Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vakantieplanner

Vakantieplanner

19-02-2020 om 15:35

Denemarken, wat is leuk?

Hoi, wij willen komende zomer naar Denemarken! de kinderen kwamen daarmee en ons lijkt het ook leuk! We willen sowieso naar Kopenhagen maar wat zijn nog meer leuke dingen om te doen (kinderen zijn 18 en 15). Jongste had het over de kliffen van MON en had gelezen over het oudste pretpark van de wereld. Welke gebied is leuk te ontdekken? We willen op een paar plekken overnachten.We zijn geen kampeerders maar accommodatie op een camping is prima. Ook zit ik te denken aan AirBenB. Een vakantiepark is ook prima. Heeft iemand tips voor ons? Het gaat om de zomervakantie!

Jesse_1

Jesse_1

19-02-2020 om 17:25

Verkijk je niet op de afstand

Denemarken is qua oppervlak nog best groot, en vooral omdat je door het water niet zomaar van het een naar het ander rijdt.
Legoland is leuk - misschien wat druk in de zomervakantie, Legohuis is ook echt leuk.
Aanrader vind ik Universe Science park, maar niet handig om te combineren met Kopenhagen. Wij waren voor een korte trip, dus lang niet heel Denemarken gezien!

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 17:55

Denemarken

Misschien wel het saaiste land waar ik ooit geweest ben en dan kom ik zelf uit Nederland....

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-02-2020 om 18:29

Eens

Wij zijn ook eens in Denemarken geweest en idd, het is saai. Alles hetzelfde, Kopenhagen is helemaal niet bijzonder en ik vond het schokkend duur.
Beter een stukje verder rijden naar Zweden.

Ad, ik vind dat Nederland echt veel gevarieerder is dan Denemarken.

rode krullenbol

rode krullenbol

19-02-2020 om 18:33

De natuur natuurlijk!

Waar niet ter wereld kan men zich laten imponeren door de oerkrachten die zich zo duidelijk manifesteren in de natuur? En wie daaraan niet genoeg heeft? Die kan zich altijd nog inlaten met de cryptozoölogie.Weinig zo avontuurlijk als een zoektocht naar Bigfoot!

En wat nu zo goed uitkomt? In het geval van Denemarken is succes daarbij zo goed als gegarandeerd, getuige o.a.


https://youtu.be/6C00ZaJsjoI.

Rode krullenbol

Saai?

Oh, dat vond ik helemaal niet. Ribe is leuk, Nyhavn in Kopenhagen ook. De musea en Aarhus en Roskilde zijn erg leuk. En Jutland is prachtig.

Tine Winkel

Tine Winkel

19-02-2020 om 19:01

gaaf, DK

die kliffen vond ik idd erg leuk. Wel een flinke afdaling (dus daarna weer een klim), maar ik vond het erg leuk om fossieltjes te zoeken beneden. Ook dat pretpark, Tivoli, vond ik erg mooi. Niet erg groot of spectaculair, maar wel een heel erg mooi park. Ik vond het schiereiland bij Kerteminde ook erg leuk, je ziet daar de sprookjes van Andersen zo voor je...
Legoland vond ik, mwah, wel leuk. Als je kinderen echt van lego houden is het wel leuk om daar naar toe te gaan, maar als het geen echte fans zijn, zou ik dat skippen.
Wel vond ik het erg ver rijden, het laatste stuk Duitsland (vanaf Hamburg tot de grens) was destijds één grote file, drama, en iedereen zei dat dat gebruikelijk was... Maar dat is alweer 10 jaar geleden, dus misschien is dat nu beter.
En DK is HET land van de windenergie en dat heeft een reden, na 3 weken was ik daar erg klaar mee. Terwijl het in NL volgens mij ook best vaak waait, maar dat vind ik toch peanuts ten opzichte van DK.

Wind

Die wind kan ik me inderdaad ook herinneren, van de 1e keer (op de motor). De prachtige luchten zijn me toen ook bijgebleven. De 2e keer waren we met de auto, toen vielen de wind en de luchten veel minder op.

Kopenhagen.

Ik vond Kopenhagen geweldig! Geweldige musea, en natuurlijk Tivoli pretpark middenin de stad. Dat zullen de pubers vast waarderen. Zalig eten. Maar inderdaad duur en echt wel heel keurig en netjes allemaal.

Ik sliep daar in een redelijk betaalbaar maar prachtig en gloednieuw hostel met onze pubers, mét zwembad en een soort keuken waar je gebruik van mocht maken. Best handig omdat het daar zo duur was. https://www.steelhousecopenhagen.com

Eigenlijk vond ik de brug van Kopenhagen naar Malmö in Zweden nog het meest indrukwekkend. Malmö is ook prachtig, maar nóg keuriger dan Denemarken. Daar fietsen ze zelfs met een airbag om hun nek

Ad Hombre

Ad Hombre

19-02-2020 om 20:23

Toegegeven

Ik ben alleen in Legoland en omgeving geweest.

Niki73

Niki73

19-02-2020 om 20:29

Skagen

Het noordelijkste puntje. Ronduit prachtig.

margaretha

margaretha

19-02-2020 om 20:46

schitterende kerkjes en veenlijken

en openlucht musea over vikingen.

Angela67

Angela67

19-02-2020 om 20:47

deze kerk zou ik graag willen zien

ik zag laatst op BBC een documentaire over kunst/architectuur etc in Denemarken en toen lieten ze deze kerk zien:

https://nl.pinterest.com/pin/436145545132898718/

Die lijkt me erg gaaf. Maar alleen als ik er toch zou zijn natuurlijk.

gr Angela

Oh, dan zou je echt nog eens terug moeten!

Mijntje

Mijntje

20-02-2020 om 07:44

saai?

Zo uit mijn hoofd een prachtig groot aquarium in of vlakbij Kopenhagen, en het vikingschipmuseum in Roskilde.
Wie een land saai vindt is zelf saai. Ok, het landschap is gewoontjes (plat) maar je moet gewoon goed om je heen kijken en je in goed gezelschap begeven.
Ik heb geen bergen, oerwouden of kraters nodig en zou me ook prima een paar weken een paar km verderop in Zeist op vakantie kunnen vermaken.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

20-02-2020 om 08:43

Grappig

Ik ben alleen een keer door Denemarken heen gereden en toen vond ik het al saai.
De mensen die het wel leuk vonden: Zeg je dat nu zomaar omdat het niet heel stom was, of zou je er zo weer heen gaan?

Hangkous

Hangkous

20-02-2020 om 09:43

T is net België

Je moet erdoor heen als je op vakantie gaat naar het zuiden of het noorden. Onderweg naar Noorwegen en Zweden met eigen kampeermiddel ontkom je niet aan overnachten in Denemarken en als we dan de boel opzetten staan we minimaal 2 nachten en d dan maken we er wat van. Bezoeken het naburige stadje, plannen een dagje Kopenhagen op de terugreis maar drie weken op vakantie in alleen Denemarken zou wel saai e worden denk ik een h gek veel opbouwen en afbreken, omdat de afstanden best groot zijn moeten we dan steeds de vouwwagen meenemen als je heel Denemarken wilt zien.

Wilgenkatje

Wilgenkatje

20-02-2020 om 10:01

net België?

Ik lees dat DK enorm netjes en opgeruimd is. Nou ja, we zullen eens gaan kijken. Wie weet volgend jaar, bedankt voor de suggesties/

Hangkous

Hangkous

20-02-2020 om 10:21

Opgeruimder dan België

Denemarken is voor ons een land waar we doorheen moeten op weg naar onze bestemming. Als we er een dag of twee moeten verpozen dan lukt dat wel maar ik heb er geen dingen gezien/gedaan die ik nog eens zou willen doen of zien.
Kopenhagen was leuk en natuurlijk hebben we little Mermaid bekeken tussen ongeveer 6000 Aziaten ons naar voren gewurmd en een foto gemaakt. Maar het is geen Londen of Parijs waar op iedere straathoek iets te zien is.

Natuur in Denemarken is ook niet zo spectaculair als Noorwegen waar na iedere bocht een ander mooi uitzicht volgt.

Dus net België, omdat je er doorheen moet en het niet kunt ontwijken op weg naar het Noorden.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-02-2020 om 10:47

Precies Hangkous

Wij vonden het ook geen levendig land.
En idd, die Aziaten rondom de zeemeermin, je je daardoorheen moeten worstelen en dan de anti-climax. Niet zozeer omdat ze zo klein is, maar voor ons was het echt maar gewoon een beeldje waarbij ik echt geen oh of aah gevoel kreeg.

Vakantieplanner

Vakantieplanner

20-02-2020 om 10:54

Hmmm

Ben wel getriggerd door het bericht van Ad en later ook de anderen. Ik hoor het wel vaker om mij heen. Nu moet ik wel zeggen dat ik ons land totaal niet saai vind en ook graag in eigen land op vakantie ga! Legoland wordt hem niet, dat vinden onze kinderen niks aan. 3 weken vakantie wordt het ook niet. Hooguit 2 weken.

Ik ga er nog even goed over nadenken. Noorwegen en/of Zweden lijkt mij ook heel gaaf! Trekt mij ook meer dan Denemarken maar de kinderen kwamen hiermee. Misschien toch maar doorrijden en dan wel Kopenhagen meenemen in de reis. Ik ga er nog even over nadenken. Bedankt i.i.g. voor alle tips van degene die het wel mooi vinden. Ik ga die zeker opslaan. Wie weet gaan we toch

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-02-2020 om 11:01

Vakantieplanner

Maar Nederland heeft dan ook grote verschillen in landschappen. Als ik naar het zuiden rij dan merk ik dat aan de omgeving. Op de Friese wateren voel ik mij op vakantie. Texel heeft zijn eigen sfeer. Amsterdam en Maastricht ook. Vandaar dat je in NL het vakantiegevoel kan hebben.

Denemarken is wat landschap aangaat gewoon erg veel van hetzelfde vind ik.

Mams

Mams

20-02-2020 om 11:17

Denemarken juist heel leuk

Wij zijn zo’n gezin die al 6 x in Denemarken op vakantie zijn geweest. Steeds in andere parken, want kamperen houden we niet van. We plannen onze eigen rondreis en doen in twee weken dan drie parken meestal.

Hoogtepunten voor ons: mons klint, echt prachtig, Kopenhagen prachtige stad met mooie musea, Roskilde viking museum, in Jutland skagen inderdaad, daar komen twee zeeen bij elkaar en dat botst prachtig, de prachtige Noordzeekusten waar je hele stukken strand voor je alleen hebt ipv die overvolle Nederlandse stranden, de stranden waar je met een auto op mag, een belevenis op zich, eiland Romo, mooi om te zien en als je op Funen bent vergeet dan kasteel Egeskov niet, geweldig mooi en zoooo groot!

Kortom wij zijn fans zoals je leest 😬

Thursday Next

Thursday Next

20-02-2020 om 11:22

Denemarken is prima

maar het ligt eraan wat je verwacht.
Ik ben er een paar keer geweest op fietsvakantie, en ook een paar keer met de auto doorheengereden (van/naar Noorwegen en Zweden).
Het landschap is vergelijkbaar met Nederland maar dan met veel minder mensen (vooral in Jutland). Voor fietsen zeer geschikt, er zijn een paar mooie fietsroutes over oude spoorlijnen.
Skagen in het noorden van Jutland is een toeristisch maar leuk dorp. Hier botsen 2 zeeen op elkaar en heb je dus een strook branding loodrecht op het strand.
Vanwege de zandverstuivingen liggen hier ook bunkers midden op het strand of al een stukje in zee. Bij Skagen is ook "den tilsandede kirke", een kerk die grotendeels in het zand verdwenen is.
Aan de oostkust van Jutland is de zee heel rustig, aan de westkant de Noordzee die veel onstuimiger is.
De kliffen op eiland Mon zijn prachtig en je kan er goed langs wandelen.
Ik vind Denemarken zeker wel geschikt voor een vakantie, vooral Noord-Jutland.

Phryne

'Zeg je dat nu zomaar omdat het niet heel stom was, of zou je er zo weer heen gaan?'

Ik ben er al 2 keer geweest, geheel vrijwillig ☺. En ja, ik zou zo weer gaan.

Vakantieplanner

Vakantieplanner

20-02-2020 om 14:16

Leuk!

Ik word toch wel blij van de laatste berichten! De keuze voor Denemarken heeft ook wel met reistijd te maken. Noorwegen/Zweden is meteen een stuk verder. Het is idd. ook de bedoeling dat we een kleine roadtrip gaan maken met max 3 a 4 plekken. Ik ga ook de laatste tips weer opslaan. Ik word al weer iets enthousiaster .

Koffiekop

Koffiekop

20-02-2020 om 14:40

Wat ik vaak doe

is online kijken bij reisaanbieders wat zij aan hoogtepunten benoemen in een land. Bij Pharos van de ANWB hebben ze verschillende reizen naar Denemarken, dus daar kun je vast leuke tips vinden.

Ik ben zelf alleen een keer op mijn 14e in Kopenhagen geweest toen we op doorreis waren naar Zweden. Het was slecht weer, maar ondanks dat vond ik Kopenhagen een mooie stad. En de kleine zeemeermin vond ik heel klein . Maar wel heel schattig. Toen nog geen drommen Aziaten, trouwens.

Zee!

Wij zijn er ooit op fietsvakantie geweest en een paar jaar geleden hebben we er een week doorgebracht in combinatie met een week zuid-Zweden. Het mooist aan Denemarken? Ons fantastische vakantiehuis in Liseleje, met heel grote tuin en buitenkeuken op 10 minuten lopen van het strand waar het zeer rustig was. Denen hebben verstand van binnenhuisarchitectuur, het huis was een plaatje. We hadden prachtig weer en wij vonden Kopenhagen erg leuk. Er is ook nog een mooi museum in de buurt, is dat Mons? Daar had ik ook nog heen gewild eigenlijk.

Ook kamp mwaoh

Ik ben er een keer geweest, en zou er geen tweede keer heen hoeven.Met jonge kinderen vond ik het een prima bestemming vanwege de vele aardige kleinschalige musea. En het was extreem kindvriendelijk: in Legoland had je huisjes met commodes en luiers om je kind te verschonen. De meeste campings hadden overdekte kookvoorzieningen . Ik zou er niet graag met drie pubers heengaan omdat het echt schreeuwend duur is. Terrasjes en uit eten gaan tikken flink aan, en dan heb je niets bijzonders. De Deense keuken vond ik nou ook niet om over naar huis te schrijven.

Fan

Fan

22-02-2020 om 18:41

Zoveel mensen

Zoveel wensen.
Zo vind ik dat van Frankrijk. Je moet er doorheen om in Spanje te kunnen komen.
VVanFrankrijk hebben wij dan weer plechtig beloofd er nooit meer heen te gaan en onze kinderen afgeraden Frans te kiezen want we komen er voorlopig toch niet meer .
Anyway waar hou je van?
Wij vonden Denemarken ook erg leuk. Het genoemde kasteel, vikingdorp, kopenhagen, de stranden. Wat betreft je overweging Zweden niet te doen vanwege de afstand
Via pharos kun je bv Zweden in notedop doen. Je gaat van Kiel Duitsland dan met nachtboot naar Zweden. Dus qua ver is het wel te doen. Als ik moest kiezen heeft Zweden wel mijn voorkeur omdat het inderdaad afwisselender is qua landschap en bv tof mountainbiken en kajakken. Dat vinden onze pubers nu leuk. Maar wij zouden Denemarken ook wel aanraden hoor. Succes met kiezen!

Vakantieplanner

Vakantieplanner

24-02-2020 om 14:43

Team

Ik zit nog steeds in team ja maar gezien de kosten (we gaan graag uit eten) twijfel ik wel. Denemarken staat nog steeds op de lijst maar ik kijk nu ook naar Tsjechie. Praag en Zuid Bohemen. Als hier nog tips over zijn dan houd ik mijn aanbevolen. Even zien wat het gaat worden!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.