Vakantie en uitjes

caravan
27-04-2013 om 00:56
Caravan met "gebrek"
Hallo allemaal, ik heb een vraag: tijdens de onderhoudsbeurt van onze caravan ontdekten ze dat het chassis slechter aan het worden is. Volgens hun zouden we er nog twee jaar veilig mee op vakantie kunnen gaan. Maar weet iemand hoe "strak" je je aan zo'n advies moet houden? We hadden de caravan namelijk graag nog drie jaar meegehad. (ivm de leeftijd van de kinderen) Verder staat hij altijd in een kurkdroge goed geventileerde stalling. Wie weet?

Rieneke van der Graaf
27-04-2013 om 11:25
"ze zeggen"
"Ze zeggen" zoveel. Zo zou je ook elke 5 jaar de banden van een vouwwagen/ caravan moeten vervangen omdat ze een zeer groot deel van het jaar stilstaan en juist daardoor achteruit gaan. Mijn ouders hebben de banden van hun vouwwagen (18 jaar gebruikt, was nog ouder) nooit vervangen en gingen elk jaar naar Zuid-Frankrijk/ Tsjechie etc. Verder weg dus. Nooit iets gebeurd. Toen onze vouwwagen een jaar of 8 oud was hebben wij onderweg 2x een klapband gehad. 1 op de heenweg en 1 op de terugweg.
Nu is een vouwwagen natuurlijk geen caravan. Als er met een caravan iets gebeurt, is de schade/ impact meestal veel groter/ ernstiger.
Dat "ze zeggen" dat je nog 2 jaar veilig met de caravan weg kunt, zegt ook niet zoveel. Kan uiteindelijk ook best 5 jaar of langer zijn. Maar het kan ook zijn dat er dit jaar iets met het chassis gebeurd. Je weet het niet.
Jij wilt de caravan nog 3 jaar gebruiken. Ik denk dat dat best kan. Maar misschien dat je 'voor de zekerheid' (eigen gevoel volgen) het 3e jaar niet meer naar Zuid-Frankrijk moet gaan, maar net over de grens in Belgie/ Duitsland ofzo. Of rustiger rijden door geen snelwegen te nemen.
Ik denk dat ik de gok zou wagen. (Maar ik ben dan ook wel wat eigenwijs.)

caravan
27-04-2013 om 14:25
Ik bedenk me wat....
Nu ik jouw posting lees bedenk ik me dat "over twee jaar" april 2015 is. Dat betekent dus dat ik vanaf nu nog (bijna) drie keer ermee op vakantie kan gaan. (Wat de bedoeling is)
Die drie maanden langer zal het 'm toch niet doen lijkt mij .
Bedankt, je maakt me helemaal blij

P
27-04-2013 om 15:35
Zo zou ik niet rekenen caravan
Bij caravans bedoelen ze het aantal zomervakanties, dus je kunt volgens dat advies nog 2x. Ik zou me niet rijk rekenen met die drie maanden, het rijden en het leven erin geeft natuurlijk de meeste belasting.

mar
28-04-2013 om 15:25
Klapband -ot
wij hebben verschillende malen een klapband gehad met de aanhangwagen op vakantie. Elke keer na 4 jaar, Erg lastig als vervolgens ook de reserveband klapt en je op zaterdagochtend 11 uur ergens langs de autobahn staat, terwijl de garages om 12 uur sluiten.
Idem dito met een caravan die mijn ouders huurden.
Dit is al langer geleden, maar bij ons klopte het dus wel.

nathalie
28-04-2013 om 19:20
Rieneke, verzekering
Als je er iets gebeurt met je vouwwagen met 18 jaar oude banden eronder en je veroorzaakt daardoor schade, dan kan je verzekering nog wel eens moeilijk gaan doen. Dan zijn op tijd een paar nieuwe banden een stuk goedkoper.

Tijgeroog
28-04-2013 om 22:27
Controle
Dan laat je je caravan tegen die tijd toch nog een keer controleren, dan hoor je wel hoe het er dan mee staat. En indien nodig vervang je dan gewoon de banden, dat hoeft het probleem niet te zijn.

Tijgeroog
28-04-2013 om 22:28
Ohja
Je kunt natuurlijk ook de andere kant op denken: misschien kun je je manier van vakantie vieren een jaar eerder veranderen dan je gepland had?