Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bosbes

Bosbes

18-09-2019 om 21:30

dagje met een oudere naar zee: wat?

Mijn schoonmoeder is heel oud (even over de 90), maar woont nog wel zelfstandig. Waar het tot een paar jaar geleden onvoorstelbaar was wat ze allemaal deed en kon (ze leek minimaal 10 jaar jonger), begint dat nu wel te tanen. Ze loopt toch wel langzaam (en met een stok), is wat sneller moe.

Een paar weken geleden zijn we met haar een dagje naar Gouda gegaan. Niet zo ver rijden. Stukje lopen, uitgebreid koffie drinken, wat verder lopen over een markt (soms aan de arm), uitgebreid lunchen, en weer naar huis. Een superleuke dag voor ons allen.

We willen nu weer een deel van de dag met haar weg. Ze woont in/bij een stad maar heeft altijd van de natuur gehouden. Ik dacht eraan om komend weekend met haar en mijn man naar zee te gaan. We denken dat ze het leuk vindt (gaan we nog vragen) en als we het goed voorbereiden kan het best een succes worden voor alle drie. Als we bijvoorbeeld een opklapstoel meenemen, kan ze daar ook even zitten en dat man en ik nog 10 minuutjes gaan zwemmen.

Maar het moet wel haalbaar zijn. Daarom hier mijn vragen. Weten jullie een strand:
- dat niet ál te ver van Capelle a/d IJssel (we kunnen best een tijdje onderweg zijn maar Zandvoort en IJmuiden gaat te ver)
- waar parkeren niet zo ver van het strand is
- waar het strand niet gigantisch diep (breed?) is liever, dat het zeg maar geen halve kilometer is van begin strand tot zee
- met (minstens) één leuke zaak erbij waar je goed kunt koffie drinken (is ze dol op) en lunchen. Of voor ieder moment één zaak, ook prima.

Wie heeft een goede tip? Dank alvast!!

Zuid Holland

Kijk even bij Scheveningen en Rockanje? Parkeren kan bijna op het strand. Ik ben er al een tijdje niet geweest dus durf niet zo goed iets te zeggen over de koffietentjes maar er is vast wel iets te vinden. Iets met vis in elk geval.

Bosbes

Bosbes

18-09-2019 om 21:50

nou...daar zeg je zo wat Anne!

Met name Rockanje lijkt me eigenlijk wel een heel goed idee!
En ook is schoonmoeder vroeger (inmiddels wat lang geleden) vaak in Rockanje geweest dus ze zal het wel heerlijk vinden er weer eens te zijn. Mijn man zegt nu ook: dat ik daar niet aan gedacht had!
Nu ga ik even op google maps die 5 zaken bekijken daar

Wat fijn!

Flavia

Flavia

19-09-2019 om 07:21

Rolstoel

In Scheveningen en Kijkduin zijn speciale rolstoelen beschikbaar met dikke banden om op het strand te kunnen rijden. Die kun je huren.

https://strand-denhaag.nl/pagina/toegankelijke-stranden-voor-invaliden

Pooh bear

Pooh bear

19-09-2019 om 07:33

Dikke banden

Wij hebben die rolstoel ook een x gehuurd. Maar we vonden dat ding vreselijk hij duwde echt ontzettend zwaar.
Voordeel je kan er inderdaad wel het strand mee op.

Flavia

Flavia

19-09-2019 om 07:41

Banden

Die banden moeten.wel heel strak opgepompt zijn en daar gaat het vaak mis.

Pooh bear

Pooh bear

19-09-2019 om 07:58

Flavia

Oké heb geen idee meer. Heb dat ding opgehaald bij het verhuurbedrijf weet niet meer hoe hard de banden toen waren.

Tijgeroog

Tijgeroog

19-09-2019 om 08:11

Overzicht

Misschien heb je hier iets aan? De link onderaan het artikel gaat naar een heel uitgebreid overzicht met mogelijkheden en dergelijke. (En strandrolstoelen waarvan volgens mij de banden niet opgepompt hoeven te worden.

Jacquel

Jacquel

19-09-2019 om 10:49

Niet naar Kijkduin

Dat is momenteel waardeloos. Er wordt gebouwd en veel restaurantjes en winkels zijn weggevlucht.

Kijkduin - maar niet dus...

Ik wilde inderdaad de tip van Kijkduin geven: vlakbij strand parkeren, en de nodige tentjes om iets te nuttigen. Maar dat is blijkbaar nu niet aan te raden

Biebel

Biebel

19-09-2019 om 13:00

rolstoel

Rockanje ken ik niet, wel Ouddorp, dat ligt net wat verder. Maar daar kun je op de dam tegen de duinen aan parkeren en zit je meteen in een strandtent. Hoewel het strand dan wel weer zo ontzettend breed is, dat je moet timen bij hoogwater te gaan.

Over rolstoelen, mijn vader heeft op vakantie in Domburg erg veel plezier gehad van zijn CatWeazle. Niet de tovenaar, wel een scootmobiel op dikke banden, die op het strand kon rijden. Ze verhuren ook dikke banden rolstoelen. En dan niet "ik moet nog even pompen"-dikkebanden, maar "jeej, wat een banden". Zie https://www.offroadsolutions.nl/
De eigenaar was toen nogal eager om te verhuren dus misschien rijden ze ook naar Rockanje?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.