Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Jacoline29

Jacoline29

04-12-2008 om 10:23

Denemarken+legoland

Wij zitten er aan te denken m aankomende zomer naar Denemarken te gaan met een kind van dan 7,5 en bijna 3.
We weten dat het ongeveer 6 uurtjes rijden is bij ons vandaan.Nu wil ik eigenlijk in de buurt van Billund kamperen om naar legoland te kunnen gaan.

Wie weet er een leuke camping in de buurt?
Is Legoland geschikt voor deze leeftijden?

Jacoline

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Legoland: leuk!

Hoi,

Prima leeftijden om naar Legoland te gaan!
Ik zou alleen niet te dicht in de buurt gaan staan van Billund i.v.m. het vliegveld dat ernaast ligt.
Daar wordt je echt niet blij van!
Bovendien zijn de campings rondom Billund echte ' toeristenfabrieken'
Wij zijn destijds naar Silkeborg gegaan, dat ongeveer een uurtje rijden van Billund ligt.
Erg leuke omgeving en daar is ook nog genoeg te doen!
Wij stonden destijds op camping Sejs Bakker.

http://sejs-bakker-camping.dk-camp.dk/default.asp?lanGuid=9

Kindvriendelijke, leuk opgezette camping!

Groetjes Mamaite

Leuke leeftijd

Je kinderen hebben een leuke leeftijd voor legoland. Voor de jongste is er een gedeelte in duploformaat. Ook errug leuk.

Jacoline29

Jacoline29

05-12-2008 om 13:56

Meer campings welkom.

We wilden eerst naar Disney parijs gaan,maar dan moet de jongste een jaar of 7 zijn denk ik.

Legoland is jeugdsentiment voor mijBen er heeeeeel lang geleden eens geweest.
Ga in ieder geval bij die camping site kijken.
Is er voldoende parkeerplaats?

Legoland is gaaf

Ben er lang geleden geweest, oudste was toen bijna 3 en vond het erg leuk. Ik zou er best nog eens heen willen
Wij zaten toen in een vakantiepark in Ribe, dat is ongeveer 60-70 km van Legoland vandaan, goed te doen dus.

Camping logballe

Wij zijn afgelopen zomer op Logballe camping in Stouby geweest. Er is een gedeelte geschikt voor caravans, maar ook 2 leuke veldjes alleen voor tenten.(=nederlanders!) Vanaf die veldjes loop je naar beneden door het bos naar een klein beekje. prachtige speelplek. Er is op de camping een zwembadje, een speeltuintje en een klein kampwinkeltje.En je mag er 's avonds een kampvuur maken! Wij stonden alleen "onder" het speeltuintje waar ik last had van het lawaai van het springkussen.(hahaha) Vlakbij zijn prachtige strandjes en er is veel te doen in de omgeving. Legoland is ongeveer een uur rijden. Ik hoorde later dat het op vrijdag het rustigst is omdat dan de wisseldagen van de huisjes zijn. Neem wel zelf eten en drinken mee, de rijen waren enorm en schoten niet op. Met je anwb kaart kon je afgelopen zomer voor de volgende dag ook entreekaartjes krijgen, dit was mij wat te gortig en die kaartje heb ik weggegeven op de camping. Misschien een idee om vantevoren te regelen op de camping? Entreeprijs vond ik pittig: 100 euro met z'n drieen. Overigens is de parkeerplaats bij legoland enorm! Eltie

Rembrand

Rembrand

08-12-2008 om 00:05

Ook logballe.

Wij hebben jaren geleden ( 2003 geloof ik ) ook op Logballe gestaan.
Alleen de drukte voor de douches vond ik niet echt prettig en het verouderde sanitair, maar wellicht is dit inmiddels vernieuwd ?
Verder stond je ook lang in de rij als je wilde afwassen s'avonds.
Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad !
M.

Jacoline29

Jacoline29

09-12-2008 om 11:32

Site?

van logballe?kan ik effe kijken

Site

Hier de site van Logballe (wel in het deens)
http://www.logballe.dk/pages/webside.asp?languid=1&articleguid=19819

en op een meningen site:
http://www.campingmening.nl/meningen.php?cid=23337

Wij waren er de 3e week van juli. Het was er toen erg druk, het bleek de eerste week van de vakantie van de Denen te zijn en dat kon je ook merken in Legoland. Ik kan me niet herinneren dat er te weinig douches of afwasplaatsen waren, wel vond ik het er niet zo superschoon. Eigenaren zijn Deens en spreken goed Engels.
Eltie

Rembrand

Rembrand

09-12-2008 om 13:41

Ook in het nederlands.

Als je kijkt bij de vlaggetjes bovenaan zie je dat het ook in het Nederlands kan.
Toen wij er stonden ( zo'n vijf jaar geleden ) was één van de eigenaren nog Nederlands ( al lang geleden uit Nederland vertrokken ).
M.

Kim Groothof

Kim Groothof

10-12-2008 om 10:15

Logballe is verkocht

Løgballe camping was inderdaad voorheen in Nederlandse handen, werd beheerd door 2 broers en de vrouw van 1 van hen. Ze hebben de camping verkocht, deze is nu weer in Deense handen. Wij waren trouwens om meerdere redenen minder gecharmeerd van Løgballe: geen verharde paden (we hadden slecht weer, je liep door de modder naar de wc's. Daarnaast was er nauwelijks verlichting en vonden we het sanitair niet echt schoon. (Ook lastig natuuurlijk met slecht weer).
Persoonlijk zou ik kiezen voor Randbøldal Camping op 9 km. van Legoland: www.randboldal.dk (site is ook in het Nederlands). Leuke camping en heel geschikt voor bezoek aan Legoland.

Kim Groothof

Kim Groothof

10-12-2008 om 20:05

Kvie sø camping

Nog een leuke is Kvie Sø Camping in Ansager. De camping is in Nederlandse handen en ze hebben er een heus pannenkoekenrestaurant bij. www.kvie-soe.dk Zal ongeveer een half uurtje rijden zijn naar Legoland schat ik.

Jacoline29

Jacoline29

11-12-2008 om 14:09

Staan weer genoteerd

Maak er maar een bestandje van,kan ik alles af gaan en bekijken.Het moeilijkste vind ik wel,hoeveel is een deense kroon?1 deense kroon is hoeveel euro of eurocent?

Kim Groothof

Kim Groothof

11-12-2008 om 14:51

Euro - deense kroon

1 Euro is 7,45 Deense kronen. Andersom: 1 Deense kroon is 0,13 eurocent. (www.wisselkoersen.nl)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.