Vakantie en uitjes

Lynna
22-02-2011 om 18:17
Cyprus met puberdochter?
Dit jaar ga ik voor het eerst alleen met mijn dochter van 14 op vakantie. In Bzv zag ze Cyprus en dat lijkt haar geweldig. Is dat leuk voor haar leeftijd? Veel te zien ook?

egberdien
22-02-2011 om 20:02
Ach,
die tegels kun je ook zien bij de tegelboer...
(sorry hoor, kon het niet laten. Ik ben zelf nooit op Cyprus geweest)

Lynna
22-02-2011 om 20:05
Tegels
Voor de tegels hoef ik inderdaad niet heen, dat had ik al begrepen
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Klaartje
22-02-2011 om 22:02
Die tegels..
..zijn anders best leuk hoor om eens te zien Ook de tombs of the kings zijn leuk om eens te bekijken. Er zijn diverse uitstappen en bij 1 daarvan kun je een afdaling langs een waterval maken.
Ik heb het nu wel over Paphos, daar zijn die tegels dus te zien. Andere vakantieplaatsen daar weet ik niks van.

Simone G
23-02-2011 om 09:51
Geweest..
Wel 14 jaar geleden geloof ik... Ik vond Paphos het leukste plaatsje om in een hotel te zitten, daar is elke avond genoeg te doen, en ook jij zal daar de sfeer leuk vinden. Stranden prachtig helder, maar dat komt door het kiezel-zandstrand,. Wij hebben een auto gehuurd en eigenlijk het hele eiland wel gehad Aya Nappa(misschien niet goed gespeld) heeft mooie zandstranden, goed uitgaansleven maar ik vond de omgeving en minder, ligt ook wat afgelegen op het eiland. Nikosia vond ik indrukwekkend, zo'n grote stad met indrukwekkende gebouwen, maar de strijd tussen de turken en grieken was daar zichtbaar aanwezig, omdat daar de grens loopt.
De rotsen van Aphrodite... een plaatje.
De temperatuur op Cyprus is goed heet in de zomer, daar moet je tegen kunnen... maar ik zou zeggen GAAN!

Maylise
23-02-2011 om 11:25
Noord cyprus
Als je gaat probeer dan ook zeker een dagje naar Noord Cyprus te gaan (of zelfs de hele vakantie daar door te brengen). Het is wat minder luxe dan zuid Cyprus maar het is ook veel minder ongerept en ik vond de natuur ook mooier in Noord Cyprus. Rechtstreeks reizen kan niet (moet altijd via Turkije) maar tegenwoordig schijn je geen visum meer nodig te hebben als je via Zuid Cyprus gaat dus je kan makkelijk beide delen van eiland op één vakantie bezoeken. De grensovergang in Lefkosa/Nikosia schijnt nu niet meer te bestaan of alleen maar nominaal zodat oversteken veel makkelijker is.
Op Noord Cyprus heb je ook oude opgravingen zoals Salamis en verder heb je in een stad als Gazimagusa/Famagusta ook een aantal hele mooie gebouwen waaronder een moskee die in een kathedraal gevestigd is. Heel mooi allemaal. Gyrne/Kyrenia is ook een aanrader.
Heel mooi eiland in elk geval dus zeker een vakantie waard.
Maylise