Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

disneyland parijs

Begin april gaan wij met ons gezin 3 dagen naar Disneyland Parijs! Onze kinderen zijn 8 (meisje) en 5,5 (jongen).

Ik heb er erg veel zin in, maar vind het ook best wel spannend, omdat ik er nog nooit geweest ben en dus niet goed weet wat ik kan verwachten. Hoor/lees bijvoobeeld verhalen over dat er alleen fastfood te krijgen is (en dat je daar nog de hoofdprijs voor betaalt ook) en dat eigen eten meenemen niet mag (hoewel iedereen dat toch doet)

Heeft iemand tips, iemand toevallig onlangs nog geweest? Over eten maar ook over andere dingen, alles is welkom! (hoe meer voorbereiding/voorpret hoe beter!)

Alvast bedankt!

Carootje

Meenemen mag

Eigen eten mag gewoon hoor. Je kunt in de omgeving bij diverse bakkers heerlijke verse belegde baguettes kopen en meenemen. Ter plekke zoek je een bankje op en eet je het lekker op. Er is wel meer dan hamburgers, ook pizza's, mexicaans, chinees en salades. Maar ik vond zelf die baguettes heerlijk.

Waar overnachten jullie, binnen of buiten het park?

carootje78

carootje78

19-02-2014 om 11:37 Topicstarter

klinkt goeddie baguettes

In de omgeving, is dat te lopen?
we zitten binnen (of net buiten?) het park. (Sequoia Lodge)

Carolien

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-02-2014 om 14:25

Wij

smeerden 's ochtens bij het ontbijt meteen ook de broodjes voor de lunch. Die broodjes pakten we gewoon van het lopend buffet. Die namen we dan mee en aten we net buiten het park op. Het is handig om voor dit doel een rolletje boterhamzakjes mee te nemen.
Dit is alweer 5 jaar geleden. Toen mocht je op het park niet eigen eten opeten. Bij de ingang staan/stonden veel bankjes voor dit doel.

Wij hadden toen ook tassencontrole, maar ik geloof dat er toen ook een verhoogte tereurdreiging was, dus misschien was dat daardoor.

Katniss

Katniss

19-02-2014 om 15:09

Gekocht

De eerste dag had ik nog pakjes drinken en water mee, maar toen besloot ik dat ik voor die paar dagen niet moeilijk zou doen en al die zooi meeslepen. We hebben dus op het park geluncht en gedineerd, maar als je een beetje rondkijkt kan dat best betaalbaar. Sowieso zorgden we voor een stevig ontbijt, zodat we tussen de middag genoeg hadden aan iets kleins. Het is wel aan te raden om snackjes en evt drinken voor 's avonds mee te nemen of bij de hypermarché te kopen. Een zak chips in het winkeltje van Sequoia Lodge kostte 3,50, dus daar ging ik echt niet aan beginnen
Vanaf de Sequoia Lodge kun je trouwens prima naar het park lopen. Dat is meestal zelfs een stuk sneller dan als je eerst een kwartier op het busje moet wachten.
Verder nog een tip over het inschrijven voor het ontbijt. Je zult zien dat de tijdblokken tussen 07.30 en 08.30 al volgeboekt zijn als je aankomt (geen idee hoe die mensen dat doen). Wij mochten dus kiezen tussen 7 uur en 10 uur, maar no way dat ik in mijn vakantie om 7 uur aan het ontbijt zit. We hebben dus 10 uur genomen en zijn rond 9 uur gaan ontbijten. Niets aan de hand en we mochten er gewoon in. Mochten ze wel moeilijk doen, dan wil je ook helemaal niet zo vroeg ontbijten want de dag is lang genoeg in Disney. Als gast van een hotel mag je wel eerder het park in, maar de leukste attracties zijn dan nog gesloten. Het betekent hooguit dat je vooraan in de rij staat wanneer het park open gaat.
Leuk hoor, Disney. Ik zou zo weer willen!

carootje78

Wij sliepen in een appartement vlakbij het winkelcentrum Val d'Europe, dat is op 1 metrohalte van het park. Daar was volop gelegenheid om van alles te kopen, maar ik weet niet hoe dat bij Sequoia Lodge is.

Er is overigens nog steeds tassencontrole, maar dat is om te voorkomen dat je wapens/messen e.d. meeneemt. Je eten wordt er niet uitgehaald.

Ga je in een drukke periode? Zo ja, ga dan lunchen voor of na de drukte. Anders sta je in een lange rij en dat is zonde van je tijd.

Monique D*

Monique D*

19-02-2014 om 18:48

Mag wel eten mee

Vorig jaar waren wij ook naar Eurodisney gegaan. De eerste nacht brachten wij door in Parijs en daarna gingen wij met de bus naar Disney. Bij de ingang plaats je de tas op een lopende band en dan ziet men via een soort röntgenapparaat wat er in de tas zit. Net als op een vliegveld. Er was verder niets aan de hand.

Wij vonden Eurodisney leuk. Het is best een uitgestrekt park, zeker voor kleine kinderen. Hou er wel rekening mee dat je bij leuke attracties lang in de rij moet staan. Maar het is te doen.
Wij vonden het eten daar wel duur. Een flesje water of een ijsje was iets van 3 euro. Wij verlieten het park (je krijgt een onzichtbare stempel op de hand, dan kan je weer terugkomen) en wij aten bij een Mac Donalds. Dat was een stuk goedkoper! Die Mac Donalds was in een soort wijk of dorp wat bestond uit allerlei eettentjes en restaurants. Dat is in de buurt van Eurodisney.

De parades (grote optochten van Disneyfiguren) zijn heel leuk om te zien. Wel raad ik je aan om zeker 3 kwartier van te voren langs de straat een goed plekje te zoeken. Vooral de parade 's-avonds is fantastisch!

vlinder72

vlinder72

19-02-2014 om 20:24

Eten

Eerlijk gezegd vind ik het meenemen van broodjes van het ontbijtbuffet echt niet kunnen. Er zijn in disneyland veel mogelijkheden om te eten. Je kan bij een bakker in Main street broodjes kopen. En als je een standaard menu kiest is het niet eens zoveel duurder dan elders. Wij waren met zijn zessen ongeveer 50 euro kwijt voor eten inclusief drinken.

Er is een website over disneyland met een link maar alle restaurants inclusief de menu's en prijzen. Als je daar naar kijkt (kies dan voor counterservice) dan zal je zien dat er heel veel mogelijkheden zijn met inderdaad burgers en frietjes maar ook pasta, salades, broodjes etc.

Wij nemen zelf wel drinken en snacks mee voor tussendoor. Ik leg het gewoon op onze kamer. En stop het in mijn tas. Nog nooit iets over gehoord.

Wij gaan in maart weer een paar dagen. Ik heb opnieuw restaurants uitgezocht om te voorkomen dat wij moeten zoeken als wij trek hebben (dan juist kies je voor fast food terwijl er zoveel leukere restaurants zijn) en ik heb ook wat van te voren gereserveerd zoals een buffet in het Agrabah cafe en een keer "luxe" eten in Blue Lagoon omdat dat restaurant ons zo leuk lijkt.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-02-2014 om 20:30

???

Waarom niet Vlinder? We waren heus niet de enige die dat deden. Het mag ook gewoon, ik vermoed dat daar ook gewoon rekening mee wordt gehouden.

En als je een lang weekend gaat is 50 euro voor een lunch behoorlijk veel hoor.

vlinder72

vlinder72

19-02-2014 om 21:30

Dat ligt eraan Dendy

Als jij het restaurant binnenloopt en zes croissantjes, zes chocoladebroodjes en zes danoontjes pakt. Vervolgens je tas bij het buffet opent en zonder blikken of blozen ze in je tas doet. Vervolgens een paar eieren pakt. Broodjes smeert en ze in een plastic tas doet. En hop in je tas. Oja, je waterflesjes met sap vult dan heb ik niets gezegd en is het blijkbaar een ontbijt/lunch buffet.

Als je je bord vult terwijl je weet dat je het niet opeet en je kinderen doen dat ook en je vervolgens aan je tafel om je heen kijkt of niemand het ziet om vervolgens snel alles in je tas te doen dan weet je zelf ook heel goed dat dat niet hoort. Of anderen dat ook doen daar heb ik geen boodschap aan. Ik hpu niet van stiekem gedoe. Het is diefstal en ik vind het niet een goed voorbeeld naar mijn kinderen toe. Maar dat is mijn mening. Het interesseert mij geen bal of andere mensen het doen. Maar ik heb het ook niet gezien in Newport Bay

Als je trouwens ontbijt om 09.45 dan kan je volstaan met een lichte lunch (en dat kan je als je een weekend gaat makkelijk mee van huis nemen) en een vroeg diner. En die 50 euro is voor zes personen niet vier. Wij namen vaak een plak ontbijt koek. Gingen even naar het park om daarna terug te gaan naar het hotel voor ontbijt. Je kan ook vragen of je mag ontbijten in het oark. Is kosteloos en je krijgt dan een voucher om te ontbijten in het plaza restaurant bij Main Street. Dat is echt ideaal. Ontbijt is daar ook prima. Het is vrijwel hetzelfde als in Newport Bay.

En ja een lunch of diner van 50 euro (wij doen of lunch of diner ergens) is duur. Hoewel als wij met zijn zessen ergens gaan eten is het altijd duur. Maar als je naar disneyland gaat dan weet je dat alles duur is. Maar met een handige planning kan je best goed besparen op eten en drinken.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

19-02-2014 om 21:45

Diefstal???

Wij nemen gewoon wat extra broodjes mee, smeren die met boter aan tafel en hebben houdbaar broodbeleg bij ons. Blikjes leverpastei enzo. Hoezo stiekum?? Ik heb nog nooit gezien dat er eieren en danoontjes in tassen verdwenen. Maar dus wel dat er wat extra broodjes meegingen. Ook in het New PortBay hotel.
Ik heb dit ook vaker in hotels gedaan, ook wel eens een lunchpakketje gekregen. Voor mij is dit een hele gewone gang van zaken.

Thuis eten we tussen de middag ook niet zo uitgebreid, gewoon even een broodje tussendoor.

En tuurlijk weet je van tevoren dat Disneyland duur is. Dat is de dierentuin en de Efteling ook. Vandaar dat er ook zoveel mensen een lunchpakketje meenemen.
Niet iedereen kan uitgebreide lunches betalen.

Katniss

Katniss

19-02-2014 om 21:47

Lunch

Volgens mij hebben wij van de vijf dagen vier keer geluncht bij Starbucks, net buiten het park in Disney Village. Daar is mijn oudste grote fan van en ze hebben er erg lekkere broodjes (en wifi). De vijfde keer hebben we in het 'andere' park (ben de naam even kwijt) geluncht bij een soort Mac Donalds. Dat was wel duur, voor 3 porties patat, 2 porties kipnuggets en 3 cola was ik tegen de 30 euro kwijt.
Het avondeten viel me qua prijs ook mee, zeker als je geen voorgerecht neemt. Hoofdgerechten afhankelijk van het restaurant tussen de 12,50 en duur. Een beetje een misser was het buffet bij het hotel. Dat was best lekker maar ik kwam er te laat achter dat dat voor volwassenen 30 en voor kinderen 20 euro was, en dan te bedenken dat jongste drie frietjes en een wortel eet ;-(

vlinder72

vlinder72

19-02-2014 om 22:07

Benzine station van Santa Fe.

Nog een tip dan. Het Santa Fe hotel heeft een benzine station. Bij de stationswinkel kan je ook dingen kopen. Prijzen zijn daar een stuk lager dan in Disneyland. Het santa fe hotel is goed aan te lopen vanaf Sequoia

En dendy. Wij nemen als wij ergens naar toe gaan altijd eten en drinken mee. Met vier kinderen wordt anders ieder uitje onbetaalbaar. Alleen wij kopen broodjes of nemen ze mee van huis. Ik vind het daarom geen goede tip om aan iemand te geven. Ik neem aan dat iedereen voor zichzelf wel kan bedenken of het meenemen van eten van het buffet een goed idee is. Als jij je daar prettig bij voelt moet je dat doen. Er zijn ook echt mensen die dat nooit zullen doen. Zoals wij en mijn ouders ook niet. Ik mocht dat vroeger als kind echt nooit doen.

Oh, en pas op met drankjes. Drinken is veel duurder dan eten. Wij waren in augustus in disneyland. Een flesje drinken kost al snel 3,50. Echt ongelooflijk duur. Bij sommige menu's is drinken inclusief. Bij kindermenu's krijg je vaak een flesje (water of sap). Wij lieten onze kinderen dan met ons meedrinken uit onze bekers en bewaarden dan de flesjes voor later. Flesjes kan je op het park bijvullen. Er zijn dan van die drinkfonteintjes (hebben die een naam?). Het water uit die fonteintjes was prima drinkbaar integenstelling tot kraanwater.

Haha

Dendy, je lijkt wel een Rus!
O nee, die nemen hele schalen mee.

Als je 's middags ergens een lunch koopt krijg je er een bonnetje bij om later die middag nog een koffie of thee gratis te komen halen. Je kan idd overal water gratis tappen bij die fonteintjes.

Ik neem aan dat je een pakketreis hebt geboekt en dus al tickets hebt (omdat je in SL slaapt), voor anderen is dit wellicht een goede tip:
http://www.ce-multiavantages.com/260/disneyland.html (aanbieding met gratis ticket voor kinderen)
http://www.ce-multiavantages.com/404/passeports-annuels-promos.html (aanbieding waarbij de jaarkaarten voor kinderen € 39 kosten - met deze regeling kom je als gezin vaak goedkoper uit dan een 2/3 daagse kaart bij Disney zelf en kan je nog eens terug).

Franse site, maar je kan als NLer ook gewoon bestellen. Interessante aanbiedingen voor ons zuinige Hollanders

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.