Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Reiziger

Reiziger

14-07-2010 om 23:00

Cuba

Hoi ik ga op vakantie naar Cuba we maken een rondreis, heeft iemand nog speciale tips voor Cuba of belangrijke dingen om te weten?
Reiziger

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik ben jaloers!

Waar gaat de rondreis allemaal heen?!?! Ik ben 2 keer in Cuba geweest en beide keren verbleven wij in Guardelavaca. De 2e keer hebben we zelf een autootje gehuurd en rond gereden. Dit konden we doen, omdat we een Cubaan bij ons hadden die de weg kon vragen, want borden hebben ze niet en de weg was zo slecht dat je goed op kuilen moest letten. Duiken kun je er ook prima of snorkelen. Wij zijn de eerste keer naar Havana geweest met een vliegtuig van Rusische komaf en dat was al een avontuur op zich. Ik kan nog heel veel verhalen neer poten, maar dan wordt dit het langste stukje ooit op Ouders Online ben ik bang
Ik zou heel graag nog eens terug willen, maar dan met onze dochter. Dat wordt dus nog even sparen ben ik bang hihi.

Groetjes Muppet

Reiziger

Reiziger

16-07-2010 om 00:39

Muppet

We gaan met de kinderen met Djoser Junior, we hebben goede ervaringen daarmee. Zie voor de route:
http://www.djoserjunior.nl/cuba_vakantie_met_de_kinderen/18_dagen_djoser_junior_cuba/
Ik denk dat Cuba erg primitief is, klopt dat? Dat trekt me ergens wel. Maar kun je gewoon een pak luiers kopen daar of neem ik voor 18 dagen luiers mee? Is het er erg broeierig warm of juist een lekkere warmte? Kun je inderdaad op heel Cuba NIET PINNEN?

amk

amk

16-07-2010 om 11:15

Wat zegt djoser?

want die info is over het algemeen wel zeer goed. Ik heb vorig jaar de Afrika reis gemaakt en ben zeer tevreden over de info die ze geven. Hebben ze nog een info dag vooraf? Daar worden deze vragen zeker beantwoord. Ik kon daar toen niet heen wat erg jammer was.

amk

amk

16-07-2010 om 20:44

Ja voor de allerkleinsten zelfs

ze was toen 3.5. Het was een heerlijke reis.
Niet het Afrika dat ik gewend was, dit deel van Zuid-Afrika is gewoon westers met goede wegen. Maar nu met het wk wel erg leuk om de locaties te zien waar wij toen ook geweest zijn.

Primitief

Hoi reiziger,

Ik zou idd genoeg luiers mee nemen. Er zijn heus wel winkels waar je een hoop spullen kunt kopen en waarschijnlijk ook wel luiers, maar reken er niet op. In Cuba is veel niet te krijgen wegens de vete met Amerika en alle import en export verboden.
Je kunt er niet pinnen. Neem travelershecks mee.
Het is vergeleken met NL primitief, maar het is anders dan Afrika ( ik kan het vergelijken ik ben in Gambia geweest) en dat vond ik in sommige opzichten primmitiever. Wij zijn een keer in een droogte periode gezeten en toen zagen we de Cubanen in de rij staan met grote teilen en jerrycans om hun dagelijkse portie water uit zo'n watervrachtwagen op te halen.
Wees voorzichtig met pennen e.d. willen uitdelen, want het wordt vaak chaos en dat is niet aan te raden. WIj hebben met 2 meiden in een bustocht gezeten die uit een enorme hoeveelheid kinderen gered moesten worden door 2 lange Nederlandse jongens. Ze werden namelijk bijna onder de voet gelopen door de toegestroomde kinderen.
Je ziet de oude amerikaanse auto's rijden, maar ook ossenkarren en oude rusische motoren uit de oorlog.

De temperatuur is eigenlijk altijd 30 graden met een stevige wind. Tenminste aan de kust is wind maar meer in het binnenland is het al veel minder en dus ook meteen een stuk warmer voor je gevoel. Alle ruimtes met airco is dan echt heel fijn hihi.

Ik zou zeggen geniet er van en ik denk dat jullie het een onvergetelijke reis gaan vinden!

Groetjes Muppet

Reiziger

Reiziger

16-07-2010 om 23:42

Dank jullie wel

Dank jullie wel. Ik neem gewoon voor 18 dagen luiers mee als het in de tassen past Ja we gaan zeker heel erg genieten, hebben goede ervaringen met Djoser Junior en heb dan ook hoge verwachtingen van deze reis!

Laat je nog weten

Hoe jullie het hebben gehad en wat je van Cuba vond?!?!

Ik ben er nu 2 keer geweest en ik ben verliefd op het land........ ik kan er niets aan doen hihi.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.