatie verhuurder achter dat er geen camping bedje op een van de drie slaapkamers past. (Wij hebben twee kindjes in totaal eentje van 10 maanden en de ander van vier jaar) op de ouder slaapkamer is geen plaats voor nog een extra bed. Er is een slaapkamer met een stapelbed waar we onze oudste zoon in willen leggen. (Hier past ook echt alleen maar het stapelbed in zo blijkt nu) en in de derde slaapkamer staan twee eenpersoonsbedden. De verhuurder wil niet meewerken om een van de bedden er uit te halen maar wil ook niet dat wij gaan schuiven met de meubels. Daarom kan dus onze zoon van 10 maanden niet in een campingbedje op een slaapkamer. Het alternatief is om hem in de woonkamer/keuken neer te zetten maar dat is natuurlijk niet echt handig ook met de middagslaapjes.

Zijn er alternatieven op de markt of hele creatieve mensen die hiervoor een oplossing kunnen bedenken waardoor bijvoorbeeld een kindje van 10 maanden wel in een één persoons bed kan slapen? Even ter info hij rolt, kruipt, staat..

Pirata

Pirata

11-07-2018 om 15:51

Op het.bed

Afhankelijk van de breedte van het bed: campingbedje er boven op zetten. Heb ik wel eens gedaan. Moet je wel checken op stabiliteit natuurlijk. Waarschijnlijk past het overigens tussen de 2 bedden in, hoe.moet je daar anders lopen?

Marie

Marie

11-07-2018 om 15:52

Ideeën

Je mag niet schuiven met de bedden zeg je, maar zou de verhuurder daar achter komen als je dat wel doet?
Want dan kun je wellicht de 1-persoonsbedden op elkaar zetten?

Andere oplossing is wellicht camping bedje in woonkamer?

Wat wij wel gedaan hebben is het campingbedje op een tweepersoonsbed zetten. Dan zouden jullie zelf in de kamer met de 1-persoonsbedden kunnen gaan slapen.

Wat wij ook wel gedaan hebben is toen dochter die leeftijd had, haar op 1-persoonsbed te leggen met bedrekje ervoor en dan haar met kofferriem door de armsgaten van slaapzak en om matras heen vast te leggen. Zij was hele rustige slaapster en is daarom ook nooit gevaarlijk geweest.

Andere optie is wellicht een Deryanbedje op een 1-persoonsbed te zetten? Eventueel met bedrekje ervoor?

Lente

Lente

11-07-2018 om 15:58

Of matras en lattenbodem uit eenpersoons bed halen

en dan het campingbedje binnen het frame van het bed.

Er zijn ook Deryanbedjes die je op een bed zet, zoals ik het begrijp ligt het matras van het bed dan binnen in het Deryanbed. Kijk maar eens online.

Lente

Lente

11-07-2018 om 15:59

Het heet een bedtent

https://deryan.shop/shop/bedtent/

Hoe heb je geboekt?

Wat raar dat die verhuurder niet mee wil werken.
Hoe heb je dat huisje geboekt? Heb je bij boeking opgegeven dat je met twee kinderen komt? Heb je opgegeven dat eentje 10 maanden oud zal zijn?
Maw, had de verhuurder kunnen weten dat er een kinderbedje moest zijn?

Guera

Guera

11-07-2018 om 16:29

Deryan

Bedtent is met name tegen muggen. Een kleintje gaat het hele bed door denk ik. Of is het een rustige slaper?
Ik zou een deryan kinderbed kopen en dat op een 1persoonsbed zetten. Deden wij in een camper. Zoon van 4 lag aan 1 kant van 2persoonsbed en jongste van 18 maanden lag in deryan bed aan de andere kant. Ging prima

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-07-2018 om 16:43

Dat ene eenpersoonsbed op zijn kant zetten

En dan heb je ruimte voor een campingbedje. Sorry voor de verhuurder, maar wij vroegen nooit toestemming om meubels te verplaatsen. We deden het soms wel en zetten alles weer netjes terug als we naar huis gingen.

Net als Wilgenkatje

Wij hebben ook wel eens een bed op zijn kantgezet zodat het campingbedje zou passen. Was in een stacaravan, daar zijn alle slaapkamers klein.

Dees

Dees

11-07-2018 om 17:26

Pool noodles

Tja je kunt valbeschermers voor zo'n bedje kopen of van die pool noodles onder het laken leggen zodat de kleine niet uit bed kan rollen. Die dingen kosten vaak maar 1 of 2 euro schat ik in.

Of je zet het bed gewoon opzij.

ik schoof altijd?

nooit gevraagd. Geef gewoon aan dat je t bedje op de 2 persoonsmatras zet en ga lekker schuiven.

och

Wij begonnen altijd met een soort complete verhuizing als we op ons vakantieadres aankwamen. Frutsels weg, meubels verschuiven, ducktape op de stopcontacten (aanrader!) enz.
Tip: maak foto's van hoe het eruit zag, zodat je aan het einde van de vakantie de boel zo'n beetje weer goed terug kunt zetten!

Clowntje

Clowntje

11-07-2018 om 21:55

Stacaravan?

Als je in een stacaravan zit dan valt er niet zoveel te schuiven. Dan staan de bedden meestal vast. De ruimte tussen die bedden is meestal maar 40 cm. Heeft er nog nooit een baby in deze accommodatie geslapen? Kan de verhuurder zeggen hoe andere huurders dit deden?

vlinder72

vlinder72

11-07-2018 om 23:25

Stacaravan

Als het een stacaravan is dan k an je misschien het ene bed onder het andere schuiven. Van een van die twee bedden kan je dan de poten inklappen.

Ander alternatief is een rekje. Zelf meenemen maar wij hebben ook wel meegemaakt dat ze ze hadden bij de verhuurder. En anders inderdaad verbouwen en ruimte creëren. Of toch in de woonkamer.

Jackie

Jackie

12-07-2018 om 09:08

op de grond

Hierboven staan goede tips, maar mocht dat allemaal niet werken dan kan je misschien ook het matras van een van de eenpersoonsbedden op de grond tussen de twee bedden in leggen als daar genoeg ruimte is. (Of naast jullie eigen bed.)

Kreeftje

Kreeftje

12-07-2018 om 11:15

Dank jullie wel

Bedankt voor alle adviezen en tips!
De bedden staan vast dus er kan niet geschoven worden maar ik ga er eens achteraan of de lattenbodem en matras eruit kan.
Uiteraard aangeven met boeken dmv geboortedata maar de accommodatie is nieuw dus die ervaring was er voorheen nog niet en de mensen die tot op heden met een campingbedje kwamen hebben dit in de woonkamer gezet. Ik zie dat alleen niet zo zitten omdat je dan dus tijdens alle slaapjes niets kan.

Ik ben in ieder geval op weg geholpen, dank daarvoor!

Pirata

Pirata

12-07-2018 om 11:38

Eventueel

Eventueel kun je het campingbedje dwars over de 2 1 persoonsbedden zetten. Dus als een soort brug tussen de 2 bedden.

Mijntje

Mijntje

12-07-2018 om 11:56

aanpassen

Als het mooi weer is, zijn jullie toch veel buiten en kan de baby gewoon in het bedje in de woonkamer slapen. Een van jullie kan met de vierjarige naar buiten, de ander blijft in het huisje en leest een boekje. En bij regen gaan jullie gewoon even met z'n allen in de slaapkamer op het tweepersoonsbed liggen lezen. Gewoon een beetje aanpassen

Mijntje

Mijntje

12-07-2018 om 11:57

hoog

Ik vind een campingbedje op een bed zetten maar niks. Als de baby veel gaat bewegen valt het om. Beter gewoon in de woonkamer en een beetje aanpassen.

marie

marie

12-07-2018 om 16:33

op tweepersoonsbed gaat prima

campingbedje op tweepersoonsbed gaat prima. En anders even wat spanbanden meenemen en de boel even vastbinden. Beetje "out of the box" denken dus.

Bo

Bo

12-07-2018 om 18:26

stacaravan

Zal om een stacaravan gaan. Weet je zeker dat het niet vermeld stond bij de omschrijving? Is namelijk wel vrij standaard. Maar met de creatieve oplossingen van hierboven kom je een heel eind. Je zal niet de eerste gast met baby zijn...

Dendy Pearson

Dendy Pearson

12-07-2018 om 20:08

Maar

Ik zou je creatieve oplossingen nou niet gaan overleggen met de eigenaar. Dat is vragen om gedoe.

Tijgeroog

Tijgeroog

12-07-2018 om 23:17

Deryan

Deryan-bedje op een 1-persoon (Of groter) bed gaat prima. Dochter van 2,5 heeft zo 10 weken in een camper geslapen, dat was een smal bed. Omdat het veel lager is dan een gewoon campingbedje en niet op pootjes staat, staat het volgens mij veel stabieler. Bovendien kun je er nog steeds makkelijk bij.
En een deryan is smaller dan een gewoon campingbedje, dus past misschien ook nog wel op de grond.

Triva

Triva

13-07-2018 om 03:00

Overdag en tot jullie gaan slapen:

Campingbedje op jullie bed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.