Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

stans verlinden

stans verlinden

06-01-2010 om 14:18

Down under

Van de zomer, dochter en ik, naar mijn zus in Australie, is dat niet geweldig! Het duurt nog een half jaar, we hebben ook nog niet geboekt maar we gaan!!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Lynna

Lynna

07-01-2010 om 06:41

Super!

Waar ga je precies, wat ga je doen? Waarom heb je nog niet geboekt?
Ben zelf gek van Australie, ben er 2x geweest en wil dolgraag nog een keer.

stans verlinden

stans verlinden

07-01-2010 om 17:09

Pas besloten...

...en daarom nog niet geboekt. Zus woont in Melbourne,daar kunnen we slapen de eerste dagen of zo, dat is uitgangspunt en verder heb ik nog niks concreet. Wat ik zou willen is mee met de Gahn of de Indian Pacific, dat lijkt me eindeloos maar ik zag dat dat erg duur is...
Uluru zien, Sydney, The Great Ocean Road, snorkelen in Cairns, een camper huren...naar Alice Springs rijden...
We hebben vijf weken, daar kan veel in gebeuren maar er zullen keuzes gemaakt moeten worden.
Kom maar op met de tips, wat mag ik niet missen?

Tip

Hallo Stans,
Ik ben zelf nooit in Australië geweest, helaas, maar heb daar wel familie wonen. De eerste tip is: verkijk je niet op de afstanden. Als je 5 weken gaat, kun je niet met een camper van Melbourne, via Sydney en Cairns naar Uluru (of welke willekeurige andere volgorde). Als je dat allemaal wilt zien, zul je binnenlandse vluchten moeten boeken. Mijn ouders hebben dat een aantal jaren geleden gedaan; meteen vanuit Nederland geboekt. Eerst naar Sydney vliegen, en van daaruit 3 vluchten: naar Cairns, vervolgens Alice Springs, en weer terug naar Sydney. Daar woont onze familie, dus daar konden ze logeren en vanuit hun huis ook nog dingen bekijken in de niet al te verre omgeving (huurauto).
En ja, wat je echt wel moet zien? Da's heel persoonlijk volgens mij. Je zus heeft vast ook wel wat tips!

veel plezier,
Caroro

stans verlinden

stans verlinden

08-01-2010 om 14:21

Caroro en andere australië liefhebbers

O, ja Caroro, zo bedoelde ik het niet, om met een camper dat alles te gaan doen, ik was aan het brainstormen meer, dat wil ik en dat wil ik eigenlijk ook. Het liefst ging ik een paar maanden weg, helaas zit dat er niet in. Maar die vijf weken, daar moet toch een hoop in kunnen. Hoe je ouders het gedaan hebbben is een goede optie en misschien voor een beperkte tijd ook de enige.
Ik denk ook niet dat het verstandig is ver te gaan rijden met ons tweeën, al helemaal niet door de outback, moeder en puberdochter, geen technische kennis van de auto, nee niet doen al zou ik zoiets wel willen.
Misschien is er toch een mogelijkheid, in een convooi meerijden of zo (niet het hele rondje Melbourne-Cairns, Alice Springs enz maar een stukje) ik weet niet of dat zou kunnen. Niet met een reisgezelschap, we hebben genoeg aan onszelf en het land, maar misschien toch iets met anderen voor de veiligheid.
Zo leuk en spannend.
Groetjes,
Stans

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.