Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Canarische eilanden

We zijn enkele keren op Lanzarote geweest, wat we vooral leuk vinden doordat er geen hoogbouw is en de invloed en kunstwerken van Cesar Manrique.
In januari willen we weer een weekje naar de winterzon, heeft iemand een tip voor een ander Canarisch eiland ? En in welk gebied/ plaats moeten we dan zijn? We zoeken wat gezellige restaurantjes/ winkeltjes, verder gaan we niet uit :o) We huren een auto om het eiland te verkennen. #Brunette# misschien een tip ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
+ Brunette +

+ Brunette +

03-10-2011 om 17:18

Mijns inziens...

Hah, Lanzarote, het enige eiland waar ik tot mijn schande nog nooit geweest ben. Fuerteventura heeft prachtige stranden maar is een beetje saai om met de auto rond te toeren. Ik neem aan dat je Gran Canaria en Tenerife een beetje te "afgelikt" vindt (hoewel met name Tenerife interessant is als je wat langer gaat want er is door de vorm en grootte gewoon meer te zien, en het landschap is erg gevarieerd, ik ken de niet-toeristische plekken). La Gomera is leuk voor een vakantie van hooguit 2 weken, goed wandeleiland maar heel anders dan Lanzarote, groener en beboster. El Hierro is net als La Gomera erg klein, het minst toeristisch van alle Canarische Eilanden. Er gaan volgens mij geen directe vluchten heen, de boottocht vanaf Tfe. duurt twee uur.

Ik vind La Palma wel iets voor jullie, in het noorden groen en in het zuiden vulkanisch (vond de Teneguía die in 1971 is uitgebarsten erg indrukwekkend). Tazacorte vond ik een leuk badplaatsje, piepklein maar een mooi, beschut zwart zandstrand en een keur restaurantjes waar de eilandbevolking in het weekend vis komt eten. Als je van wandelen houdt is de krater in het midden van het eiland ook een aanrader, ben de naam even kwijt.

La palma

als je niet toeristisch wil, dan is mijn tip La Palma. Prachtig groen eiland, veel natuurschoon, rustige stranden. Boek wel iets aan de westkant, andere kant van de berg, zeg maar.

groetjes van Purk

krin

krin

03-10-2011 om 19:37

Ja, la palma

Rustig, mooi, vriendelijk, behapbaar, en toch genoeg te doen en te zien. Zoek inderdaad iets aan de andere kant van de berg, vanaf het vliegveld gezien. We kwamen laat in de middag aan en reden door de tunnel de zon tegemoet. Had niet mooier gekund. En de rest van de week was het aan die kant zonniger dan aan de andere kant. We zaten er in januari, het was rond de 20 graden. Mijn zus ging twee jaar later in dezelfde tijd en heeft voornamelijk regen gezien. Geen garanties, dus.

Nog wel iets...

mijn ervaring is wel op La Palma en Tenerife, als je de bergen in gaat kan het opeens wel best frisjes worden. En dan bedoel ik 10/11 graden. Als je dan fijn met 25 graden beneden vertrekt, is dat best koud aan je blote-korte-broek-benen. Dus neem daar wel kleding voor mee.

groetjes van Purk

+ Brunette +

+ Brunette +

03-10-2011 om 21:18

Bergen en westkant

Oja, 's winters kan het erg fris zijn. Als je een auto gaat huren, neem dan truien en jassen mee. En inderdaad, de westkant van de eilanden is warmer, met name minder winderig. Garanties heb je hartje winter nooit maar het is er altijd een stuk warmer dan in Nederland.

Shonagh

Shonagh

03-10-2011 om 21:22 Topicstarter

Bedankt allemaal

Ik ga eens even op La Palma googelen enne..... we wonen in Schotland he, dus we weten wel dat het in de bergen fris kan zijn :o) We hebben al 4 x "geluk" gehad met het weer in december/ januari, weleens een buitje, maar toch was het dan lekker van temperatuur.

+ Brunette +

+ Brunette +

04-10-2011 om 21:32

Ooh, schotland!

Spotgoedkope vluchten dus. Naar Tenerife tenminste. Als er vanuit de UK geen rechtstreekse vluchten gaan moet je met de veerboot vanuit Los Cristianos, de overtocht duurt twee uur.

Suzanne

Suzanne

05-10-2011 om 08:40

Westkant la palma

Inderdaad de westkant van La Palma. Midden over het eiland loopt een bergrug. Aan de oostkant daarvan is het weer vaak minder goed dan aan de westkant. Toen wij er waren en met dank aan het reisbureau aan de westkant zaten, hadden kennissen aan de oostkant vrij veel regen, wij niets..
Het wandelgebied in het midden heet de Caldera de Taburiente, inderdaad erg mooi.
In januari zijn wij 1 dag naar La Gomera geweest, dat vond ik geen eiland om naar toe te gaan met vakantie, te weinig te doen en te zien. La Palma vond ik mooier, meer afwisseling. De nog warme grond onder je voeten van de vulkaan, zeker een auto huren en de verschillen zien. Koud inderdaad als je hoger komt! Het groene noorden van het eiland bij Barlovento. Aanrader!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.