Vakantie en uitjes

appelflap
17-01-2012 om 15:38
Canada
Wij hebben familie in het westen van Canada wonen. We willen graag bij hen langs maar zijn geschrokken van de prijzen voor 2 volwassenen en 3 pubers deze zomer. In mei is het een stuk goedkoper.
Heeft iemand ervaring met het rondtrekken door het westen van Canada? Is het goed te doen met een camper? Waar overnacht je dan? Hoe is het klimaat in mei? Hoe is het klimaat in juli?
We willen vliegen op Vancouver of Calgary of de een heen en de ander terug.

appelflap
17-01-2012 om 15:40
Aanvulling
Ik was niet helemaal duidelijk. We willen het familiebezoek (1 tot 3 dagen want bezoek en vis blijven 3 dagen fris ) combineren met een rondreis.

Vera*
17-01-2012 om 18:18
Familie
Een oom en tante van ons hebben een rondreis gemaakt in West Canada en zijn gevlogen (geloof ik) naar Seattle. Ze zeiden dat dat veel goedkoper was dan vliegen naar Canada en het was maar 100 km naar de grens.

Judith2
17-01-2012 om 19:54
Mei canada
Jaren geleden hebben we met een camper getrokken in mei (eind mei, begin juni). We vlogen naar en van Vancouver. Hebben een rondrit gemaakt naar Kamloops, Jasper en Banff en toen naar de grens met US, door US richting Seattle, toen Vancouver Island en terug vanuit Vancouver naar huis. Was prachtig. Allemaal mooie parken waar je met de camper perfect kan staan. Soms was het 's nachts en 's ochtends vroeg best fris maar als je goede dekens/slaapzakken hebt is het prima te doen. Erg mooi en zeer aan te raden.

Isabella
19-01-2012 om 09:01
Canada forum
Kijk even hier http://canada.startpagina.nl/prikbord/. Of post zelf een vraag. Erg aardige mensen op dat forum en ze hebben een antwoord op al je vragen. Ook op andere Canadafora krijg je wel een antwoord, alleen moet je daar soms langer op wachten.

Chippie
19-01-2012 om 12:06
Ik ben in mei geweest...
En het is dan veel betaalbaarder en iets rustiger (in zomervakantie is het me veel te druk). De enige tegenvaller was dat Lake Louise nog bevroren was. Camper is echt supermakkelijk en heerlijk (ik ben een camperfan, zeker in USA en Canada)

karin hoek
19-01-2012 om 21:38
Onze ervaring
is dat het nog erg koud kan zijn. Wij hadden de pech dat we na een strenge en sneeuwrijke winter en rondreis gepland hadden. Niet alle plekken die we wilden zien waren toen toegankelijk. Wij hadden niets van te voren gereserveerd, en hebben prima alternatieven gevonden.

Isabella
29-01-2012 om 10:10
Karin hoek
Een beetje laat maar voor als je dit nog leest: wanneer zijn jullie precies geweest. Begin mei of eind mei. Of nog eerder?

mar
30-01-2012 om 09:53
Mei
wij zijn een paar jaar geleden in mei geweest. Heen via Calgary, terug via Vancouver.
Bij ons lag er sneeuw, heel veel sneeuw. De week voor onze aankomst was er nog meer dan een meter gevallen. Daar werd wel van gezegd dat het uitzonderlijk was, maar goed, het kan dus wel.
De wegen waren allemaal goed begaanbaar. Wij reden wel met een gewone personenauto en hadden cabins, motels etc.
Wel hadden wij een aantal wandelingen gepland, die we niet hebben kunnen doen. Wat we er voor in de plaats liepen was ook heel bijzonder. Lake Louise was inderdaad bevroren, we hebben niet de wandeling naar de Plaine 6 glaciers kunnen lopen vanwege lawinegevaar, maar wel naar het theehuis. Een meer verder langs de Icefields Parkway hebben we een schitterende wandeling gemaakt over het bevroren meer en een stuk de bergen in.
Onze route liep van Calgary, naar Banff, Lake Louise, Jasper, en vervolgens richting Vancouver. We hebben nog een dag of 3 allerlei wandelingen en fietstochten in en rond Vancouver gemaakt.