Vakantie en uitjes

ponpon
29-06-2010 om 07:43
Curacao en kinderen
mijn zus emigreert dit jaar naar curacao. Volgend jaar willen we haar dus bezoeken. Nu woont zij daar dalijk in het noorden en vrij afgelegen. Wel zijn er 2 kleine bungalowparken in de buurt. Maar daar is niet meer dan een klein zwembadje bij. Wat is betaalbaar in het hoogseizoen ? en waar is het leuk voor kinderen. Wij zijn gewend om op een camping rond te banjeren. en daar is altijd iets te doen.
Ik hoor tegenstrijdige verhalen over Curacao. Heel duur, weinig te doen met kinderen enz. Ik wil dat mijn kinderen het daar ook leuk hebben. ( buiten het snorkelen en zwemmen ) Wie heeft ervaring, en in welke periode was dat?
alvast bedankt.

mar
29-06-2010 om 14:54
Ben benieuwd
Ook wij kijken naar Curacao, maar dan vanwege medische redenen. Volgens mijn collega, die er 20 jaar heeft gewoond met kinderen, is het daar leuk. Er schijnt ook een soort van nationaal park te zijn, waar je wel e.e.a. kunt wandelen. Ook is er een zeeaquarium. Maar als je daar 3 weken wilt blijven is het misschien wel weinig.
Ik hoop dat er nog wat reacties van mensen komen, die er geweest zijn.

reina
29-06-2010 om 19:51
Zonder kinderen geweest
Ik was er afgelopen herfst zonder kinderen, alhoewel, ik ging mijn jongste kind opzoeken die daar een jaar woonde Voor 3 weken zou ik het eiland te klein vinden, maar voor een kortere vakantie heerlijk. Ik hoorde veel mensen vertellen dat ze niet bij hun hotel weggeweest waren, alleen maar gezwommen etc. Oerzonde!! Je hebt er heerlijke wandelgebieden, je kunt de golven tegen de rotsen zien beuken bij Watamula en Shete Boka, je kunt de struisvogelfarm bezoeken, een boottocht maken naar Klein Curacao, waar je kunt zwemmen en snorkelen, Willemstad is een heerlijke slenterstad enz enz. Juist als je er bent bij iemand die het eiland kent zie je leuke plekken waar je als toeriste minder snel komt. Wij zaten in Willemstad zelf, dus ik heb geen verblijftips voor je. En duur? Niet duurder dan Nederland, wel duur voor de mensen daar, want de lonen liggen veel lager dan hier. Omdat er veel ingevlogen moet worden zijn sommige producten relatief duur, maar je kunt er bijv weer uit eten voor heel schappelijke prijzen. Ga vroeg boeken, want het eiland is geliefd in de zomer, ook al omder veelmensen op familiebezoek gaan. 't Is dat mijn zoon er niet meer woont anders zou ik beslist een keer terug gegaan zijn, ik vond het er heerlijk en veel mooier dan ik dacht! (Op mijn hyve staat een fotoserie, maar daar heb je weinig aan
)

Shonagh
29-06-2010 om 20:58
Leuk!
Wij zijn in 2008 10 dagen geweest met wat oudere kinderen( 16, 18 en 20) en hebben het er super gehad.
We zaten een week op een leuk, klein park http://www.lagunblou.nl/ en nog 4 dagen in een hotel in Willemstad. Op 5 minuten van het park is een baai met duikschool waar het ook geweldig was om te snorkelen. De konderen hebben er duikles gehad en pa en ma gesnorkeld. We hadden een auto gehuurd, leuk rondgereden, oa de struisvogel farm, de grotten van Hato, wat andere "Bounty" stranden bezocht en ook nog een boottocht gedaan. We wonen in Schotland en hebben er heerlijk bij AH(!!) gewinkeld, haha. Wij vonden het zo leuk dat we overal Nederlands konden spreken en bijna geen Britten tegenkwamen.

Shonagh
29-06-2010 om 23:23
Oja...
zou ik het hoogtepunt van de vakantie bijna vergeten: het zwemmen met dolfijnen, fantastisch !
Dat hadden we thuis al geboekt, anders kan je alleen 's morgens om 8 uur nog terecht :o)
Dat is in het zee aquarium dus daarna daar nog wat uurtjes rondgebracht.

reina
30-06-2010 om 07:26
Shonagh/ponpon
Shonagh, een goede vriendin van mijn zoon werkt daar als dolfijnentrainster, dat vind ik zo'n droomberoep van veel kinderen Wij hebben daar niet met dolfijnen gezwommen, want ik had dat 2 maanden eerder in mexico al gedaan, wel een super-ervaring! En ponpon, mochten jullie willenduiken, ik weet een ontzettend leuke en goede duikschool, ook voor de evt wat bangere leden van het gezin ( maar misschien zijn jouw kinderen er nog te klein voor? )

ponpon
01-07-2010 om 09:05
Dank je voor de berichten!
lagun BLou ken ik toevallig omdat mijn zus daar ook regelmatig verblijft. Is het daar wel leuk voor kinderen? ik ben nl bang dat ze zich toch wel vervelen. Zijn er veel andere kinderen? Mijn zus gaat vlakbij dat bungalowpark wonen. Maar ik ben bang dat dat gedeelte van curacao te rustig is voor ons. We houden wel van een beetje drukte nl. Is het verstandiger om richting Mambo beach te gaan?
gr. ponpon

Shonagh
01-07-2010 om 10:54
Ponpon
Je kunt toch ook naar 2 (of 3) verschillende bestemmingen gaan ? Je kunt een klein vakantiepark niet vergelijken met een camping, maar als je een auto hebt dan kun je toch alle kanten op ? Lagun Blou is erg rustig, wat wij na een week New York heerlijk vonden. De eigenaren hebben zelf 2 kinderen die dus op het park wonen en in juli 2008 waren er wel meer kinderen. Wij hadden een huis met het uitzicht op zee, schitterend. Het baaitje net buiten het park wordt ook gebruikt door locale families die er met hun hele hebben en houden arriveren voor de dag, inclusief potten en pannen, erg leuk om te zien. In deze baai heb ik veel meer en mooiere vissen gezien dan later bij Willemstad ( 45 min rijden ). En als je je zus regelmatig zien, is dit misschien wel een leuke plek voor bv 1 week ? Houdt er wel rekening mee dat het om 8 uur al donker is en de wegen buiten Willemstad kunnen erg slecht en slecht verlicht zijn. De localen scheuren over de wegen met hun rammelbakken, 's avonds vonden wij het geen pretje om te rijden. Hopelijk geeft dit je wat meer info voor een beslissing, maar je zus kan je vast ook helpen als ze er woont.

reina
01-07-2010 om 20:28
Ponpon
Als je van echte drukte houdt moet je inderdaad aan de mambo beach kant zijn, bij zanzibar/papagayo etc. ik vond dat het minst leuke stuk,zo weinig Curacao-achtig, maar ik houd dan ook niet van die drukte. Maar als je zus er straks woont kan zij toch ter plekke iets gaan boeken of kijken wat bij jullie past? Dan boek jij alleen een vlucht.

ponpon
03-07-2010 om 06:58
Ben wel wat wijzer geworden
en ik heb wel iets om over na te denken. Misschien eerst eens uit proberen hoe het is in het rustige gedeelte. Misschien kan ik tegen die tijd iemand mee nemen, of met een ander gezin gaan,. Dat lijkt me ook wel gezellig. Mijn zus moet toch werken en ben nu alleenstaand moeder. Vandaar dat ik er ook wel een beetje tegen op zie om in een heel rustig gedeelte te verblijven.