Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Dingen te doen met kinderen - omgeving siena

Eindelijk gaan we na jaren in en rond Nederland weer eens naar Italie op vakantie. Kinderen inmiddels 10, 7 en 5. Maar ik weet eigenlijk niet zo goed wat er te doen is voor kinderen daar...
Wie heeft er tips in de omgeving van Siena?
Alvast bedankt, Femke

Tijgeroog

Tijgeroog

21-06-2013 om 15:57

Saturnia

Een warmwater watervalachtiggeval, waar je ook lekker in kan. Verder niets erbij, maar leuk om eens te doen. En bij Lucca in de buurt in een Pinokkio park.

Anneke

Anneke

21-06-2013 om 16:02

Topografisch...

Siena vind ik echt geweldig; zeker met kinderen. Het sfeertje is so heerlijk relaxt. Wij hebben vorig jaar de toren beklommen. Leuk en goed te doen! Vooral 's avonds is de sfeer erg leuk in de kleine straatjes.

Ik vind Florence wat minder leuk voor kinderen, maar het is goed te doen.

Leuker vind ik de dorpjes in de omgeving. Ik heb een slecht topografisch geheugen. Maar kijk even op de kaart. Radda en Greve in Chianti, Montepulciano, Pienza, Volterra, Asissi, Cortona... allemaal even leuk.
De rit van Siena richting Montepulciano is erg bijzonder en de omgeving van Montepulciano en Pienza is het echte Toscane. Wij gingen of 's morgens vroeg en dan 's middags zwemmen bij huisje. Of 's morgens zwemmen en in de namiddag naar zo'n dorpje.

In Italie zijn veel bakkertjes waar je 's morgens vroeg een broodje/gebakje kunt doen. Wij hadden een geweldig bakkertje en vonden het dus heerlijk om te doen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.