Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elinde

Elinde

08-07-2013 om 16:25

Dineren in joggingbroek?

Zoon van 13 heeft een hekel aan spijkerbroeken, chino's enz. Daarom mag ie van mij in de vakantie lekker in joggingbroek rondlopen. Maar nu gaan we in de vakantie verschillende keren uit eten. Zou hij dan in een joggingbroek naar binnen mogen? We gaan niet in hele chique restaurants eten, maar toch. Zouden jullie een gewone lange broek meenemen?


P

P

12-07-2013 om 23:21

Gonniegans

Even ter verduidelijking: mijn kinderen hebben in een restaurant echt nettere kleding aan dan gemiddeld naar school, nou ja jongste dan nu. Ik vind school en een restaurant dus niet te vergelijken.

Dat mijn zoon halve schooljaren in een spijkerbroek met kapotte knie naar school gaat deert mij niets, die broeken gingen namelijk altijd stuk op school

Korte broek kan best hoor

Wij wonen in Engeland en mijn zoon draagt ook gewoon een korte spijkerbroek, wel tot op de knie, als we in een pub of restaurant eten. Tenzij je naar een echt sjiek restaurant gaat kan dat echt hoor. Joggingbroek zou ik niet doen maar het zou me verbazen als daar iets van gezegd wordt bij een familierestaurant zoals een pizzeria/chiness.

En mijn zoon ziet er in zijn vrije tijd als een sloeber uit, in vergelijking met school waar hij overhemd, stropdas en colbert aanmoet

Primavera

Primavera

16-07-2013 om 07:09

Speciaal voor knurf

Nou, speciaal voor Knurf dan, om de vooroordelen eens niet te bevestigen. Jongste zoon gaat bijna altijd in trainingspak naar school. Het haar is een ragebol, die door dubbele kruin en enorm veel en stug dik haar nauwelijks in model te brengen en vooral te krijgen is. Het trainingspak heeft meestal ergens zwarte of groene vegen die er binnen 5 seconden dat hij buitenkomt er al weer op zitten en met een beetje pech zitten die ook op z'n wang of arm. Schoenen zijn chronisch afgetrapt met kale neuzen en iedere week nieuwe schoenen kopen om ze er een beetje fatsoenlijk uit te laten zien kan ik me niet veroorloven. Ook zijn broeken zijn niet heel te houden. Speciaal de nieuwe, trainingsbroek of gewoon, binnen een dag valt hij er een gat in en meestal heeft hij het nog niet eens door ook.

En toch, het enige commentaar wat il van zijn juffen krijg is dat ze hem op een dag nog eens die vinger van hem afhakken, omdat die halverwege iedere vraag alweer de lucht in vliegt en ze ook wel eens zijn klasgenoten een kans willen geven om een vraag te beantwoorden. Hij tekent vrijwillig als extra werk alle kerstposters, paasversieringen en illustraties van onderwerp en die ze behandelen om op te in de klas, omdat hij daar beter in is dan de juffen en er lol in heeft. Hij gaat nu over met een 9 gemiddeld naar de brugklas.

Ze bestaan, die bolleboosjes die eruit zien als Pietje Bel en ik ben maar wat trots op de mijne

Knurf

Knurf

16-07-2013 om 09:38

Primavera

Like!

Buurvrouw?

Haha, misschien ben jij mijn buurvrouw wel. Buurjongen is nl ook erg slim (maar ziet er jammer genoeg niet uit). Vind ik gewoon een beetje jammer, dan mag toch? Slim of niet slim, ik vind een verzorgd voorkomen belangrijk (en ik heb ook 2 zoons, geen dochters hoor.. haha)

Ach ja, iedereen is anders. Ik schrik me altijd een hoedje als ik die moeders op het schoolplein zie. Maar dat is weer een heel andere discussie.

Ely

Ely

16-07-2013 om 22:56

Primavera en gonniegans (zó ot)

Primavera: "like"!

Gonniegans: ooo dit vind ik altijd leuk om te lezen; vertel eens: wat zie je dan op het schoolplein?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Hanne.

Hanne.

17-07-2013 om 10:43

Verzorgd

Helaas hebben sommige kinderen een hoog 'Floddertje gehalte' en is het bij sommige kinderen vrijwel onmogelijk om ze langer dan 5 minuten schoon te houden.

Mijn kinderen krijgen 's morgens kleren aan die schoon zijn. Maar 9 van de 10 keer redden die het einde van de dag niet. Geen idee hoe ze dat doen. Vorige week ging oudste met 2 schoolklassen een spel doen op het grasveld. Na een half uur kwam hij zwart terug. De rest van de kinderen was nog gewoon toonbaar.Verder zijn broeken zonder gaten in de knieen zeldzaam (nieuwe broeken zijn na 3 weken doorgesleten).

Vic

Vic

17-07-2013 om 11:04

Floddertje

Ik heb ook een Floddertje, en het is nog een meisje ook. Haar favoriete broek is een grijze joggingbroek (4 euro bij Zeeman), maar daar is het nu gelukkig te warm voor. Ze gaat zelden zonder vlekken op haar kleren de deur uit, zelfs als die 's morgens schoon uit de kast zijn gekomen. Haar scheenbenen en knieën zijn bont en blauw, geschaafd, en ik hoop dat haar knieën en voeten ooit weer schoon worden (paar uur zwemmen maar, denk ik). Haar haar is helemaal een drama. Ze wil dat het liefst zelf kammen, maar dan denk ik na 2 dagen 'wat zit daar toch voor pluk?' Blijkt het een compleet vervilt stuk haar te zijn, wat ik alleen nog maar ontward krijg met veel crèmespoeling. En dan is het weer een uur of 3 klitvrij Tot slot vergeet ze ook standaard om de rits van haar broek dicht te doen, dat moet ik zeker 6 keer per dag tegen haar zeggen.
Maar ze is wel heel lief en slim

Schoon

O mijn kinderen moeten ook elke dag schone kleren aan hoor, die houden ze ook niet schoon. Maar als zoon zijn chocopasta al tijdens het ontbijt aan zijn tshirt heeft gesmeerd, pak ik wel een schoon shirt. Ik wil wel dat ie schoon op school aankomt. Maar misschien ben ik daar wel de enige in.

Ely - we gaan nu wel heeeel OT hoor, in de vakantie rubriek Heb jij dat nooit dan op het schoolplein? Dit soort mensen kom ik in mijn vriendenkring of op het werk nooit tegen, maar blijkbaar laten sommige dames en heren zich compleet verslonzen zodra ze de 40 gepasseerd zijn. Zo jammer!

Vic

Vic

17-07-2013 om 12:04

Gonniegans (o.t.)

Daar heb ik wel iets over te zeggen Stel jij de vraag in off topic?

Hanne.

Hanne.

17-07-2013 om 12:26

Schoon (ot)

"Maar als zoon zijn chocopasta al tijdens het ontbijt aan zijn tshirt heeft gesmeerd, pak ik wel een schoon shirt. Ik wil wel dat ie schoon op school aankomt. Maar misschien ben ik daar wel de enige in."

Je bent zeker niet de enige die wil dat een kind schoon op school aankomt. Maar of het lukt?

Kleding met chocoladevlekken oid wordt zeker wel vervangen, maar het is meer het algehele grauwe laagje wat op de kinderen verschijnt. Ik ben er inmiddels achter dat je op talloze manieren tussen het ontbijt en school vies kan worden? Kettingsmeer, grasvlekken, hondeharen, kattenharen, snotvegen, aardbeien vlekken (kijk mam, lekker he?).

En mochten ze wel schoon op school aankomen dan pakken ze die ene lekkende pen wel en komen ze onder de inktvlekken thuis.

Schoon...

Hier zitten de kinderen op een school in het bos. En geef ze een bos en ze gaan graven en klimmen. Dus dan kan ik ze blinkend schoon aanleveren, maar na de eerste pauze zijn ze toch van top tot teen groezelig... Ik ga dus voor een ontbijt-vlekje echt geen schone kleren meer uit de kast pakken.
Overigens: hier hebben ze dus ook allemaal chronisch zwarte rouwrandjes onder de nagels. Iemand daar nog een goeie tip voor, voor als ze eens een keertje wel echt schoon moeten? Om de voeten kun je dan desgewenst nog sokken doen, maar die handen zijn toch wat lastiger te verdoezelen.

Vieze nagels

Ja, als je het zo bekijkt zijn mijn kinderen vooral optisch schoon. Die nagels zijn niet schoon te krijgen, dus voor goede tips hou ik mij aanbevolen.

Ok vic

komt ie.. op jouw verzoek

Jongens en kleren; mag ik ook even?

Hoi,

Kind 1 (16) gaat mee op vakantie en pakt tas zelfstandig in. Vergeet voor het gemak de helft en komt met twee korte broeken op camping aan waar het 35 graden is. Dag 1 gaat broek 1 stuk. Dag 2 gaat broek 2 stuk want kind is iets dikker geworden en de knopen springen eraf. rest van de vakantie lange T-shirts over kapotte broek aan. Zucht.
Kind 2 wil perse geen korte broeken aan want hij schaamt zich voor zijn (overigens prachtige) benen. Hij loopt dus de hele vakantie in spijkerbroeken bij 35 graden. Ik weiger de spijkerbroeken te wassen want dat vind ik veel te ingewikkeld op de camping. Kind maakt een scene van hier tot aan de overkant, waarna er toch weer spijkerbroeken gewassen worden want hier kan ik ook niet tegen. Zucht. Diepe zucht.
Maar over het uiteten gaan: we gingen tussen de middag uiteten in een strandtent aan de Middellandse zee, en dat was niet in een poenerige plaats. Alle gasten waren gekleed, niemand in zwempak of bikini. Wij ook keurig in jurkje (ik), korte broek en T-shirt (manlief), korte broek met lang T-shirt (kind 1) en spijkerbroek (kind 2). Maar dan komen er andere Nederlanders en inderdaad, je schaamt je kapot. Oma van 65+ in bikini aan tafel. Opa in slechts een korte broek waar de zakken uit hangen. Kinderen met de benen wijd aan tafel in bikini. Ik verzin dit niet!
Wie doet hier wat aan? Het volk moet opgevoed!

groet!

Jutta

Jutta

Koop je dan bij 2 kapotte broeken niet even wat? Dan regel je toch iets nieuws, al was het maar een broek uit de hypermarché.

Algebra

Kopen

Broek kopen? Had natuurlijk wel gekund, ware het niet dat de hypermarche erg ver weg was. Thuis lagen nog verschillende korte broeken in de kast dus ik vond het ook een beetje zonde. Broeken zijn weer gemaakt. Knoopje iets verder weg. Volgende keer naaisetje meenemen naar de camping? Dat doet me wel erg aan mijn schoonmoeder denken. (die overigens erg lief is, maar niets aan het toeval over laat)

Warme groet, Jutta

door

door

28-07-2013 om 05:39

Beetje stijl

Wij hebben al jaren een wedstrijd Nederlanders herkennen. Dat lukt ons vaak al can 100 meter. Wat een armoede, wat een hopeloze leggings, housebroeken en topjes waar een saucijs jaloers op wordt.

door

Elinde

Elinde

28-07-2013 om 10:46

Stedentrips

In Londen zie je de 'typische' Nederlanders niet . Er zijn er wel heel veel, maar zoals zelfs mijn pubers opmerkten: 'er komen hier toch andere mensen'. Wij vonden iedereen er zeer beschaafd bijlopen. Wel in korte broeken en hemdjes, maar het zag er allemaal netjes uit.

Goed humeur

Liever een 13 jarige puber met joggingbroek dan een tegendraadse puber in iets nets. Alles heeft zijn tijd, die nettere broek komt over een paar jaar vanzelf. Maar ziet hij ook nu de waarde ervan in, dan is dat mooi meegenomen.

Mussie

Mussie

29-07-2013 om 18:25

Op vakantie is het anders

Als we thuis zijn zou ik het absoluut niet goed vinden. Maar op vakantie mag het van mij, in eenjoggingbroek uit eten. Maar ik ben dan ook net terug van twee weken rondtrekken en kamperen en vind een schone onderbroek om de dag al het toppunt van verzorging. Helaas duurt dit gevoel altijd maar een paar dagen, weet ik uit ervaring.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.