Vakantie en uitjes

Ineke P.
22-01-2012 om 13:58
Canarisch eiland in maart
Wij willen de lente beleven op een canarisch eiland.Ik heb een paar vragen waar ik niet zo snel antwoord op vind op het internet, dus ik probeer het hier. We gaan zonder kinderen maar met moeder (81jr). We zoeken rust, natuur, dorpjes, dat soort dingen. We willen niet in een groot hotel maar liever in een huis zodat we nog een beetje ons eigen gang kunnen gaan. We willen een auto huren dus het mag afgelegen zijn. We gaan de laatste week van maart. Wat is een leuke plek en waar boek ik zoiets?
Alvast bedankt voor jullie tips

Shonagh1
22-01-2012 om 18:20
Lanzarote
Lanzarote vind ik een leuk eiland omdat er geen hoogbouw is (max 4 woonlagen )En overal kunstwerken van de Cesar Manrique die veel geld gestoken heeft in de ontwikkeling van Lanzarote ( van hem ook de eis van de laagbouw). Accomodatie boek ik altijd op booking.com.

Shonagh1
22-01-2012 om 21:42
Oja
Op www.elizawashere.nl staan altijd erg mooie accomodaties, maar helaas kosten die wel wat meer, dan ik wil uitgeven :o)

Ineke P.
23-01-2012 om 10:58
Die hoogbouw
Bedankt voor je reaktie. Die hoogbouw op de andere eilanden, die staat toch neem ik aan, alleen aan de kust? Dat kunnen we dus mijden. Ik zal in elk geval eens op die bookingsite gaan kijken. Lanzarote had eigenlijk mijn minste voorkeur, is het daar niet veel kaler dan op de andere eilanden?

Shonagh1
23-01-2012 om 18:20
Inderdaad
staan de hotelflats meestal aan de kust. In maart denk ik gewoon gezellig druk. Aan de zuidkant van de eilanden kans op wat hogere temperaturen.
Misschien kan ++Brunette++ nog wat meer vertellen over het groen op de Canarische eilanden ( ze woont er).

+ Brunette +
24-01-2012 om 02:01
Daar komt ie dan.
Hoe lang gaan jullie? Want dat maakt ook nog uit. En wat wil je gaan doen? Auto huren en rondrijden of voornamelijk luieren in de zon?
Ik neem aan dat je met een 81-jarige erbij geen zin hebt om na de vliegreis ook nog eens een veerboot te nemen dus La Gomera en El Hierro vallen af.
Als je niet van kaal houdt, zou ik Fuerteventura ook overslaan.
Blijven over La Palma, Gran Canaria en Tenerife.
La Palma is vrij groen en heeft volgens mij nergens hoogbouw, ook niet aan de kust.
In maart zou ik naar een plek aan de zuid- of westkust van een van de eilanden gaan, aan de andere kusten en in de bergen is het dan nog wat fris.
Gran Canaria en Tenerife hebben hoogbouw en toeristenkermis maar er zijn daar ook kustplaatsen met een dorps karakter. Gran Canaria ken ik niet zo goed als Tenerife maar het dorp Mogán is volgens mij best knus. Zelf woon ik op Tenerife en raad je aan het stuk van Los Cristianos tot Playa del Duque te vermijden (Playa de las Amérias, San Eugenio, Torviscas, Fañabé, Costa Adeje, Playa del Duque). Na Playa del Duque kom je in La Caleta, daar staan tegenwoordig ook een paar grote hotels maar er is een leuk klein vissershaventje dat veel compenseert. Ook Puerto de la Cruz in het noorden heeft hoogbouw maar wel een prachtig historisch centrum. In alle andere kustplaatsen wordt maar tot vier verdiepingen hoog gebouwd en de hotels zijn daar niet van die pompeuze monsters.
Het is jammer dat de Canarische Eilanden altijd worden geassocieerd met toeristenkermis want dat is echt maar een klein deel. Ik vergelijk het altijd met mensen die de westelijke provincies van Nederland mijden omdat ze Zandvoort en Scheveningen vreselijk vinden.

Ineke P.
24-01-2012 om 10:20
Kijk
Dat is goed om te weten. We gaan een week. De bedoeling is dat man en ik 's morgens wandelen en daarna met moeder een autotochtje maken, terrasje doen ed. We gaan dus wat zoeken aan de zuid of west kant. Bij Eliza was here al wel mooie huisjes gezien, maar ik zoek nog even verder.
Hartelijk bedank voor je reaktie

toto
25-01-2012 om 09:20
Net huisje geboekt
Wij hebben net een huisje geboekt, wel voor de zomervakantie. We gaan naar La Palma. We hebben geboekt op www.jacobos.nl. Daar huur je een huisje inclusief auto! De prijzen vielen ons erg mee.

+ Brunette +
25-01-2012 om 15:43
La palma
Ziet er goed uit, die website, het gaat inderdaad om absoluut ontoeristische dorpjes. Ik zie dat ze op La Palma acommodatie hebben in Tazacorte, daar ben ik weleens geweest, als ze het dorp bedoelen is dat op loopafstand van een mooi lavastrand, wel een flinke wandeling, niet echt iets voor een 81-jarige maar er is ook een soort buitenwijk aan dat strand, het is er zeer rustig (behalve bijv. met pasen en in de zomervakantie want dan zit het er ongetwijfeld vol Spanjaarden). Prachtige zonsondergangen boven zee.

Ineke P.
25-01-2012 om 16:40
Zo komen wij er er!
Leuke site zeg met die huisjes, zo te zien voordeliger dan Eliza was here. En dat soort locaties zoek ik dus, lekker rustig.hebben jullie incusief vlucht geboekt of heb je de vlucht zelf geregeld? Met de beschrijving van Brunette erbij zie ik me er al helemaal zitten.
Heel erg bedankt voor jullie hulp!

toto
25-01-2012 om 22:32
Zelf geregeld
Wij hebben de vlucht zelf geboekt. Hun voorstel was om transavia te boeken (zouden we dan ook zelf boeken) Maar met een tussenlanding op Madrid waren we bij Iberia een stuk voordeliger uit! Daar onze oudste dan al 12 is en de volle prijs voor de vlucht betaald, scheelde het behoorlijk. La Palma zijn we nog niet geweest (wel Lanzarote, Tenerife en Gran Canaria) dus we zijn heel benieuwd! Wij hebben een huisje gehuurd in Puntagorda.

+ Brunette +
26-01-2012 om 11:53
Eén kanttekening
De Canarische Eilanden zijn dan wel weer zo druk bezocht dat je ook in de niet-toeristische gebieden weleens blanke buitenlanders tegenkomt, dat zijn dan wel gelijkgestemden, het plebs ligt gewoon in de buurt van het hotel op het strand te bakken. Ook zie je regelmatig menukaarten e.d. in het Engels of Duits, zelfs op plekken waar je het niet verwacht. Het is maar dat je het weet, dan vallen zulke details tenminste niet tegen. Een lieve, onbeholpen vertaling heeft ook wel weer zijn charme, het hoogtepunt vind ik nog altijd de strandbar op Gran Canaria die "gebakken vies" verkocht.