Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Canarische eilanden in mei: weer?

Volgend jaar zouden we misschien wel begin mei naar La Gomera of La palma willen op de canarische eilanden. Ik vraag me alleen af hoe het weer in die periode is. Ik lees dat het vaak 21 graden is en vraag me af of dat dan niet te koud is om te zwemmen in zwembad. Zit je straks bij je appartementje, kan je niet zwemmen... DAt lijkt me ook niks. Wie heeft ervaring met de Canarische eilanden begin mei??
Ben erg benieuwd...

Pilar

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

15-05-2011 om 19:54

Lanzarote

Ik ben 8 jaar geleden begin mei naar Lanzarote geweest. Wij hebben geen geweldig weer gehad (in de zin van stralende zon). Wel een paar zonnige dagen, maar ook twee dagen regen terwijl Lanzarote volgens de statistieken 0 dagen regen per jaar heeft. Het was overigens wel warm volgens mij, en we hebben ook wel gezwommen. De bewolking vond ik ook niet heel erg want mijn dochter heeft een heel bleek huidje (en bleek ondanks de wolken verbrand).

Annet

Annet

15-05-2011 om 21:18

Let op de temperatuur van het zwembad

Er zijn parken/hotels met verwarmde buitenbaden, dan moet je wel zeker weten dat ze die ook aanzetten.
Er zijn ook plekken met verwarmde binnenbaden.
Wij waren 1,5 week geleden in Turkije. Een verwarmd buitenbad was niet nodig, maar het binnenbad was heel erg koud.

Prima weer!

Wij zijn een paar keer in april/mei naar Gran Canaria geweest en hebben daar steevast 25 graden en meer gehad.
Mijn schoonvader gaat al 10 jaar in deze periode die kant op en altijd 25-plus, hoor. Zwembaden zijn dan prima te doen, vooral om de temperatuur op de eilanden vrij stabiel is en het water dan ook op temp blijft. Sterker nog, in november hebben wij wel eens 29 graden gehad, we waren blij met een "fris" zwembad!
Veel plezier alvast.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.