Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

maman

maman

15-06-2011 om 09:42

Dilemma...

Ik sta voor een dilemma wat betreft de accomodatie voor onze vakantie. Wat we graag willen is niet voorhanden. Want dat is allemaal volgeboekt.
Uitgangspunt is het dorpje Chantemerle in de Haute Alpes. De eerste week augustus worden daar de Franse kampioenschappen mountainbiken gehouden en onze 11-jarige dochter weet sinds afgelopen weekend dat ze daar aan mee mag doen. En wij gaan natuurlijk mee als supporters. De regio waarin we wonen zorgt voor ma t/m vrij voor haar. En de dagen ervoor en erna zijn wij verantwoordelijk voor haar. Het is bedoeling dat we een week daarheen gaan, want langer lukt, praktisch gezien, niet. Inmiddels na vele uren zoekwerk op internet en vele telefoontjes verder weet ik dat vrijwel alles inmiddels vol zit. We hebben nu nog de volgende optie. Een kleine gite in een berggehuchtje op 18 km afstand, met 2 slaapkamers en kleine tuin. Of een tent kopen, aanhanger van de buren lenen en op een camping (+zwembad) gaan staan op 5 km afstand. De gite is heel leuk maar is niet ruim en voor de twee jongsten (4 & 6 jr) is er niet veel speelruimte omheen. En ik ben bang dat het buiten de wedstrijden om ook wat eenzaam is voor de oudste (12 jr). De camping is voor de kinderen leuk en ligt dicht bij het evenement wat handig is ivm heen en weer rijden. En dan met name als de oudste er bijv nog lang niet zat van is en de jongsten wel. Dan kan 1 van ons even terug gaan naar de camping. Alleen buiten de slaapzakken om en 2 branders hebben we vrijwel niks op kampeergebied. Dus dat moet nog aangeschaft of geleend worden. Zelf hang ik wat meer naar de camping optie toe, omdat ik denk dat ik dan ook nog wat tijd voor mezelf heb. De kinderen vermaken zich sneller op een camping, denk ik. En echtgenoot wil graag in de gite. De gite kost 450€ voor een week en de camping 279€ voor een week. Wat is nu wijsheid hierin. We moeten snel beslissen want de gite is natuurlijk ook niet eeuwig vrij.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tijgeroog

Tijgeroog

15-06-2011 om 10:10

Keus al gemaakt?

Volgens mij heb je je keus al gemaakt en ga je liever naar de camping, voor de gite heb je vooral bezwaren. Zwembad is ook erg leuk om erbij te hebben. En mijn ervaringen met kamperen en kinderen zijn ook erg goed, dus dat zou ik doen.
Wat betreft de spullen: ga eens na wat je allemaal nodig hebt en ga dan kijken wat je al hebt (als je voldoende ruimte in je aanhanger hebt, heb je helemaal geen inelkaarpassende set kampeer-pannen nodig. En gewone borden uit de kast kunnen ook prima.), wat je kunt lenen en wat je nog moet kopen. En alles wat je koopt kun je later nog een keer gebruiken. (voor de kampioenschappen volgend jaar )
Een tent hoeft niet duur te zijn, en kun je misschien wel lenen. Klein tentje erbij voor de oudsten. Slaapmatjes. (Kleine) kinderen zijn nog niet zwaar en slapen prima op dunnen schuimrubber matjes van 3 euro per stuk. Als je groter en zwaarder bent is een degelijke mat wel erg prettig. En dan een inklapbare tafel met stoelen. Staan misschien nog wel in je schuur of kun je ook ergens lenen.

joos

joos

15-06-2011 om 10:22

Action en xenos

Wij hebben vorig jaar een caravan gekocht en omdat we niet wisten hoe het zou gaan bevallen, hebben we er voor gekozen om alles low budget aan te schaffen. Dus borden bij Wibra (0.89 ct per stuk), bakjes en doosjes bij action en kopjes bij Xenos. Allemaal heel betaalbaar en het voldoet prima. We staan nu voor het 2e jaar op een seizoensplek, gebruiken alles dus intensief en het werkt allemaal nog. Je hoeft dus niet naar een dure kampeerwinkel!

Chippie

Chippie

15-06-2011 om 11:49

Gite of camping

Die keue zul je zelf moeten afwegen (misschien combi). Maar om je met kamperenop weg te helpen. Wat heb je echt nodig: je hebt al een brandertje, twee pannetjes staan wel in je keukenkast, evenals andere kookspullen. Campingservies kun je vast wel ergens lenen en anders koop je het voor weinig (HEMA heeft 4 leuke plastic bekers voor 2 euro). Je hebt luchtbedden oid nodig (met een stapel kranten eronder). Kost weinig. Als je geen slaapzakken hebt kun je ook je geweone dekbed meenemen. Aan de andere kant, een slaapzak is ook wel handig om te hebben als je kinderen op kamp gaan etc.

Chippie

Chippie

15-06-2011 om 11:53

Aanvulling

Sorry, er ging iets mis.

Ik zou een wegwerpbbqtje meenemen. Stoelen en tafel zijn wel heel erg handig -> lenen of kopen. Het is wel lekker om in ieder geval ook een beetje en hangstoel te hebben. Zaklamp, stoffer en blik, etc heb je vast wel. Je kunt ook even kijken op bv site van Eurocamp. Daar is vast een inventarislijst te vinden van een huurtent, dat biedt vast inspiratie (wij gebruiken de helft van de dingen niet).

Wel zou ik een weekendje gaan poefkamperen. Gite is misschien wel beter voor de voorbereiding van je kid die meedoet aan de kampioenschappen.

An

An

15-06-2011 om 14:17

Kamperen

Ik ben een kampeerfan. Veel leuker voor de kinderen. Of het moeten kinderen zijn die goed zichzelf kunnen vermaken. Zwembad erbij, speeltuintje, kameraadjes. Wat wil je nog meer?

Succes met beslissen,
An

Chippie bbq frankrijk

Op bijna alle campings in frankrijk is bbq-en verboden ivm de droogte in de zomer. Dus dat is niet handig. Soms is er wel een gemetselde bbq en kun je daar gebruik van maken.

Dorry

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

marie

marie

16-06-2011 om 21:19

Lidl

hoi,
Bij de Lidl hebben ze kampeeraaniedingen
http://www.lidl.nl/cps/rde/xchg/lidl_nl/hs.xsl/offerdate.htm?offerdate=22095
groetjes

maman

maman

17-06-2011 om 16:27

Kamperen!

Zo als het nu lijkt gaan we kamperen. Inderdaad is 18 km in de bergen niet hetzelfde als op het platteland en voor de overige 3 kinderen is het ook leuker. En ik weet zeker dat ik het ook leuk ga vinden omdat ik het in zo'n week het ook leuk vindt om 's avonds nog even een praatje te maken ed. Er zal genoeg gebeuren om over te praten, denk ik. De dochter die mee doet aan de kampioenschappen is onder de hoede van de regio die ze vertegenwoordigt en die zorgen voor haar. Ze overnacht waarschijnlijk met het hele team (15 jongens en meisjes tussen de 11 en 16 jr) in een jeugdherberg oid. Vrijdags na alle wedstrijden kunnen we haar weer ophalen. En dan gaan we de zondag daarna weer naar huis. We hebben ook voor de camping gekozen om je vrijer met met de aankomst en vertrek data. We gaan nu op donderdag heen op zondag weer terug. De beide weekeinden erin zijn zwarte zaterdagen en vrijdagen.
Nu nog een lijst aanleggen wat er allemaal meemoet. Ik zal inderdaad ook eens kijken op de site van eurocamp voor een tent inventaris. Want naast de kampeeruitrusting moeten er ook 3 fietsen, fietsgereedschap, fietskleding ed mee. Als ik al zie als de oudste 3 een wedstrijd hebben wat we allemaal meenemen naar de wedstrijd, dan wordt het nog flink passen en meten om alles in en op een Opel Zafira te krijgen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.