Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Kaatje

Kaatje

16-04-2016 om 23:03

Een vakantie om nooit te vergeten


Reizigster

Reizigster

18-04-2016 om 11:59

Flanagan

"Ps Op Texel is ook een vakantiepark met luxe huisjes."

Texel is inderdaad leuk, maar in een draadje over "Een vakantie om nooit te vergeten" over Texel beginnen? Serieus?

"Mocht er op Texel een buitje vallen, die waaien heel snel over. Het is er minder klam dan op Bali."
Ik kan me van Bali vooral de aangename temperaturen (niet klammigheid) herinneren en van Texel de koelere wind . Dus geef mij maar 2 weken Bali. Maar het is denk ik iets persoonlijks.

En er zijn zat mensen die voor 2 weken naar Bali gaan, ook bijv. in de kerstvakantie. Als je niet van vliegen houdt moet je het niet doen, maar een van mijn kinderen vindt het heerlijk . Zegt wel eens voor vertrek dat hij de lange vluchten het leukste van de vakantie vindt (maar dat is denk ik toch niet helemaal waar).

Verder: er zijn zelfs zat mensen die voor 2 weken een rondreis in bijv. Thailand maken. Dan wordt het minder relaxed, maar nog steeds, als je het wil (en niet langer kunt gaan), echt wel te doen.

Relaxed,

@ Reiziger, ik vind een vakantie waarin kinderen zichzelf prima kunnen vermaken een categorie; vakantie om nooit te vergeten.
Maar als Kaatje dat te koud vind, ik kwam ook een andere optie Sicilië.

andere eilanden dan Bali

Wij gaan van t zomer die kant op met hele gezin en doen behalve Bali ook Java, Gilli eilanden en lombok aan. Vooral de laatste twee verheug ik me enorm op. Ziet er op google earth iig fantastisch uit.

Caesar

Caesar

20-04-2016 om 08:03

Silone

De gillis zijn kleine eilandjes die horen bij Lombok. Maar dar zijn inderdaad heerlijke eilandjes met veel snorkel en duikgelegenheid.
Ik raad wel aan om van Bali naar Lombok te vliegen. En niet met de speedboot. Het vliegtuig is goedkoper, comfortabeler en vooral veel veiliger (en je bagage komt droog aan).

Ad Hombre

Ad Hombre

20-04-2016 om 08:42

Flanagan

"@ Reiziger, ik vind een vakantie waarin kinderen zichzelf prima kunnen vermaken een categorie; vakantie om nooit te vergeten."

Ja, langzamerhand pas je je verwachtingen aan in het leven ;-(

bieb63

bieb63

21-04-2016 om 21:58

Sardinië!

Daar kom je sowieso aan bod wbt fantastisch eten, zon, zee en strand. En daarnaast veel cultuur, mooi landschap, oude stadjes. Voor ieder wat wils en genoeg ook voor kinderen van alle leeftijden. En ook nog eens wat anders dan de standaard vakanties.

Pubers

Vroeger maakten we onvergetelijke rondreizen. Of we huurden een huis met zwembad.
Maar de kinderen worden ouder en willen niet zo veel trekken met de auto. Daar zijn ze klaar mee.
En een huis met zwembad kan wat ons betreft ook één huis zonder zwembad worden, aangezien ze daarvoor te vaak op hun mobiel kijken dan in het water dobberen.

We verwachten dat volgend jaar het laatste jaar zal zijn dat we met zijn allen op vakantie gaan. Als afsluiter willen we Hawai bezichtigen. Dat wordt even sparen. Daarna gaan we waarschijnlijk weer met zijn tweeën op pad.

Langzamerhand aanpassen aan het leven? Nee, maar wel inspringen op de wensen van puberende reisgenoten (zolang ze meegaan).

Kaatje

Kaatje

21-04-2016 om 23:18

De wadden

Zijn prachtig en door een gelukkige omstandigheid aardig kind aan huis . En daarmee niet de bestemming voor die ene 'anders dan anders en mag wat meer kosten' vakantie. Ik hen trouwens op de Waddeneilanden zeker een aantal onvergetelijke momenten beleefd.

Dank wederom voor jullie input en onderlinge gesprekken. De vakantie plannen makerij liggen hier helaas even stil omdat het alle hens aan dek is op een tweetal andere punten maar ik hoop nog steeds er binnenkort weer met het gezin over in gesprek te gaan en jullie input te bespreken. Ik weet dat oudste in ieder geval Europa uit wil en hoge temperaturen . Veel verder waren we nog niet gekomen haha

Serwe

Serwe

22-04-2016 om 11:01

Florida

Florida is ook leuk voor een echte relax vakantie en ze hebben vaak goedkope vluchten daarna toe. Je kan er naar het strand gaan, pretparken bezoeken, lekker eten maar er is ook hele mooie natuur en meer dan genoeg te doen. De Keys zijn heel mooi en heel relaxed. En als je aan de westkant zit (dus niet Miami) maar de andere kant heb je hele leuke kustplaatsjes met volop strand.
Miami is trouwens ook een aanrader en Fort Lauderdale. Dat is wat rustiger en daar kan je fantastisch varen.

Stenna

Stenna

22-04-2016 om 21:00

grappig

hoe smaken verschillen. Ik ben een paar keer in Florida geweest, voor werk maar nam er dan natuurljk een paar daagjes bij. En ik vond er geen bal aan. Soort oversees Benidorm. Dat was dan wel de Fort Lauderdale kant, De westkant en de Keys ben ik (jammer genoeg, geen tijd) niet geweest.

Anna G.

Anna G.

22-04-2016 om 21:49

idd

Smaken verschillen inderdaad. Ik vond Sicilie echt vergane glorie. De crisis heeft hier heel hard toegeslagen. Het zal vast ooit heel mooi zijn geweest.

Florida: Fort Lauderdale is een bejaardenoord. Miami South Beach vond ik wel leuk, maar dan zonder kinderen. De westkant van Florida, met Sanibel Island en Captiva vond ik wel heel mooi. Zo'n mooi schelpenparadijs met oude victoriaanse huizen alsof je terug in de tijd gaat. Keys zijn ook leuk, vooral de weg ernaar toe, maar heel toeristisch.

Texel: leuk natuurlijk, maar daar kom je vast nog wel een keer. Niet echt in de categorie om nooit te vergeten.

Lottemarie

Lottemarie

23-04-2016 om 08:09

Sardinië!

Prachtige strandjes, helder water, lekker eten, ruige natuur, en dat op, wat is het, 3 uur vliegen?

USA

USA

23-04-2016 om 13:58

ja stenna

Da s net als zeggen Spanje is geen reet aan, alleen maar bejaarden of zuipende pubers (benidorm) maar ik had geen tijd voor de prachtige binnenlanden.

De moerassen (everglades), space center, the keys, ocala park etc. Genoeg te beleven dan alleen bejaarden in fort lauderdale of drugsverslaafden in miami.

Vergaande glorie

Er is meer te doen op Sicilië voor jonge mensen, met name pubers. Die willen maar wat graag over vulkanisch grondgebied naar beneden crossen met een mountainbike of door de grotten varen met een zeekayak en op het strand slapen. Zie link ( sorry voor de prijsvermelding)

Nu ja TS wilde iets buiten Europa al schijnt een tocht met een groot zeilboot over de Griekse zeeën ook iets unieks te zijn.

https://www.snp.nl/reizen?search=Sicilie

Vergaande =vergane

De twee woorden vergaande en vergane blijken elkaars tegenstelling te zijn. Dus bij deze vergane glorie.

Anna G.

Anna G.

23-04-2016 om 17:26

Griekse zeilboot

Lijkt me zeker een belevenis en prachtig, maar nu?? Al zou je dat ook een onvergetelijke ervaring kunnen noemen...

Alleen de westkant zou kunnen, maar de cycladen zijn hiervoor meer geschikt en mooier. Zou nu toch even een paar jaar wachten.

Stenna

Stenna

23-04-2016 om 22:53

usa

Dat weet ik ook wel. Maar iemand raadde hier Lauderdale aan. En dat vond ik echt niks. Maar smaken verschillen zei ik al.

MerelR

MerelR

26-04-2016 om 21:06

Cruise

Twee weken vakantie vieren op een cruiseschip en je krijgt een vakantie om nooit te vergeten. In iedere haven is wat nieuws te zien of je gaat naar het strand, net wat je wilt. 's Avonds met zijn allen aan het diner en daarna naar de shows, echt heel gezellig. Ik kan het je van harte aanbevelen, als je nog details wilt hoor ik het wel.

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

26-04-2016 om 23:27

Dat is inderdaad onvergetelijk

Die zeiltocht, maar inderdaad op dit moment misschien niet zo'n feestje.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.