Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Barvaux

Barvaux

29-07-2014 om 14:26

Caravan kopen


Puck

Puck

04-08-2014 om 11:27

Kijk ook naar de stahoogte

Uit je eisen voor een lang bed begrijp ik dat je man lang is. In dat geval is het ook goed om te letten op de stahoogte in een caravan. Er zijn nogal wat caravans die dan wel een lang bed hebben maar een stahoogte van 1.92. Als je man daar voldoende aan heeft is dat prima, maar om die reden hebben wij gekozen voor een stahoogte van 1.96, daar kan mijn man net in staan, haren schampen t plafond, iedeaal, altijd spinvrij.

Ad Hombre

Ad Hombre

05-08-2014 om 12:41

Niks mis met MP

Maar een ANWB keuring (of een keuring door je garage) moet je eigenlijk altijd doen. Zelfs als je een tweedehands auto bij een dealer koopt.

Sorry

dat ik me ermee bemoei, maar ik vind het een beetje sneu overkomen als je reageert op AnneJ met: 'was ook de vraag niet'. Het was goed bedoeld...

nathalie

nathalie

07-08-2014 om 21:37

Ja maar piano

Als iemand om tips voor hutten vraagt omdat de vakantie naar Noorwegen zal gaan, dan is een reactie van Ik zou naar Tunesie gaan, veel meer kans op hogere temperaturen, net zo ernaast.
Barvaux vraagt om tips en ervaringen met betrekking tot een caravan. Dat anderen voor een vouwwagen/stacaravan/hotel zouden kiezen i.p.v. een caravan en hun keus dan aan de starter meedelen als een betere keus, dat vind ik sneu. Goed bedoeld vast wel maar ook sneu.

Ad Hombre

Ad Hombre

07-08-2014 om 21:56

Van wie is de draad?

Het is niet zo dat degene die een draadje start vervolgens 'eigenaar' van de discussie is. Ik lees ook mee en ik vind een vouwwagen/hotel/camper discussie ook best interessant en niet eens zo ver off topic.

Stel je voor dat je niet mag afdwalen van het onderwerp. Zou een saaie boel worden hier...

natalie

Ik vind jouw vergelijking niet goed en jouw manier om het woord sneu te gebruiken vind ik niet zo aardig. Waar het mij om gaat is dat je altijd respectvol kunt blijven.
Bedankt voor de steun Ad Hombre.

Sorry

nathalie

Barvaux

Barvaux

08-08-2014 om 13:20

Piano en Hombre

Piano, ik heb in mijn startposting nergens gezet dat ik 'bang zou zijn omdat ik niet achteruit kan zien' en het eerste wat je in de tweede reactie te zien krijgt is: "Ik zou een vouwwagen nemen. Dan kun je beter achteruit zien"

Ik vind dat ik nog netjes reageerde met dat 'het de vraag niet was'. Wat heb je er inderdaad aan als je vraagt om X maar meteen als antwoord krijgt: neem Y terwijl er geen enige logica zit om Y te adviseren? Soms zit die logica er wel (bijv als ik had gezegd dat het mij eng lijkt om te rijden met zo'n groot ding) maar hier was die er gewoon niet.

Hombre: niemand zegt dat je niet mag reageren met wat anders, dat een draadje niet mag ontsporen maar om meteen als tweede reactie met zo iets anders te komen terwijl het daar absoluut niet heen wees vind ik wat vreemd. Niet dat het niet mag maar ik mag dan toch ook wel reageren? Het ging dus niet om 'afdwalen' maar meteen de tweede reactie.

Als jij een discussie wil over de verschillen, voordelen, nadelen van vouwwagens, hotels, campers en caravans staat toch niets je in de weg om een nieuw draadje te openen?

Ach

het ging mij gewoon om dat ik het wat hard vond overkomen, vind ik nu ook weer trouwens. Maar nu houd ik ermee op om ongevraagd te reageren, hoef me er ook niet mee te bemoeien..

Logica

Ik moet nog wel even kwijt dat ik toch wel wat logica zie, het zou kunnen dat je iemand op andere gedachten brengt, toch? Ik zou een camper adviseren (sorry als/dat het te flauw is)

bot

Gewoon wat bot. Dat herken ik wel.

Marktplaats

Wij hebben 2 x een caravan op de Britse Marktplaats (= Gumtree) gekocht. Bij de eerste ( 15 jaar oud bij aanschaf) hebben we nieuwe banden gezet en ging de boiler het eerste jaar stuk. Na 4 jaar deze caravan weer via hetzelfde kanaal verkocht.
Dit voorjaar wat meer uitgegeven voor een 10 jaar oude. Hier ook nieuwe banden onder laten zetten en de mover vervangen. Je ziet al snel of de caravan goed onderhouden is en of het verhaal achter de verkoop geloofwaardig is. Het blijft altijd een gok(je) maar dealers zijn er zo duur mee, dat het verschil in prijs wel wat ruimte biedt voor een paar reparaties/ vervangingen. Heb je al een update Barvaux ?

Barvaux

Barvaux

15-08-2014 om 12:08

Shonagh

Tja, uhhh....

Wat mij betreft doen we het niet, onze auto mag namelijk maar 1200 trekken en dan is de keus klein als het gaat om caravans waar beide jongens in geval van nood in kunnen slapen. Ik vind het geen probleem als er eentje op de grond slaapt maar dan nog is het krap. Ik wil gewoon die mogelijkheid hebben als de tent waar ze in slapen is overstroomd of wanneer het veld een waterballet is geworden. In geval van onweer kunnen ze ook wel een uurtje schuilen in de caravan dan hoeven ze er niet te slapen.

Ook waren mijn plannen de komende vijf jaar plannen zonder caravan maar mijn man en mijn oudste willen het opeens heel graag en dat is lastig.

Toevallig dit weekend wil ik er met mijn man uit komen want het is inderdaad wel zaak om in september uiterlijk iets te kopen of anders maar niet.

Eigenlijk wil ik het dus pas echt doen als er nog maar 1 kind mee gaat of allebei niet meer maar mijn oudste vindt dat oneerlijk omdat hij altijd graag wil kamperen Ik zeg dan dat we in een stacaravan ook 'kamperen' en als we maar de goede camping uitzoeken hij kan doen wat HIJ graag wil.

Stenna

Stenna

15-08-2014 om 14:20

on en off topic

"was de vraag ook niet" discussie: ik had zelfde reactie, bij mijzelf dan, want vond het niet de moeite eerst om te reageren, maar toch ook: niet aardig. En net wat Hombre zegt: je bent geen eigenaar van de discussie als je die opent, er lezen ook anderen mee voor wie die tip van vouwwagen mogelijk wel waardevol is. Ik vond 'm bijvoorbeeld wel interessant, we (nou ja ik: wij hebben hetzelfde soort huwelijk als Barvaux willen misschien ook een caravan, maar nu ben ik ook naar vouwwagens gaan kijken. Dus ook dingen die niet exact passen op de vraag van de draadopener maar er wel mee te maken hebben hoeven niet afgekat te worden. Het is een openbare discussie, dus ook voor anderen. Draadstarter bepaalt niet wat er wel en niet in mag.

On topic weer even: wij lijken blijkbaar nogal op gezin Barvaux. Ik wil graag zelf kamperen, man eigenlijk echt niet. En man is 2 meter lang (zoon trouwens ook, maar die gaat binnenkort niet meer mee), en ik bijna 180m. Maar Barvaux, ik snap dat argument dan toch niet helemaal: in de huisjes, chalets en stacaravans die wij de afgelopen 18 jaar gehuurd hebben waren de bedden ook nooit 210m. Nog wel eens kleiner dan 2m zelfs (de kinderbedden in de stacaravans, waar zoon dan toch de afgelopen jaren op moest met zijn lange pubertijd). Toch lukte dat altijd wel, beetje passen en meten. In eigen caravan stel ik me zo voor dat het toch juist handiger is, zelfs met 2 m bed. Omdat je al van te voren een beetje kan kijken hoe en wat, en omdat de matrassen in die huisjes/stacaravans vaak zo verschrikkelijk slecht zijn of doorgelegen kuilen hebben e.d. (lange mensen hebben eerder rugklachten).

Barvaux

Barvaux

15-08-2014 om 15:58

Stenna

We kijken ook altijd naar de opstelling: als het bed bij het voeteneind vrij staat is het geen probleem. Een caravan waar je tussen de wanden ligt is een ander probleem. Wij zoeken dus ook het liefst een caravan met een lengtebed.

Wat betreft de discussie over de vouwwagen: ik vond dat ik heel normaal reageerde aangezien ik het dus vreemd vind dat je als tweede reactie meteen met iets heel anders aankomt terwijl niets er op duidt dat ik ook maar neig naar die andere optie. Dat anderen er misschien wat aan kunnen hebben vind ik een vreemd argument.

Wat is er mis met: 'kijk je ook naar vouwwagens?', of: 'heb je ooit een vouwwagen overwogen'? IK vond het dus juist niet aardig dat de tweede reactie was: "Ik zou een vouwwagen nemen. Dan kun je beter achteruit zien."

Het gaat mij om de context. Als ik had gezegt: we zoeken een eigen kampeermiddel maar twijfelen over een caravan, dan komt het heel anders aan.

Ik vind het ook vreemd als iemand tips vraagt voor Noorwegen en iemand komt in reactie twee met: Ik zou naar Italië gaan, veel lekkerder weer. Vinden jullie dat werkelijk normaal? Ik niet en als ik dan reageer met 'dat was de vraag niet', ben ik opeens niet aardig?

Maar kunnen we het alsjeblieft afsluiten?

Barvaux

Barvaux

15-08-2014 om 15:59

oja

Wij verblijven voornamelijk in de nieuwere stacaravans, we herkennen ze in 1 foto en daar zijn de matrassen over het algemeen prima. De eerste week hadden we net een ander type te pakken en een beetje pech met het matras: was gewoon te zacht maar niet kwalitatief slecht.

Katniss

Katniss

15-08-2014 om 16:23

Tentje

Mag je naast een stacaravan niet zo'n klein pubertentje neerzetten? Of je huurt een stacaravan en laat je zoon in zijn pubertentje op het puberveld staan. Kan hij mooi oefenen voor over een paar jaar

Barvaux

Barvaux

15-08-2014 om 16:56

Katniss

Ja heb ik ook wel aan gedacht maar de meeste campings hebben geen puberveld Er zijn maar weinig campings die daar zin in hebben blijkbaar of de hele camping is alleen maar puber.

Ik ben nu zelfs bezig om oudste warm te maken voor scouting (ik zag dat zijn leeftijdsgroep in België is geweest dit jaar en een leeftijdsgroep hoger in Zwitserland) en daar zit hij nu serieus over na te denken. Hij kan in ieder geval drie keer meekijken.

Annet

Annet

15-08-2014 om 19:29

Advies

Ik kan je redenering niet volgen: " Ik wil gewoon die mogelijkheid hebben als de tent waar ze in slapen is overstroomd of wanneer het veld een waterballet is geworden."
Wij kamperen al 9 jaar met de kinderen (slapen vanaf hun vierde in een eigen tentje) en daarvoor al heel veel jaren zonder kinderen. We hebben veel rondgetrokken in allerlei landen. Ik heb nog nooit een overstroomde tent gehad en ook geen waterballet als veld.
Het is niet uitgesloten natuurlijk maar ik zou daar je keuze niet op baseren.
Zo te lezen zijn je kinderen al vrij groot. Stel dat je oudste over een jaar niet meer meegaat, wat gaat hij dan doen? Kamperen in een eigen tentje? Geen caravan in de buurt dan.
Wat wel slim is, is om een bijzettentje op de meest droge plek te zetten, namelijk waar geen vol groen gras is. Daar komt namelijk het meeste vocht. Sommige tentjes kun je zelfs zo nodig in de voortent zetten (voor een nachtje).

Barvaux

Barvaux

15-08-2014 om 22:29

Annet

Tja, ik heb de beelden gezien en de verhalen gelezen deze zomer en zo gek is dat scenario niet.

Mijn keuze is gewoon dat als ik nu een caravan koop ik wil dat iedereen er in kan slapen, dat mag toch hoop ik wel? Ik hoefde nog niet eens een vierde slaapplaats, op de grond mag ook maar die heb ik niet gevonden voor 1200 kilo.

Maar goed het draadje kan gesloten worden, we doen het nu nog niet. We hadden het wel gedaan als de auto meer kon trekken maar die hebben we net twee maanden geleden gekocht (tweedehands) en we gaan die niet weer meteen vervangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.