Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Calippo

Calippo

08-06-2017 om 11:53

Disneyland maaltijden


Angela67

Angela67

20-06-2017 om 11:45

phryne

Het hoofd niet boven water kunnen houden betekent dat ze het niet slim genoeg aanpakken.

Nee ik ben ook niet voor ontbijt stelen voor de lunch, als ik geen hap door m'n keel kon krijgen zou ik gewoon vragen of ik een broodje mee kon nemen.

Maar het is altijd zo dat de goeden onder de kwaden lijden, en om nou het hele bedrijfsmodel van Disneyland op een dergelijke manier te beoordelen vind ik naïef.

Als het niet goed loopt zal dat natuurlijk veel oorzaken hebben. Maar dat is het bedrijfsrisico. En de sociale controle en de mores omtrent 'stelen' in welke vorm dan ook zijn kennelijk niet sterk genoeg dat de bezoekers elkaar erop aanspreken. Misschien moeten ze wel investeren in veel meer menselijke aanwezigheid in het park en of bij de ontbijtbuffetten. Als je gedrag wilt veranderen moet je daar moeite voor doen en niet zielig roepen dat bezoekers van nationaliteit xxxx het verpesten voor de rest. Of maak de boekingen voor Nederlanders duurder

gr Angela

Paddington

Paddington

20-06-2017 om 11:59

Ik snap het echt niet

Als je naar Disney gaat dan weet je dat het geld kost. Dus dat calculeer je in, of je neemt eten van huis mee.

Broodjes meenemen van het ontbijt buffet vind ik ook erg vreemd en gewoon stelen. Lekker voorbeeld voor je kinderen geef je dan.

Het aanbieden van een lunchpakket vind ik een goed idee. Geef het aan bij Disney. Wellicht dat er zelfs een mogelijkheid is dat je een lunchbox ophaalt op een tijdstip in het park, zodat het lekker blijft.

Een Senseo van huis meenemen vind ik een ander verhaal. Daarmee gebruik je natuurlijk wel water en energie, maar daar betaal je in mijn ogen wel voor.

Elise

Elise

20-06-2017 om 12:37

Angela, weer zo'n rare gedachtegang

Wat een rare gedachtegang van jou.

"Als je gedrag wilt veranderen moet je daar moeite voor doen en niet zielig roepen dat bezoekers van nationaliteit xxxx het verpesten voor de rest." schrijf je

Disneyland hoeft helemaal geen gedrag te veranderen, Nederlanders moeten dat asociale gedrag niet vertonen!

En brood is gewoon te koop!

In de winkel op het treinstation kan je broodjes en beleg kopen.

Angela67

Angela67

20-06-2017 om 13:01

Elise

Lees nou waarom ik dit schrijf: phryne schrijft dat Disney hierom failliet gaat (even kort door de bocht). O a. vanwege asociaal gedrag. Aangezien je alleen jezelf kunt veranderen moet Disneyland dus een offensief starten.
Daarnaast ben ik het met jou eens maar daar ging het niet om.
Gr Angela

Angela67

Angela67

20-06-2017 om 13:03

Veranderen

Ik bedoel dus dat Disneyland alleen kan proberen om het gedrag te beïnvloeden, dus door strenger te zijn of meer sociale controle te organiseren of Nederlandse boekingen te weigeren, etc
Gr Angela

Mieke

Mieke

20-06-2017 om 13:14

Benzine station

En bij het benzine station op de parkeerplaats van het santa fe hotel is een behoorlijk supermarkt assortiment. Daar zie je dus vaak Britse mannen blikken bier kopen. Een stuk goedkoper dan in disney.

In disneyland zelf bevindt zich trouwens ook een bakker. Wij hebben daar wel eens geluncht met een croissant.

Disney is duur. Wij waren onlangs in Europapark. Top park. Uitstekend eten voor veel lagere prijzen maar het is voor ons toch geen disney.

Dees

Dees

20-06-2017 om 15:10

lunchpaketten

En lunchpaketten verkopen ze vaak wel bij hotels hoor, gewoon even vragen.

Walnoot

Walnoot

20-06-2017 om 16:57

Pfffff

Wat een ophef zeg om een paar broodjes. Ik heb te minste nog nooit gezien dat mensen een tas volpropten met broodjes, beleg en andere dingen. Ja ik neem ook wel eens een broodje mee. Of ik hem nu op eet bij het ontbijt of later op de dag. Ik heb er al voor betaald (ja ja kom maar met de kritiek). Het gaat hier ook nog om twee pubermeiden. Kom op zeg! Ik geef die meiden groot gelijk en ik ga er vanuit dat zij hun rugzak ook niet volproppen maar gewoon een paar broodjes voor de lunch. En ja, ik vind dat ik daar recht op heb als ik 15 euro p.p. betaal voor een ontbijt

Half a twin

Half a twin

20-06-2017 om 17:19

prijs is niet alleen het brood

In die 15 euro ontbijt zit ook verwerkt dat er mensen zijn die het buffet klaarmaken, dat een kok gedurende de ontbijturen steeds zorgt voor voldoende warm roerei, dat de koffie steeds vers isen een gedeelte winst natuurlijk anders kan de hotelier zijn tent wel sluiten.
15 euro is niet alleen de prijs van de broodjes en het beleg. Je kunt wel vinden dat je voor die prijs "rechten" hebt maar dat is dus echt niet het geval.
Gewoon vragen of je een lunchpakket kunt krijgen of anders langs de supermarkt.

Voor al die meenemers van het buffet:
Bedankt! Door jullie worden de prijzen van ontbijtbuffetten steeds hoger en dat zorgt ervoor dat anderen zich zo'n tripje niet meer kunnen veroorloven.

Elise

Elise

20-06-2017 om 17:21

Walnoot

Wat jij vindt doet er niet zoveel toe. Diefstal is diefstal.

Kun je ook bij Albert Heijn dingen meejatten, omdat je vindt dat je toch al te veel voor je boodschappen betaalt in vergelijking met bijvoorbeeld Dirk vd Broek.

Mieke

Mieke

20-06-2017 om 17:37

Duur ontbijt

Tja. Je kan natuurlijk ook een goedkoper hotel boeken. Ik zou nooit 15 euro pp betalen voor een ontbijt. Dan maar geen ontbijt en regelen wij zelf wel iets.

En zit het ontbijt al bij de prijs inbegrepen dan kan ik toch echt geen enkel excuus bedenken dat het rechtvaardigd om broodjes mee te nemen zonder toestemming.

Buffet

Iedereen weet dat het bij een buffet niet de bedoeling is dat je eten meeneemt. Je mag zoveel eten wat je wil maar daar ter plaatse.
Als je een vast ontbijt neemt van bijvoorbeeld twee broodjes dan mag je best een van die broodjes meenemen in een doggy bag. Dan heb je inderdaad voor die twee broodjes betaald en kan je ze opeten wanneer je wil.
Bij een buffet is dat nadrukkelijk niet de bedoeling. Je kan natuurlijk wel altijd vragen of je een broodje mee mag nemen en vaak zal dat best mogen. Maar het meenemen zonder te vragen is niet netjes en is inderdaad stelen.

Teuntje

Teuntje

20-06-2017 om 19:00

Ontbijt - lunch

Ik ben een kleine ontbijter ja. Een bakje yoghurt en een broodje. Twee broodjes krijg ik al niet eens weg. Ik neem geen broodje mee voor mijn lunch maar voor het tweede deel van mijn ontbijt en ik blijf dat geen stelen vinden. Het gaat helemaal niet om het geld maar ik vind het erg onhandig om om een uur of 10 alweer ergens een broodje zien te vinden omdat ik anders ga dippen. We zijn dan niet altijd op plekken waar ruime horeca voorhanden is (midden in het bos ofzo). Ik ben net een baby, elke 2 uur voeden graag.
En (want dat vind IK nou typisch Nederlands) wij gaan niet lopen zeulen met rugzakken met eigen eten en drinken. Lunch kopen we als het lunchtijd is. Vanwege de locale economie. Voor ons geen 20 kg piepers in de achterbak.

Teuntje

Maar dan kan je dat toch gewoon even uitleggen aan de manager en vragen of je wat mee mag nemen? Dat is vast geen enkel probleem in dat geval.

Half a twin

Half a twin

20-06-2017 om 19:48

naïef

Midden in het bos een broodje moeten zien te vinden. Dan neem je dus gewoon een rugzak mee met eten en drinken dat je hebt gekocht of beleefd hebt gevraagd bij het hotel.
Er van uitgaan dat je met de lunch weer ergens bent om een broodje te kopen vind ik herl naïef.
Anekdote:
Ooit ging ik met man in Zweden de 500 bochtentocht lopen in het nog voor internet tijdperk. Van de beheerder van de camping kregen we een kopietje met richtlijnen mee. 1 1/2 liter water pp, 1/2 l suikerhoudende drank pp, 1 1/2 lunchpakket (van wat je normaal zou eten als lunch), stevige schoenen en regenkleding. Langzaam lopen ivm stijgend pad. Regelmatig pauzeren.
Aan het begin van de tocht zaten er 7 Duitsers achter ons die ons wilde n passeren. Dat lukte pas toen wij onze eerste pauze namen. Ze gingen er snel van door. Alleen de vader had een rugzak op. Na 3 uur kwamen wij ze weer tegen. Uitgeteld lagen ze aan het begin van het moerasdeel van de tocht. Vragend of wij drinken en eten hadden. Nee dus, we hadden genoeg voor onszelf maar niet voor een gezin met pubers. Nog gevraagd of ze bij de start de borden niet hadden gelezen. Ja maar ze dachten onderweg wel te kunnen lunchen in een restaurant of zo. Toen wij anderhalf uur later bij het eindpunt waren wel de autoriteiten gewaarschuwd dat er 7 Duitsers waren gestrand bij het moeras. Nooit gehoord hoe het is afgelopen met die lui. Maar hoe naïef kun je zijn?

Dees

Dees

21-06-2017 om 11:52

leuk

Teuntje je kunt er een leuk naampje aan geven maar je ontbijt is de yoghurt en het broodje is een tussendoortje.

Walnoot

Walnoot

21-06-2017 om 12:10

Wat een moraalridders hier

Het draadje krijg wel een grappige wending. Van broodjes bij het buffet naar geen eten bij het moeras???? Maar goed, dat enkele broodje dat ik meeneem dat blijf ik gewoon doen. Al doen wij dat niet iedere keer. En nee, ik voel mij niet schuldig, sorry.

En nogmaals. Het gaat hier om twee pubermeiden met weinig geld. Daar begrijp ik het helemaal van.

Vesta

Vesta

21-06-2017 om 12:15

Walnoot

waar lees jij dat het om 2 pubermeiden gaat?

To gaat met haar 2 zonen.

Elise

Elise

21-06-2017 om 12:16

Wending

Het krijgt nu al de wending dat pubers met weinig geld broodjes mogen stelen.

Vreemde moraal heb jij Walnoot

Mieke

Mieke

21-06-2017 om 12:22

Walnoot

TS heeft nog helemaal niet gereageerd dus ik weet niet of zij die meiden gaat adviseren om broodjes achterover te drukken.

Geen geld is natuurlijk geen excuus. Als je geen geld hebt om nog ergrns iets te eten te kopen dan kan je beter niet naar Disney gaan. De Efteling is ook leuk.

En moraalridder of niet. Het is voor mij echt onbegrijpelijk dat mensen het heel normaal vinden om broodjes mee te nemen van het ontbijtbuffet voor de lunch of voor een tussendoortje. Dat doe je niet. Dat is diefstal. Mijn broer heeft een kleinschalige b&b in portugal. Hij zorgt s morgens voor een ontbijt. Hij zou er niet blij mee zijn als mensen extra broodjes maken om als lunch te eten. Met liefde zorgt hij trouwens voor een lunch (tegen betaling). En als je het vraagt mag je ook wel een broodje meenemen voor je tweede ontbijt (doet mij trouwens erg aan een Hobbit denken). Je neemt het alleen niet mee zonder het te vragen. Dat is niet netjes.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

21-06-2017 om 12:27

Vesta - pubermeiden

Vesta, Tango schreef over pubermeiden.

"Voor de lunch namen de meiden gewoon broodjes mee van het ontbijt. Ik had speciaal een rol boterhamzakjes hiervoor meegegeven. Spaarde weer wat geld uit...."

Volgens mij

http://www.disneylandparis.nl/faq/restaurants/meenemen-eten-drinken/

Je mag niet ergens uitgebreid gaan zitten met je picknickmand of je koelbox, maar niets weerhoudt je van even op een randje zitten, of op de tribune voor de parade, met een broodje in je hand en een beker drinken.
Kun je nog vanuit Nederland allemaal meenemen en in de ochtend klaarmaken om mee te nemen.
We zijn geweest toen de kinderen nog klein waren, maar we hebben hooguit een ijsje gekocht en een kop koffie in het park. De rest was voor ons te duur. En we stonden op de camping, waar we ook kookten.

Pirata

Pirata

21-06-2017 om 12:39

Vroeger

Vroeger toen ik geen geld had ging ik lopend met een rugzak en een tent door de Ardennen. Van het laatste tientje dat we hadden hebben we pizza gehaald. En terug dan maar liftend..
De tering naar de nering zetten heet dat. Daar word je groot van. Maar aub zonder gappen. Neem anders gewoon een pak knackebrod mee en blikjes leverpastei.... en water drinken is gratis.

Mieke

Mieke

21-06-2017 om 12:52

Klopt annej

Zelf eten en drinken meenemen is geen probleem. Bij de tassencontrole kijken ze daar echt niet van op. Dat is namelijk niet iets typisch Nederlands.

Je mag alleen niet een picknickmand, koelbox en barbecue meenemen om uitgebreid te lunchen. Een broodje en wat drinken mag wel. Uitgebreid zelf lunchen kan wel weer buiten het park. Langs het riviertje tussen cheyenne en santa fé kan je best leuk zitten.

Half a twin

Half a twin

21-06-2017 om 13:48

moraalridder? ja met passie

Brood meenemen van het ontbijtbuffet voor de lunch is stelen. Niet meer niet minder. En degene die meldde een broodje mee te nemen voor als ze de natuur inging vond ik naïef. Ze wil geen typische Nederlander zijn met een rugzak vol eten, ze koopt wel een lunch als het daar tijd voor is. Niet beseffend dat dingen in de natuur soms anders lopen dan gepland.
Zeker bij een activiteit in de natuur vind ik die rugzak vol noodzakelijk en dan niet met gejatte broodjes. In een hotel kun je vragen om een lunchpakket en dat is tegen betaling meestal wel mogelijk.
Mijn vader en moeder hadden eens een familie uitje met fietstocht in de natuur. Mijn moeder had in het hotel een lunchpakket gevraagd en gekregen. Moeder moet pillen slikken met iets te eten erbij op een vast tijdstip. Mijn ene tante had broodjes meegenomen van het ontbijt. Nog 2andere tsntes gingen lunchen in ern restaurant dat ze tegen zouden komen. Mijn moeder was de enige die op tijd voldoende kon eten. Bij afrekenen van het hotel stond er voor 2 lunchpakketten wel 3 euro op de rekening. Voor zo'n luttel bedrag wil je toch geen dief zijn?

Tango

Tango

22-06-2017 om 16:38

Haha

Ik zal nog eens wat schrijven zeg.
Voor die 2 pubermeiden was het eten bij Disney gewoon erg duur. De eerste avond hebben ze 30 euro per persoon betaald voor het diner in het hotel. Gewoon ook omdat ze nog niet wisten waar ze anders iets konden halen. Moeten ze ook maar weten dat je bijv. op het station of bij een benzinepomp een broodje kunnen halen. En hoe ver is dat dan van het hotel? Ze waren met een bus gekomen dus hadden zelf geen vervoer. Latere avonden o.a. in Disney gegeten, iets eenvoudigs. Kostte iets van 13 euro volgens mij.
Het ontbijt zat gelukkig bij de prijs in. Ze hebben echt geen tassen vol eten meegenomen. Ze hadden ook vanaf huis een en ander mee, maar broodjes en beleg blijft echt geen drie dagen lekker als je geen koelkast o.i.d. tot je beschikking hebt. Dus leek mij dit het makkelijkst. Of het diefstal is, tja misschien wel. Maar wat gebeurt er met het brood dat overblijft van een buffet? Vaak wordt het weggegooid volgens mij. Dan heb ik liever dat het door iemand wordt opgegeten.

Calippo

Calippo

29-06-2017 om 21:29

Dank allemaal

Hartelijk dank allemaal voor de goede tips. We gaan zeker niet stelen van het ontbijtbuffet, want ik vind stelen geen juiste manier om aan je eten te komen.
Ik denk dat we voor de lunch inderdaad crackers en beleg meenemen of broodjes of zo.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.