Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sofie-Anne

Sofie-Anne

27-06-2010 om 22:59

Deryan tentje, best wel geschrokken

Net terug van een weekje kamperen. Onze zoon van 9 maanden sliep begin van de week ( koude nacht ) _in de caravan op ons 2e bed in zo'n deryan tentje. Ik werd opeens snachts wakker rond 5 uur en toen lag hij met mond en neus tegen de zijkant aan, heel erg snel te ademen en hij voelde gloeiend heet aan, ik heb meteen zijn temperatuur opgemeten, 38,9, en een zijkant van zijn gezicht was vuurrood. De dagen ervoor was hij helemaal niet ziek, en de volgende ochtend was er weer niks aan de hand. Ik ben best wel geschrokken en ga dat tentje niet meer gebruiken. Dus ik moest het even hier neerzetten, want ik wil het toch graag delen. Ik ga voortaan een bedje gebruiken met gaas aan de zijkant, stuk veiliger voor mijn gevoel.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
amk

amk

27-06-2010 om 23:49

Tja

het kan van het tentje zijn, maar aan de andere kant hebben kinderen van die leeftijd ook vaak zo maar ineens hoge koorts en is dat ook zo weer weg.

Mij komt het niet bekend voor, terwijl dochterlief hier toch ook bij voorkeur met haar hoofd tegen het doek aan lag.

Polly Shearman

Polly Shearman

28-06-2010 om 08:04

Gaas

Ons deryan tentje heeft juist meer gaas dan een bedje. Rot voor je kindje, maar misschien lag het ergens anders aan? Groet Polly

Sofie-Anne

Sofie-Anne

28-06-2010 om 12:27

Een gewaarschuwd mens..

ik heb ( en ken overigens ) alleen dit model van deryan
http://www.babypark.nl/media/catalog/product/8/1/8125_1_original_1.jpg
Welk model heeft meer gaas, op lighoogte zeg maar, linkje misschien ? Mischien is dat model een optie.

Ik heb nog wat meer info van www.wiegedood.nl
Een slaaptentje is wegens het ontbreken van stevige wanden niet geschikt als slaapplaats voor een baby tijdens een vakantie. Als een baby omrolt of verschuift en met neus en mond naast het matrasje tegen de meegevende, tegen vocht geprepareerde zijwand terechtkomt en wellicht in de 'spleet' wat wegzakt, kan de ademhaling worden belemmerd.
Tijdens kortdurend gebruik in de tuin of op het strand, is toezicht raadzaam.

mar

mar

29-06-2010 om 14:52

Bedje

ik ken de Deryan bedjes niet. Wij hadden een Tatteljeebedje en hebben gelukkig nooit problemen gehad. De zijkanten zijn van dun katoen, alleen het hoofd- en voeteneind is dikker en zit een matje in. Maar ik kan mij voorstellen dat je erg geschrokken bent.

Slaapzak?

Wij hebben ook zo'n Deryan tentje maar hebben het maar weinig gebruikt, en nooit voor een hele nacht.
Bij de onze is een slaapzak bijgeleverd die grotendeels uit kunststof bestaat. Dat lijkt mij ook niet veilig, kan tot oververhitting leiden. Die slaapzak gebruiken wij dan ook niet; we gebruiken een katoenen deken. (Het advies is om jonge kinderen alleen onder katoen te laten slapen en alleen katoenen kleding te geven.) Maar dan nog is de bodem van kunststof, gevaarlijker dan een goede matras.

Marlies

Marlies

30-06-2010 om 18:15

Hier ook

Bij ons is hij zelfs een keer op de zijkant gerold, vraag me niet hoe, wij hoorden onze zoon toen niet goed huilen, omdat hij op zijn zij lag. Vreselijk, ik was er gelukkig op tijd bij. Bedje weggedaan, klacht ingediend, nooit meer iets op gehoord.

Marlies.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.