Vakantie en uitjes

Rieke
02-07-2010 om 19:08
Caravan vraag
Hoi allen,
we hebben een caravan met een stapelbed voor de kinderen. De jongste mag dit jaar voor het eerst in het onderste bed. Hebben jullie nog trucjes of tips om een soort rek te maken dat ze er niet uitvalt ? Het is een burstner 490 TK.
Misschien moeten we gewoon de gok wagen maar ze slaapt nu nog in een spijlen ledikantje, en ik wil liever niet dat ze uit bed valt.

Puck
02-07-2010 om 22:46
Hoe oud?
Onze kinderen sliepen vanaf 2,5 thuis in een gewoon bed en zijn daar eigenlijk nooit uitgevallen. Ik zou ook iets van een slaapzak of luchtbed op de vloer leggen en het daarbij laten.

Tango
03-07-2010 om 16:00
Volgens mij
Kun je wel losse hekjes kopen die je onder het matras klemt, om eruitvallen te voorkomen. Misschien ook via marktplaats o.i.d.
Toevallig hebben wij ook een Burstner, weet niet uit mijn hoofd welk serienummer, maar ook met stapelbed. Bij het bovenste bed zit een vangnet. Je kunt dus evt. je kindje ook in het bovenste bed leggen, als daar wel iets voor zit.

Claudia B
03-07-2010 om 16:26
Vangnet
Wij hebben toen een los vangnet gekocht en die bij het onderbed geplaatst, was een ideale oplossing.

Vannie
03-07-2010 om 19:59
Douche gordijn?
Ooit deze tip op OO gelezen.
Je kunt bij de bouwmarkt douchestangen kopen die je op maat kunt schuiven. Deze klemmen tussen 2 wanden.
Hier een (douche)gordijn erom heen doen, en onder het matrasje stoppen.
Fijne vakantie,
Vannie

Rieke
04-07-2010 om 00:13
Hee wat een tips.
Nou, er staat genoeg bij om eens even uit te proberen. Puck, onze dochter is al 3, maar een gigantische piepdoos. Dus als ze uit bed valt wil ze er niet meer in, want; bang en eng en beetje spannend ( haar woorden )En ze slaapt nog steeds in een spijlenledikantje thuis omdat dat haar veiligheid biedt. (Ze heeft een gebruiksaanwijzing door omstandigheden) Dus ik wil echt een goede uitvalbeveiliging voordat zij 3 weken bij ons in bed ligt, of beter gezegd papa in haar bed en zij bij mij.
Voorheen sliep ze nog steeds in een deryantentje naast ons bed, maar daar is ze echt te groot voor.
Dus dank allen, en ik laat mijn man morgen lezen wat jullie adviseren. Hij mag iets in elkaar knutselen.

Janna3
04-07-2010 om 09:13
Bedhekje
Volgens mij heb ik ze destijds gekocht bij Beter Bed, maar er zijn plastic bedhekjes die je onder het matras kunt schuiven. Ik denk dat een beetje handig man dat zelf ook wel kan maken. Gewoon een plank met dwars daarop twee leggers die je onder het matras schuift. Niet supersterk natuurlijk, maar voldoende voor een peuter die er tegen aan ligt.

Marie
04-07-2010 om 14:08
Bedrekje
hallo
Je kunt inderdaad bedrekjes kopen, die ook nog eens in maat verstelbaar zijn, zodat ze op verschillende lengtes bedden passen (van peuterbed tot 1-persoonsbed).
Zoek maar eens op Marktplaats op: bedrekje.
Dan vind je er diverse.
Wij hebben ze destijds wel op de boot gebruikt - ging prima.
Succes

Rieke
05-07-2010 om 16:01
Gemaakt
we hebben een soort schuif gemaakt met een plankje ervoor, ik zou niet weten hoe ik het moet uitleggen, maar het ziet er heel handig uit.

Tarole
07-07-2010 om 23:06
Plankje
Wij hadden indertijd alleen een plankje tussen matras en bedrand geschoven. Dat zat redelijk klem. Ook hebben we weleens een tafeltje ingeklapt rechtop tegen de bedrand gezet met een gevulde jerrycan ervoor. Het hoeft geen hele degelijke constructie te zijn, als een kind een randje voelt rolt het vanzelf weer terug volgens mij.