Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Denemarken in de meivakantie

Wij denken eraan om in de tweede week van de meivakantie een weekje naar Denemarken te gaan op vakantie. We hebben een leuk huisje op het ook, zo'n 30 km ten noorden van Kopenhagen aan het strand.

In mijn jeugd ben ik een aantal keer in Kopenhagen geweest want toen had ik daar nog familie wonen. Ik vond het een hele leuke stad, en natuurlijk willen we daar graag een keertje heen (ook naar Tivoli voor de kinderen) Heeft er misschien verder nog iemand tips voor Sjaelland? Wat is er nog meer leuk om te doen?

Ik meen dat Denemarken wel erg prijzig is. Heeft het zin om etenswaren/drank mee te nemen van huis? En zo ja, welke?

Nog een laatste vraag: We willen op een zaterdag weg, en dan in één dag rijden. Is het handig om (op 30 april) te reserveren voor de boot van Puttgarden naar Rodby Havn of kunnen we hier gewoon op de bonnefooi heen?

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties!

Groetjes,
Mariola

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Janna3

Janna3

11-01-2011 om 21:18

Kopenhagenkaart

Wij hebben afgelopen zomer een Kopenhagencard gekocht waarmee we drie dagen gratis ov en toegang tot heel veel parken en musea in de stad en wijde omstreken. Soms krijg je korting, soms is de toegang helemaal gratis. De kaart koste ongeveer 60 euro en per volwassene mocht je twee kinderen onder de 10 meenemen. Echt een aanrader, Tivoli en de dierentuin zaten erbij, Roskilde (kerk en vikingmusem), Christiaansborg, Louisiana (super), Techniekmuseum (heel leuk!) etc.
Wat eten en drinken betreft, dat viel me eigenlijk heel erg mee. Als je naar een grote supermarkt gaat en op de aanbiedingen let ben je niet heel veel duurder uit. Ik had wat broodbeleg mee en wijn, maar dat had ik achteraf niet hoeven doen.
Heel veel plezier tegen die tijd!

Mariola

Mariola

13-01-2011 om 08:32 Topicstarter

Janna

Hoi Janna,

Dank je wel voor je reactie. De Kopenhagenkaart vind ik een geweldige tip, vooral opdat je gratis kinderen mee mag nemen. Ik neem aan dat je eenmaal in Tivoli nog wel de attracties apart moet betalen?

Louisiana zag er ook heel mooi uit. Daar willen we ook zeker heen.

Nog een vraagje: zijn jullie met de auto naar Kopenhagen gegaan? Is dit in één dag te rijden (vanuit Den Haag)? Heeft het zin om de ferry Puttgarden-Rodby te reserveren?

Alvast bedankt!
Groetjes,
Mariola

Janna3

Janna3

13-01-2011 om 10:29

In een dag

Wij hebben Kopenhagen bezocht tijdens onze rondreis door Denemarken in de zomer maar ik denk dat het prima te doen is in 1 dag rijden. Wij hadden een caravan bij ons en waren rond 16 uur in de buurt van Odense (vanaf A'dam). Ik weet niet of je moet reserveren, het kan nooit kwaad lijkt me.
In Tivoli moet je inderdaad behoorlijk betalen voor de attracties, ik denk dat ze wel een engelse website hebben waar op staat hoeveel dat kost. Wij hebben niet zoveel attracties bezocht omdat we de week daarna naar Legoland gingen.

Vera*

Vera*

13-01-2011 om 10:41

Baustelle

Ik weet niet of ze al klaar zijn komende zomer maar afgelopen jaar waren er 23 Baustellen onderweg. Er werd dan aan de weg gewerkt en was er maar één rijbaan open. Zelfs voor ons met klapkar hield dat ontzettend op.
De ferry hadden we niet gereserveerd en dat was geen probleem. Er waren wel hele lange rijen omdat het computersysteem haperde en je bij de kassa heel erg lang op je ticket kon wachten. De overtocht zelf was heel mooi, lekker op het dek gezeten in een warm zonnetje.
In Kopenhagen hebben we op een camping gestaan en hebben een paar dagen de stad verkend. Helaas was de zeemeermin in Shanghai op de worldexpo.

Vera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.