Vakantie en uitjes

pien
11-03-2010 om 09:25
Corsica
Hallo!
Wij hadden het plan om deze zomer naar Corsica te gaan.
Voornaamste reden:
je kunt van alles combineren, we willen nl EN bergwandelen EN genieten van stdrandjes, stadjes, terrassen, cultuur.
Iemand nog goede tips?
Ik word wel helemaal vrolijk als ik die prachtige plaatjes zie, zon mediterraan havenstadje geeft je toch wel het ultieme vakantiegevoel...droom...droom...
WAt we dus ook eventueel willen is een korte huttentrektocht (kidneren dan 8-11-13, hebben we al vaker met ze gedaan in Oost, frankr).
En not tips voor welke overtocht?
Er zijn er zon kleine 100 geloof ik...
Pien

Lis@
11-03-2010 om 10:56
Prachtig!
Corsica is prachtig, wij zijn er vorig jaar geweest en het was eigenlijk te kort. Je kunt even op mijn site kijken voor een impressie. Ik weet over die gr-routes dat je de hutten al soms een jaar van te voren moet reserveren dus ik zou maar even goed informeren. Lees ook even op deze corsica site.
http://www.corsica-prikbord.nl/
Dit is een heel actief forum waar ik ook al mijn info gehaald heb, zoek even in het archief voor die hutten of stel je vraag
http://leoanneliesvakanties.punt.nl/?id=422987&r=1&tbl_archief=&;
Je hebt al hele goedkope overtochten.
http://www.corsica-prikbord.nl/overtocht.php
Er zijn verschillende keuzes kwa vertrek en aankomst plaats en dag of nachtboot.
Succes met het uitzoeken en mocht je vragen hebben stel ze gerust!
Een must is Bonifatio, Corte in het binnenland en ook de oostkust die wij helaas niet helemaal gezien hebben. Tijd te kort door bezoek van kinderen en aanhang.
Het westen heeft prachtige mooie stranden, het noordwesten wordt al iets ruiger en heeft prachtige mooie azuurblauwe baaien. Het oosten is heel erg rotsachtige met ook prachtige zand en kiezelbaaien.
Het binnenland is prachtig, we hebben er 2 dagtochten gelopen. Ook vond ik het schildpaddendierentuin de moeite waard om te bezoeken.
Het weer is er heerlijk, dus ik zou zeggen geniet!!!
groet Lis@

pien
11-03-2010 om 13:50
Lisa
Dank je wel voor alle info, heb je site bekeken
en krijg nog meer zin...
Heb je nog (internet) adressen van campings die jullie kunnen aanraden?
Pien

Lis@
11-03-2010 om 14:11
Pien
wat is precies je plan op Corsica? Wil je trekken of 1 vast plek blijven of 1 keer verhuizen en met wat kampeer je of huur je iets?
lol Veel vragen in 1 zin.
Vertel even want dan kan ik je wat aanbevelen.

mar
11-03-2010 om 15:26
Mooi
Corsica is prachtig, wij zijn er drie keer geweest. 1x GR 20 gelopen, 1x Mare e Monti en 1x met de auto en verschillende delen van het eiland bezocht.
Ik weeet niet of je in het hoogseizoen gaat, maar zo ja, bereid je dan voor op warmte en drukte. Het kan er heel heet zijn, zodat je het bergwandelen kunt vergeten. Van te voren zeker campings reserveren, anders is het vol.
De oostkust vind ik zelf het minst mooi, als zitten in het zuidelijk deel ook mooie stukken. Ik ben fan van de westkust en het midden.
Calvi is erg leuk, maar een paar jaar geleden waren de campings erg achteruit gegaan. Bijna camping/camper stallingen. Niet echt om met je tentje tussen te staan. Verder is Calvi en de baai prachtig.
Campings kunnen primitief zijn tot zeer luxe. Wij hebben ondermeer in Zonza, Evisa, Porto, Bonivacio, Evisa, Galeria op campings gestaan. Die in Galeria was het minst. Veel Duitsers, disco, geen mooi strand met blauw water, maar meer zoals de Noordzee.
Huttentochten zijn lastig. Je kunt wel een trektocht maken langs gites/hotels/B&B. Wij hebben altijd zelf een tent meegenomen die we in de buurt van de hut zetten. Er waren toen hutten afgebrand (sterk bosbrandgevaar in de zomer), hutten zijn klein en primitief. Je kunt ze over het algemeen niet vergelijken met hutten in de Alpen. Ook hadden wij toen zelf eten mee, omdat dit meestal niet voor handen is in de hutten.
De GR20 puilt zomers uit en ik zou er dus niet op rekenen dat je zomaar een slaapplek hebt. Voor kinderen zijn de meeste etappes ook aan de lange kant. Voor het wandelen moet je zorgen dat je genoeg water hebt. In een hete zomer zijn de meeste bronnen al snel opgedroogd.
Vanaf Bonifacio kun je met bootjes naar de Iles Lavezzi. Echt een aanrader.