Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Triva

Triva

30-06-2018 om 21:12

Dagje Londen ov

We verblijven deze zomer een minuut of 40 treinen vanaf Londen Bridge. We zijn daar met drie personen en zouden graag 1 of 2 dagen naar Londen willen (tussendoor dus weer naar ons vakantieverblijf) en dan in Londen met het OV rondtoeren.

Wat moeten we hiervoor hebben voor het ov? Tips? Goede website over hoe het ov werkt in Londen en náár Londen, wellicht in het Nederlands?

Beertje37

Beertje37

30-06-2018 om 22:11

Creditcard

Je kunt gewoon in en uitchecken met een creditcard. Werkt fantastisch! Verder kun je met Google maps bekijken welk vervoer je moet nemen. Veel plezier!

Vogel

Vogel

01-07-2018 om 09:04

Google

En vraag om ‘OV Londen’. Info zat.

Triva

Triva

01-07-2018 om 09:08

Tja

Ik kan prima googlen maar ik vraag om een duidelijke website... Ov londen?

Ik lees ook wel over de oystercard maar blijkbaar moet ik mijn creditcard gebruiken? Kan dat met drie personen?

vlinder72

vlinder72

01-07-2018 om 09:19

Oysterkaart

Wij zijn erg van het gemak dus wij hebben destijds alvast in Nederland oysterkaarten gekocht (opgeladen en wel). Wij hadden echt geen zin om na aankomst in Londen uit te zoeken hoe en wat met bagage en vier kinderen om ons heen.

Achteraf maar goed ook want er stonden toch lange rijen met toeristen bij alle info balies.

Wij hebben hier onze Oysterkaarten gekocht. https://www.visitbritainshop.com/nederland/london-visitor-oyster-card/. Ze deden het prima. Tussendoor opladen ging ook goed.

Wij hadden er ook nog een visit londen pass bij maar dat is een keuze. Wij bezochten alle beroemde toeristische attracties + plus nog wat meer en dan heb je die kaart er zo uit. Bovendien hoef je nergens in de rij te wachten.

Meerdere opties

Voor een dag kun je een travelcard kopen. Kost dacht ik 15 euro en dan kun je vrij reizen in Londen. De Oystercard is ook een goede optie. Is een OV chipkaart in feite. 1 keer een kaart kopen en dan makkelijk op te laden met extra saldo.
Met je creditcard of pinpas kan ook. Maar dat is maar voor 1 persoon en niet alle kaarten doen het. Ook heb je minder zicht op wat je reis kost omdat je pas veel later op je afschrift de prijs van je reis ziet.
Ik heb zelf van te voren travelcards en oystercards gekocht vij de visitbritainshop. Maar ik heb ook wel eens ter plekke een oystercard bij een automaat gekocht.

Kaori

Kaori

01-07-2018 om 09:46

familie en vrienden

vraag even in je omgeving of iemand een oystercard heeft in tegen stelling tot nl zijn die van Londen onbeperkt geldig.
Bij de servicemedewerker kun je dan vragen of ze de korting voor de kinderen gedurende jullie bezoek op de kaart kunnen zetten.

Inge

Inge

01-07-2018 om 10:31

ook oyster

Wij hebben ook in Londen de oyster gebruikt. Twee geleend, drie gewoon in de automaat gekocht. Ik dacht dat ik gewoon mijn pinpas van de oranje bank heb gebruikt. Of anders contant geld. Moet haast wel want ik heb geen creditcard. Dat ging allemaal heel smooth, geen lange wachtijen en je kunt er zowel kleine als grote bedragen opzetten. Ik heb het over januari dit jaar.

Bo

Bo

01-07-2018 om 13:19

precies

Vraag ik je omgeving of iemand nog een Oystercard heeft. Kan je die gewoon lenen. Wij waren er in mei en hadden 1 Oystercard van onszelf en 2 geleend. Onze jongste hoefde nog niet te betalen (geloof ik tot 10 jaar).

Van en naar Londen hangt ervan af waar je precies zit. Ik zou wel een overnachting pakken, anders reis je jezelf suf en wordt het erg vermoeiend. Premier Inn bij Kings Cross is goed en betaalbaar.

Inge

Inge

01-07-2018 om 19:28

nagevraagd

Ik heb nog even nagevraagd bij man hoe we ook alweer met de trein van vliegveld naar de stad waren gegaan en dat was dat we al in Nederland online tickets hadden gekocht voor de trein. Die hadden we gevonden via google. We konden zo instappen en in de stad zelf gebruikten we of oyster of we liepen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.