Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

drukte Efteling in de herfstvakantie - ervaringen?

Ik heb nog AH Eftelingtickets die ik wil opmaken met dochter, en dat moet uiterlijk 9 november. We willen het liefst op een dag dat het niet idioot druk is. De keuze is nu tussen een dag in onze herfstvakantie (regio Noord - dat is een week later dan regio Zuid) en een studiedag van school begin november. Voor die dag in november zegt de drukteverwachting van het park zelf dat het die dag waarschijnlijk rustig is. Maar het park is maar open van 11 tot 18 uur. 
In de herfstvakantie (voor ons dus van 20 t/m 26 oktober) verwacht men dat het druk is in de weekenden en op maandag, woensdag en vrijdag, maar "normaal" op de dinsdag en donderdag. En op die dagen is het park open van 10 tot 20 uur - 3 uur langer dus. 

Wat ik mij afvraag: hoe betrouwbaar is die drukteverwachting van het park. Is het een beetje te doen op een dag dat het 'normaal' is, of is een 'normale' dag in de herfstvakantie evengoed nog idioot druk? Iemand ervaring, en dan met name met een dag die voor Zuid geen vakantiedag is (maar voor Midden en Noord wel)?

mijn ervaring in de herfstvakantie is; megadruk. Bij ons stond er toen ook dat de drukte normaal zou zijn maar helaas toch topdrukte.

ik zou toch voor de studiedag gaan. Die 3 uur langer ben je bij drukte kwijt aan de wachtrijen. 
Wij zijn laatst ook op een studiedag geweest. Ik ben nog nooit in zoveel attracties geweest daar. Overal 5 minuten wachttijd.
De keer ervoor was ik met mn zus in de vakantie, en hebben we 4 attracties gehad. wachtrijen van een uur.
Carnaval en koningsdag zijn ook goede dagen om te gaan. Maar daar heb je nu niks aan.

ik heb al 14 jaar geen abonnement meer, maar indertijd was de herfstvakantie (wel regio zuid) vreselijk druk, met allemaal mensen die de AH kaartjes op wilden maken. Drukker dan welke andere dag in het jaar ook.
Dus ik zou voor de studiedag gaan. Probeer kwart voor 11 bij de ingang te staan en ga direct naar de achtbaan die bovenaan je lijstje staat. Met een beetje mazzel kun je blijven zitten, en anders ben je heel snel aan de beurt voor een 2e rondje. 
Einde van de dag net zo, dan is het ook weer rustiger bij de achtbanen en kun je veel in weinig tijd doen. Tussendoor de fata morgana en droomvlucht en dat soort dingen bekijken. 

Ik zou zeker op de studiedag gaan. In de vakantie is het waarschijnlijk sowieso drukker omdat er dan veel meer mensen vrij hebben. Op een studiedag misschien een paar scholen. Heerlijk rustig. Die tijd haal je er echt wel uit. Als je er gewoon om 11 bent, heb je echt tijd genoeg om alles wat je wil doen meerdere keren te doen.

Wat is begin november qua studiedag?  Want de eerste week van november heeft België volgens mij nog herfstvakantie?  Oh nee dat valt dan dit jaar blijkbaar in de laatste week van oktober.  De druktekalender geeft meestal wel een vrij een goede indicatie,  maar een en ander hangt ook van het weer af. Als het in de herfstvakantie mooi weer is op dinsdag en de rest van de week voorspellen ze veel regen dan wisselen veel mensen toch nog naar die droge dag. 

Check ook even de vakanties in België en Duitsland. Ik dacht toen, heel slim, net buiten de herfstvakantie te gaan en toen bleek half Duitsland in het park te lopen en was het alsnog smoordruk. 

En: een attractiepark bezoeken op een stille dag is gewoon anders dan op een drukke dag. Als je echt een van de weinigen bent, ben je ook sneller 'klaar' omdat je gelijk in alle attracties kunt. En de sfeer is ook anders.

als je de keuze hebt, zou ik altijd op een studiedag gaan. Of een regenachtige dag

Temet

Temet

21-09-2025 om 20:15 Topicstarter

Zelden zijn de reacties hier zo eensgezind
Bedankt allemaal, het wordt de studiedag (nou ja, ik zal de Belgische en Duitse herfstvakantie nog even checken)

Wijs besluit Veel plezier alvast!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.