Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Deryan of camping bedje

In augustus gaan we kamperen, ons zoontje is dan 6 maanden. We blijven dit keer in Nederland, waarschijnlijk Limburg.
Nu twijfel ik over waar we hem in laten slapen. De kinderwagen past hij dan niet meer in, dus ik zit in dubio over het aanschaffen van een Deryan travelcot of een camping bedje. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?

We hebben een vrij grote tunnel tent dus qua ruimte maakt t niet zoveel uit.

Maakt het qua temperatuur nog uit? Camping bedje stukje vd grond af en deryan op de grond of zal dat om het even zijn?

camping bedje

Daar heb je langer plezier van en je kunt het ook als box gebruiken of veilig plek als je even je handen niet vrij hebt. Zon campingterrein is over het algemeen niet omheind om je staplek.

Ook als je kind wel eens elders logeert is het campingbedje nog jaren handig. Of als je zelf loge's met kleintjes over de vloer hebt.

Tijgeroog

Tijgeroog

25-06-2018 om 19:14

Deryan

Wij hadden voor de 1e een campingbedje, bij de 2e een deryan erbij en daar hebben we zo vele pelzier van gehad! (En na gebruik voor een leuke prijs verkocht op marktplaats, dat is bij het campingbedje niet gelukt)
Ruimte in de tent was voor ons reden om voor de deryan te kiezen, maar gaf veel meer voordelen. Zoals prettiger vlak naast je in de tent, omdat het op hetzelfde niveau is. Gesloten met rits, dus houdt muggen ed tegen (ook heerlijk om buiten onder de bomen te zetten voor een middagslaapje). Compacter en lichter met meenemen, en staat veel sneller klaar.
Wij hadden de baby-variant en daar heeft m’n (kleine) dochter bijna 3 jaar in geslapen. Daarna ging ze over op een gewone slaapzak en slaapmatje. Maar je hebt ook een iets grotere versie waar ze tot ongeveer 4,5 jaar in passen.

Lente

Lente

25-06-2018 om 19:35

Ik zou gaan voor de Deryan

Makkelijk mee te nemen, neemt minder plaats in, is een ‘echt’ huisje dat overal hetzelfde eruit ziet voor je kind (maakt het makkelijker om te slapen op een andere plek). Muggenvrij is ook een voordeel.
Een campingbedje heeft als enige voordeel dat het ook een box is. Als je dat belangrijk vindt, zou je daarvoor kunnen gaan.

Krisje

Krisje

25-06-2018 om 19:39

Deryan

en dan niet de babyversie, maar de peuterversie. Daar heb je veel langer wat aan.

Half a twin

Half a twin

25-06-2018 om 19:49

Volgend jaar

Als je zoon rond de 18 maanden oud is dan zou ik voor een campingbedje gaan. Dat kun je ook buiten zetten als box. Kind in de box en je hebt even je handen vrij om de tent op te zetten/ eten te koken.
Ik vond het campingbedje toen de meest ideale oplossing, multifunctioneel. Lag ook voor het grijpen in de auto. We kwamen aan op de camping, bedje/box uitklappen en we konden samen de tent opzetten zonder dat we in de gaten moesten houden of dochter niet op ontdekkingstocht ging richting de eendjes (in de megagrote vijver).
Ons kind was thuis al gewend aan het slapen in het campingbedje tijdens logeerpartijtjes bij de oma's en tantes.

Kaori

Kaori

25-06-2018 om 20:16

Deryan

Deryan, heeft dochter tot bijna 4 in geslapen. Zo'n campingbedje is een stuk kouder door de luchtlaag die er onder zit. Deryan is ook heerlijk dicht tegen de muggen en ander gespuis. Dochter vond het ook heerlijk om daar gewoon lekker in buiten te zitten.
Ze kon er makkelijk zelf en en uit komen, dat red je met een campingbedje niet.

Dymphne

Dymphne

25-06-2018 om 21:47

Deryan

Wat een geweldige uitvinding. Die hebben wij ook gehad. ' s Nachts stond hij binnen en met middagslaapje naar buiten in de schaduw. Geen last van indekten. En we haalden ook wel het martrasje eruit en legden speelgoed erin en gebruikten hem als box.

Deryan

en dan de peuter versie. Ook handig voor vakanties met vliegtuig in hotels. Ook de tent kan gebruik worden als box en staat binnen 2 seconden.

Marie

Marie

25-06-2018 om 21:54

Campingbedje

Ik zou kiezen voor een campingbedje. Inderdaad multifunctioneel. Voor de muggen kun je er een muggennet over heen doen. Kun je kopen of zelf maken van vitrage.

Waar ik me een beetje over verbaas is dat hij dan niet meer in de kinderwagenbak zou passen. Onze meiden lagen tot resp. 9 en 10 maanden in de kinderwagen. Heerlijk buiten. En ja languit pastte het niet meer, maar babies liggen voor zover ik weet nooit helemaal gestrekt.

Lente

Lente

25-06-2018 om 22:18

Marie

Hier zou de kinderwagen ook niet meer gewerkt hebben. Toen ze 9 maanden waren konden ze staan, kruipen en zitten. Dat is niet zo handig in een kinderwagen. Zeker niet met slapen in de nacht tijdens het kamperen.

Clarah

Clarah

25-06-2018 om 23:09 Topicstarter

Marie

@marie mn zoon is vrij groot voor zijn leeftijd, hij past er nu nog in maar over twee maanden gaat dat echt niet meer denk ik

Leuk om alle verschillende ervaringen te lezen!

Marie

Marie

26-06-2018 om 11:14

kinderwagenbak

Ik bedoelde ook niet dat ze met 8/9 maanden de hele nacht in de wagen sliepen, maar wel overdag buiten. En ondanks dat ze konden zitten/kruipen bleven ze altijd keurig liggen.
En ze lagen altijd met het hoofd tegen het hoofdeind van bed of kinderwagenbak. Dus dan past het ook gauw.

Mia9

Mia9

26-06-2018 om 20:26

Deryan

Heel veel plezier van gehad, en goed verkocht, precies wat Tijgeroog schrijft! Lekker licht, beide kinderen vonden het een heerlijk plekje voor zichzelf (hebben het lang gebruikt)

Vogel

Vogel

01-07-2018 om 09:06

Goh

Was dat er 20 jaar geleden maar geweest!! Wat een gaaf en praktisch ding, die Deryan.

Tijgeroog

Tijgeroog

01-07-2018 om 11:14

Vogel en box

Achteraf vond ik het ook echt heel jammer dat we die bij de oudste nog niet kenden. Heel veel plezier van de Deryan gehad.

En ik heb eens nagedacht over die box-functie. Bij de oudste hebben we het campingbedje inderdaad wel eens als box gebruikt, toen hij net een jaar was. Bij de vakantie het jaar erna niet meer (was ie toch uitgeklommen)
Bij de jongste hebben we de Deryan nooit als box gebruikt. Zij was 10 maanden toen we voor het eerst gingen kamperen, vreselijk ondernemend en niet flauw, maar ze bleef altijd keurig op de deken die we bij de tent neerlegden. Alleen als haar benen en voeten helemaal bedekt waren (lange broek, sokken of slofjes) ging ze eraf. Maarja, Provence, erg warm, dus het duurde even voor we dat ontdekten. We stonden op een plekje met heel veel dennennaalden op de grond en die waren duidelijk niet fijn om in te kruipen.
En ook voor haar het jaar erna geen box gebruikt. Kleine camping waar ze lekker op onderzoek uit kon.

wel als 'box'

Wij gebruikten de Derian wel als 'box' als we even onze handen vrij moesten hebben. In de tent konden de kindjes ook rechtop zitten en met de gordijnen open zagen ze ons. Ze zaten er ook wel eens met zijn 2en in te spelen terwijl wij de tent opruimden

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.