Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

annnebelle

annnebelle

11-08-2011 om 15:15

Die regen...

Zaterdag vertrek ik met mijn kinderen voor een week naar overijssel en we zitten in een (huur)tent die weliswaar best ruim is. Maar er is zoveel regen voorspeld. Ik krijg het nu al benauwd wat we al die uren met regen in de tent moeten doen! Jongste is net vier en heeft nog geen geduld voor bordspelletjes. Hij is meer van het buiten spelen en speelt dus ook niet lang met speelgoed. Hij heeft geeneens lievelingssspeelgoed, weet ook niet wat ik moet meenemen voor hem. Oudste is 7,5 en hangt nu met dit weer thuis vooral veel voor tv en pc. Ik heb weinig energie, en hoe houd ik het gezellig. Iemand tips?
Ik ga met de auto maar kan niet veel speelgoed meenemen. Omdat ik zelf nooit autorijd en dus nu een auto leen, ben ik ook te benauwd om op avontuur in de buurt te gaan met auto of naar een speelparadijs. Het gaat mij dus echt om vermaak in de tent. Hoe doen/ deden jullie dat?
En wanneer wordt het nu eindelijk Mooi Weer?

Dank!
Annnebelle

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Hanne.

Hanne.

11-08-2011 om 15:32

Regenpak mee...

Ik zou het niet zo negatief zien. Het regent wel maar zeker niet de hele dag. En tussen de buien door kan je prima buiten spelen

En voor de dagen dat het wel de hele dag regent zou ik zorgen dat de regenpakken mee gaan. Ook met regen kan je naar buiten. Plassen stampen, boswandeling, speurtocht etc etc.

Kinderen hebben vaak veel minder last van de regen dan volwassenen!

Wat is er om je heen te doen?

Heb je een beetje om je heen georienteerd wat er te doen is? Is er in de buurt een bos waar je kunt wandelen (ook in de regen) is er een binnenzwembad op het park? Zwemmen is altijd leuk en kun je dan iig dagelijks doen. Is er indd een animatieteam? Ook die organiseren regelmatig binnen dingen (disco, knutselen enz) Verder zou ik indd ook kijken naar 1 of andere ballenbak of iets, niet te ver van de tent maar wat nog best te doen is in een "leenauto"
En hebben de kids een spelcomputer, nintendo? Hier is dit ding bij 4 jarige erg hot en met dit regenachtige weer een prima oplossing. Ook mens erger je niet, kaartspelletjes, knutselen en kleuren ook allemaal prima en als je jongste naar buiten wil neem dan extra kleren mee en laat dan maar buiten spelen (en anders ga jij mee in de laarzen en paraplu)
Het blijft echter wel balen hoor, vind het echt sneu voor de mensen die in Nederland kamperen, want dit is echt waardeloos. Ik ga duimen voor zon!!

Vera*

Vera*

12-08-2011 om 13:55

Kachel

Als de weersverwachting vooral veel vochtigheid belooft kun je misschien wel een electrisch kacheltje kopen. Voor nog geen twintig euro heb je er al eentje die veel warmte geeft én het in de tent minder klam maakt. Dat lijkt me zeker handig als je vooral vermaak voor in de tent wilt.

Vera

Monet

Monet

13-08-2011 om 13:30

Geen kachel maar

Gewoon de pitten van het gasstel aandoen! Werkt zeker zo goed, de tent is in korte tijd heerlijk warm.

Stenen bloempotten

op de gaspitten, werk nog beter en iets veiliger :o)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.