Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Caravan stalling

Het negint erop te lijken dat we voor onze 14 jaar oude caravan geen stalling hebben gedurende de winter. In het ergste geval blijft deze op de oprit staan. Wat zijn de voordelen van een "jasje" buiten het feit dat er volgend voorjaar niet zoveel te poetsen is. En oja, wat halen jullie eruit ?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

03-09-2010 om 14:00

Nadelen buiten

Het allergrootste nadeel van buiten staan is de inwerking van regen en sneeuw. Voor zo'n lange periode is de caravan daar meestal niet op gebouwd. Verder wordt hij natuurlijk baggersmerig als hij buiten blijft staan en je zit het hele jaar tegen dat gevaarte op je oprit aan te kijken.

Shonagh

Shonagh

03-09-2010 om 17:25 Topicstarter

Ja puck :o)

dat kan ik zelf ook wel bedenken, maar dat is mijn vraag niet. Hier in Schotland staan de meeste caravans 's winters buiten op een boerenerf. Misschien zijn de Britse caravans wel zo gebouwd dat ze tegen veel nattigheid kunnen:o) Maar enkelen hebben een hoes, dus mijn vraag is eigenlijk of zo'n hoes ook nadelen heeft. Ik zal je geruststellen, we kijken niet tegen de caravan op de oprit aan. Haal je er behalve dekbed/kussens nog meer uit 's winters ?

Puck

Puck

03-09-2010 om 18:00

O, bedoel je dat met een jasje

O bofkont, ik vind de britse caravans in het algemeen zoooooo mooi, sta er op campings altijd van te kwijlen.Tja, in dat geval is de situatie wel anders. Een jasje beschermt tegen de regen etc. Onze caravan staat gewoon binnen en alles blijft er in liggen, ook kussens en dekbedden. Waar je wel even goed om moet denken is dat je ervoor zorgt dat de waterleiding echt helemaal leeg is. Ook geen restjes water erin. Dat voorkomt dat het in de winter kapot vriest. Ik geloof dat ik voor het behoud van de caravan toch wel zou kiezen voor een jasje, lijkt me toch beter voor de levensduur van de buitenkant, de kitranden etc.

Shonagh

Shonagh

03-09-2010 om 23:17 Topicstarter

Huh?

Houd je zo van roze gordijnen een bloemetjes bekleding :o).
Ik zat dit bvoorjaar verlekkerd op marktplaats te kijken, toch meer caravans van mijn smaak. Wel is het oventje super handig voor knapperige afbakbroodjes 'smorgens en "M&S Dine for two" maaltijden 's avonds. Want ja vers brood op een camping is er in Schotland haast niet bij.

Puck

Puck

04-09-2010 om 10:43

O help

Shonagh, je krijgt nu wel een heel verkeerd beeld van mij. Neeeeeee geen roze gordijntjes en bloemetjesbekleding. Maar de caravans die ik in Europa van Britse makelij zie hebben dat volgens mij veel minder. Waar ik vooral voor val is (niet lachen) dat schattige raampje in de deur, de grote ramen (vaak in 3 delen) aan de voorkant en de luxe uitstraling.
En wat betreft een oventje: die hebben wij voor 15 euro los gekocht en nu hebben we ook altijd lekkere knapperige warme broodjes.

Shonagh

Shonagh

04-09-2010 om 22:44 Topicstarter

Raampje

Ik heb even gegoogled en inderdaad continentale caravans hebben dat "handige" raanpje niet, was me nooit opgevallen.
Het is goed mogelijk dat Britse caravanbouwers een ander interieur maken voor de continentale markt. Onze "van" is van 1996, dus is vast ook een mede-oorzaak, maar lekker kneuterig dus.

Rembrand

Rembrand

05-09-2010 om 12:10

Puck.

Ik was gisterenmiddag met manlief naar een caravanbeurs en daar viel het ons op dat een aantal ( continentale) merken nu ook raampjes in de deur heeft.
Eigenlijk merk je in de praktijk natuurlijk niet veel van. Als je op de plek staat is je deur immers de hele dag open ( als je een voortent hebt zeker ). Alleen in de nacht is je deur dicht, en dat heb je eigen "luikjes" dicht en zie je er dus nog niets van
M.

Shonagh

Shonagh

05-09-2010 om 23:20 Topicstarter

Aha

nou snap ik het. De meeste Britse caravans hebben geen voortent. Heb je dat opgemerkt Rembrand, toen je vorig jaar in Engeland was ? Hier in Schotland in ieder geval bijna niet, ook geen luifel want we willen van ieder zonnestraaltje genieten :o). De Schotland kampeerders trekken erg veel, het is prachtig land om rond te trekken en te wandelen/ klimmen. Onze deur is dus veel dicht (ook al voor de midges), we zijn dus vaak binnen en een extra raampje is dan welkom!

Puck

Puck

06-09-2010 om 09:46

Shonagh

Juist met regenachtig weer is een luifel heel erg handig omdat je dan een extra plek creert waar je spullen droog blijven. Dus wat dat betreft zou je in Schotland juist wel een luifel verwachten zou ik denken.

Shonagh

Shonagh

09-09-2010 om 20:33 Topicstarter

Puck

Ik was even op reis ( niet met de caravan). Je moet wel een grote luifel hebben om spullen echt droog te houden, als het regent waait het ook vaak. Ik vind het heerlijk om erg mobiel te zijn en geen natte luifel/ voortent mee te hoeven nemen. Maar ja wij kamperen dan ook met zijn tweetjes.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.