Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Curaçao

ik wil graag met mijn kinderen, rond 10 jaar, naar Curaçao. Er is zoveel keus. Heeft iemand ervaringen met appartementen daar? Voorkeur voor dichtbij strand en zwembad. 
Ik wil daar auto huren en dan wat plekken bezoeken en activiteiten te doen. Tips zijn altijd welkom!

wij verbleven bij playa lagun (lagun blou resort). Achteraf heel blij mee. Stuk rustiger. Veel goedkopere winkels en met een auto rij je zo overal naar toe. Bij playa lagun kan je prachtig snorkelen en je hoeft niet te betslen om op het strand te mogen. Je kan nog gewoon een handdoek neerleggen ipv bedjes te moeten huren. Maar wij houden wel van wat meer afgelegen. Onze kinderen boeit het niet of er andere kinderen zijn. 

Geen ervaring met met kinderen naar Curacao, maar wel tips voor leuke plekken:
- Playa Lagun is inderdaad prachtig!
- Playa Grandi; hier zwemmen zeeschildpadden. Snorkel/duikbril mee en dan heerlijk samen met de schildpadden zwemmen. Niet de schildpadden aanraken natuurlijk, dat is niet goed voor ze.
-Grote Knip is een heel groot strand, ook leuk om heen te gaan
- Shete Boka is een ruig kustgebied waar je 7 ''monden'' hebt waar het water heel ruig tegen de kust opspat. Heel spectaculair om te zien. Ik vond dat een van de hoogtepunten van de vakantie. Het was dat wij geen lunch mee hadden genomen, anders hadden we denk ik uren kunnen zitten kijken naar het schouwspel van het water.
In het weekend hebben we een keer heerlijk gebruncht bij The Eatery. Ze verbouwen hun eten zelf en je kunt ook over de boerderij wandelen, erg leuk.
- De struisvogelboerderij vonden wij ook leuk en is zeker met kinderen echt een aanrader denk ik! In restaurant Zambezi wat erbij zit kun je ook struisvogel eten en dat is ook echt een aanrader.

DeniseSamantha

DeniseSamantha

10-09-2023 om 15:17 Topicstarter

Plantenbak schreef op 10-09-2023 om 11:44:

wij verbleven bij playa lagun (lagun blou resort). Achteraf heel blij mee. Stuk rustiger. Veel goedkopere winkels en met een auto rij je zo overal naar toe. Bij playa lagun kan je prachtig snorkelen en je hoeft niet te betslen om op het strand te mogen. Je kan nog gewoon een handdoek neerleggen ipv bedjes te moeten huren. Maar wij houden wel van wat meer afgelegen. Onze kinderen boeit het niet of er andere kinderen zijn.

Wij houden ook wel van rustig. Bedankt!

DeniseSamantha

DeniseSamantha

10-09-2023 om 15:19 Topicstarter

Promethium schreef op 10-09-2023 om 14:50:

Geen ervaring met met kinderen naar Curacao, maar wel tips voor leuke plekken:
- Playa Lagun is inderdaad prachtig!
- Playa Grandi; hier zwemmen zeeschildpadden. Snorkel/duikbril mee en dan heerlijk samen met de schildpadden zwemmen. Niet de schildpadden aanraken natuurlijk, dat is niet goed voor ze.
-Grote Knip is een heel groot strand, ook leuk om heen te gaan
- Shete Boka is een ruig kustgebied waar je 7 ''monden'' hebt waar het water heel ruig tegen de kust opspat. Heel spectaculair om te zien. Ik vond dat een van de hoogtepunten van de vakantie. Het was dat wij geen lunch mee hadden genomen, anders hadden we denk ik uren kunnen zitten kijken naar het schouwspel van het water.
In het weekend hebben we een keer heerlijk gebruncht bij The Eatery. Ze verbouwen hun eten zelf en je kunt ook over de boerderij wandelen, erg leuk.
- De struisvogelboerderij vonden wij ook leuk en is zeker met kinderen echt een aanrader denk ik! In restaurant Zambezi wat erbij zit kun je ook struisvogel eten en dat is ook echt een aanrader.

Bedankt voor de tips! Ik heb ze opgeschreven. Heb de struisvogel boerderij inderdaad voorbij zien komen op internet. Wist niet dat je het daarna kon eten.

leuke tips in de link met leuke foto’s. Misschien had je de link al gezien maar een bezoek aan een grot of dolfijnen zijn altijd raak.
Het gaat niet om de hotels in de link etc., dus geen spam want geen idee wat je budget is.

https://www.reisroutes.nl/blog/abc-eilanden/curacao-met-kinderen/

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.