Vakantie en uitjes

Tango
11-10-2010 om 11:28
Caravan in de herfstvakantie
Wij hebben dit jaar voor het eerst een caravan. In de zomervakantie met veel plezier gebruikt. We willen nu eigenlijk in de herfstvakantie nog een paar dagen weg met de caravan. Er zit wel een kacheltje in, geen idee of hij werkt overigens, moeten we nog uitproberen. Maar hoe doe je dat verder? We hebben een voortent, maar hoe krijg je het daar een beetje warm? Of wordt het elke avond in de caravan zitten, maar daar slapen ook de kinderen, dus moeten we wel heel zachtjes doen en dus ook steeds de banken weer ombouwen tot bed. Deden we in de zomer helemaal niet.
Jullie zien het al, we zijn echt mensen zonder caravan-ervaring, dus op zoek naar heel veel tips.

reina
11-10-2010 om 12:06
Tango
Wij kamperen nooit in de herfstvakantie, wel in najaarsweekenden met mooi weer en ook in de meivakantie hebben we wel gekampeerd in Noord-Frankrijk terwijl het nog aardig fris was. Ook wij hebben een caravan met verwarming en een voortent zonder.
Kamperen in de herfst betekent ws kamperen met fris weer. Dus ja, kacheltje aan (wel eerst proberen hoe het werkt!!) en als je geen verwarming in de voortent hebt is het er 's avonds echt kil, hoor! Dus dikke truien, etc, ik zou zeker niet meer buiten gaan zitten, maar michien zijn jullie diehards . Goed ventileren is belangrijk.

Puck
11-10-2010 om 12:34
Ventilatorkacheltje
De hele voortent krijg je niet warm, maar bij de campingwinkels zijn wel elektrische kacheltjes (vetilator, halogeen) te koop die als je ze op jou richt voldoende warmte geven in de buitentent. Maar dan moet je wel zoeken naar een kampeerplek met een flinke hoeveelheid ampere stroom, want die kacheltjes zijn makkelijk 1400W

Nasha 1st
11-10-2010 om 15:15
Zybro-kachel
voor in de voortent, die verwarmt de boel prima. De kachel in de caravan heb ik nog nooit gebruikt. Ook niet bij frissere nachten. Maar de voortent koelt wel snel af.

Puck
11-10-2010 om 20:40
Nasha
Jaaaaa... Zibro-kachels zijn geweldig. Nadeel vind ik alleen wel de megahoge aanschafprijs en de grootte van zo'n geval. Voordeel is dat hij zonder stroom werkt. Zeker als je voor het eerst gaat kamperen in de herfst zou ik dat niet echt aanraden. Dan kun je beter eerst met een halogeenstralertje van 2 tientjes uitproberen of kamperen in de herfst geschikt is voor je.

Puck
11-10-2010 om 21:48
Kijk nasha
Dan heb je er een geweldige kachel aan. Voor dat geld zou ik idd ook snel overstag gaan.

Nasha 1st
11-10-2010 om 21:55
en hij doet het prima! vorig jaar op de camping, in de meivakantie, 's avonds....heerlijk!!!

Tango
12-10-2010 om 18:50
Klinkt goed nasha!
Die kachel. Wat is het precies voor soort kachel, werkt hij op gas ofzo? Met kou in de voortent zitten lijkt me inderdaad geen pretje, in de caravan zitten is weer niet handig als de kinderen er slapen. We kunnen gelukkig wel een schuifwandje een beetje dicht schuiven voor hun stapelbed, houdt wel wat geluid tegen. Maar in de voortent zitten lijkt me zeker handiger.
Verder nemen we gewoon veel dikke truien en jassen mee.

Nasha 1st
12-10-2010 om 18:55
Nee
op een soort olie werkt hij, google maar op zibro/zybro weet ff niet hoe je het precies schrijft....

Puck
12-10-2010 om 21:54
Zibro
Zibro heeft allerlei types kachel, o.a. op die speciale olie, maar ook die op gewone benzine gestookt worden.
Nasha, hoe zit het trouwens met de stank van zo'n Zibro?

Nasha 1st
12-10-2010 om 23:08
Valt mee
als je de goede olie hebt, en je zit toch een beetje "buiten"

Tango
18-10-2010 om 21:06
Bedankt voor de tips
Heb inmiddels bij de kampeerwinkel een kacheltje gekocht, was in de aanbieding. Maar we hebben inmiddels ook maar besloten deze vakantie niet in de caravan te gaan zitten omdat de voorspelling wel erg slecht is: koud en veel regen. Niet echt weer voor de kinderen om op de camping te spelen en de hele tijd in de caravan of voortent zitten, buiten de uitstapjes om, zien we niet zo zitten.
Ach, die kachel blijft wel goed tot pasen of meivakantie en misschien gaan we het weekend nog last minute in een huisje. Leek ons iets geslaagder.