Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-07-2018 om 20:39

Dagje uit met de trein: waarheen?

Ik ga ergens volgende week een dagje treinen met zoon van 9. Doen we ieder jaar.
Dit keer hebben we samen bedacht om naar Kampen te gaan. Dat is vanuit onze woonplaats een leuk reisje en zo’n oud stadje is vast wel leuk.

Ik zit nu alleen een beetje met de temperatuur. Om tijdens hittegolf door een oud stadje te slenteren is misschien geen goed idee.

Dus nu zoek ik een alternatief. Iets met water of veel schaduw. We gaan over twee weken naar Texel, dus het strand hoeft dan niet

Heeft iemand van jullie nog een brilliant idee? We hebben alleen een dagkaart voor de trein.

Kaaskopje

Kaaskopje

23-07-2018 om 21:24

Zuiderzeemuseum

Met de trein naar Hoorn en dan verder met de stoomtrein, bus en boot in de driehoek Hoorn, Medemblik, Enkhuizen. Daar word je met de boot bij het museum afgezet. Als je weer naar huis gaat, is het wel een stukje lopen naar het station, maar Enkhuizen is een leuke stad, zeker ook als je van bootjes-kijken houdt, dus vind ik die wandeling zelf geen punt. De stationsrestauratie heeft een terras met zicht op het water, ik kan daar heel gelukkig van worden 😊.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

23-07-2018 om 21:36

Kaaskopje!!

Wat een leuk idee😃

Daar ga ik mij even in verdiepen

Suze

Suze

23-07-2018 om 22:16

Den Haag / Scheveningen

Is natuurlijk ook een optie.
Beetje door Den Haag, dan tram 1 naar Scheveningen en boulevard en strand en Kurhaus doen.

rutiel

rutiel

24-07-2018 om 12:38

Toch Kampen?

De andere ideeën zijn zeker ook heel leuk hoor, maar waarom zou je toch niet naar Kampen gaan? Het ligt immers pal aan het water...
Kampen zelf ken ik niet zo goed (slechts één keer geweest) maar ik weet van de andere Hanzesteden dat er veel leuke plekjes zijn aan het water. En in ieder geval is er een prachtige wandeling langs de IJssel van Kampen naar Zwolle.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.