Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Rembrand

Rembrand

01-08-2010 om 14:49

Eerste keer met caravan beviel goed!

Hoi meiden,
Ik zou nog laten weten hoe het de eerste keer met de caravan beviel. Ik moet mijn woorden terug nemen. De voordelen zijn toch wel groter dan de nadelen, en we hebben besloten de caravan niet door te verkopen. Het tijdperk van de vouwwagen is definitief afgesloten. Het rijden met de caravan viel mij 100% mee, en ik heb de helft van de reis voor mijn rekening genomen en ook gelijk de Brennerpas maar overgereden. Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer vrouwen zijn die met de caravan rijden, want ik heb er onderweg maar weinig achter het stuur gezien ?
Groetjes M.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Leuk!

Ja hoor, hier ook een vrouwelijke caravan-rijdster. En ik heb er verder ook geen gezien. Misschien had ik naar Italië moeten gaan, dan had ik jou tegengekomen . (Of jij naar Frankrijk, daar zijn wij namelijk geweest)
Vooral de snelheid van het neerzetten en ten allen tijde droog blijven als het heel hard giet vindt ik bijzonder prettig.

Gr. Poezie.

Rembrand

Rembrand

01-08-2010 om 19:40

Volgend jaar

Wellicht komen we elkaar volgend jaar tegen ( als jij tenminste weer naar Frankrijk gaat en wij ook ).
Ik vond het ook heel fijn dat we de dag voor vertrek de voortent al af konden breken en op die manier s'ochtends binnen notime weg konden rijden. Ook de overnachting in Duitsland was erg makkelijk. Ik krijg nog nachtmerrie's als ik denk aan die keer dat we een natte vouwwagen moesten inklappen op doorreis....
M.

Nasha 1st

Nasha 1st

01-08-2010 om 20:46

Rembrand, welkom

bij de caravanners Wij hadden het na 1 jaar al gezien met die vouwwagen....en nee, ik rij niet met de caravan, niet omdat ik niet durf, of niet zou kunnen, puur omdat ik heel weinig ervaring met rijden met een aanhanger heb, Nashaman veel meer dan ik. Maar, stel dat er iets zou gebeuren, en ik MOET, dan doe ik het gewoon, zien we dan wel weer....

Jujube

Jujube

02-08-2010 om 05:33

Rembrand o.t.

Wij zijn momenteel in de USA en steeds als we langs een vestiging van de fastfoodketen 'Dairy Queen' rijden, moet ik aan jou en Thirza denken! Wilde ik even kwijt
Groet,
Jujube

Jo Hanna

Jo Hanna

02-08-2010 om 08:57

Hier nog een

Ik rijd sinds dit voorjaar ook met een caravan rond. Ik ben er al verschillende keren mee op pad geweest en het bevalt me heel erg goed. Ik blijf voorlopig wel in Nederland en ik denk dat ik dat zo lang ik deze (kleine) auto heb ook blijf doen want bij wind tegen heeft 'ie al moeite de 80 km te halen Bij de gedachte een berg over te moeten, breekt het zweet me uit! Nou had ik ook geen buitenlandplannen dus dat scheelt.
Vinden mensen in jullie omgeving het ook zo stoer dat je dat durft? Ik heb me erover verbaasd wat die caravan voor mijn imago doet! Het regent bewondering, vooral van vrouwen.
Groet, Jo Hanna

Rembrand

Rembrand

02-08-2010 om 10:25

Jo hanna.

Ik merk vooral waardering van vrachtwagenchauffeurs !
Ik kreeg veel vaker medewerking als ik er weer één had ingehaald
Ze gaven dan een teken ( groot licht ) dat ik weer veilig terug kon op de rechterbaan. Manlief kreeg dit teken dus beduidend minder vaak haha.
M.

Rembrand

Rembrand

02-08-2010 om 10:26

Jujube!

Ik moet wel lachen dat je ons tweetjes als Dairy Queen ziet. Ik voel me erg vereerd
M.

Rembrand

Rembrand

02-08-2010 om 10:29

Nasha.

Ik rij er juist mee om die ervaring te krijgen.
Van te voren heb ik natuurlijk wel een aantal jaren met de vouwwagen gereden en dan heb je al wel dat gevoel van dat er "iets" achter de auto hangt. Ik heb ook nog geoefend op een parkeerterrein met de caravan. Je zou ook een cursusje kunnen doen ( paar lessen ) bij een autorijschool. Ik wilde persé ook rijden omdat ik het geen prettig idee vind dat mijn man de hele rit achter het stuur moet zitten. Na drie uur ben je best gaar en is het erg fijn als de ander het stuur overneemt.
M.

Ha jo hanna!

Ik had al gehoopt nog van je te horen! Leuk dat het je goed bevalt. Maar inderdaad wel verstandig om met deze combinatie alleen in Ned. te rijden; op zich heb ik een vrij ideale combinatie, maar in het buitenland moet ik heuvel op toch regelmatig terugschakelen.
En Nasha, ik ben het wel met Rembrand eens dat je beter wel af en toe ermee kunt gaan rijden. Dan krijg je er "feeling" mee en zal het steeds makkelijker gaan.

Gr. Poezie.

Jo Hanna

Jo Hanna

02-08-2010 om 17:00

Vrachtwagens inhalen

Ha, daar begin ik niet eens aan! Ze scheuren mij allemaal voorbij. Ja Poezie, het is dus gelukt. Uiteindelijk een keurige Adria 305 gekocht, niet die wilde hippiecaravan Met mijn Opel Agila (met 2.1 motor) is dat net behapbaar. En ach, misschien moet ik het ook nog normaler gaan vinden om inderdaad naar z'n 4 terug te schakelen.
Groet, Jo Hanna

H

H

02-08-2010 om 19:46

Hier ook

Ik heb ook jaren met de caravan gereden. Nu niet meer, we hebben een nieuwe gekocht, te groot in combinatie met de auto, dus manlief heeft groot rijbewijs gehaald.
Wilde ik ook nog doen, maar is er niet van gekomen, ach hij rijdt graag en ik hou me met de kleine bezig....
Wel handig als het erop aan komt dat je het kunt trouwens.
Wij waren jaren geleden op vakantie toen mijn man last kreeg van duizeligheid, dan ben je erg blij dat je het ding naar huis kunt rijden.

Nasha 1st

Nasha 1st

02-08-2010 om 20:10

Jullie hebben gelijk...

dat ik het gewoon zou moeten doen, en meestal zeg ik het ook van te voren, maar eenmaal in de auto blijken we toch weer heel traditioneel te zitten...misschien dit weekend, we gaan nog een weekendje weg met de sleurhut...

Rembrand

Rembrand

02-08-2010 om 23:35

Pelle.

Ja, natuurlijk. Ik knipper wat af
M.

Rembrand

Rembrand

02-08-2010 om 23:37

Jo hanna.

In zijn vijf rijden met caravan is ( vaak al bij lichte hellingen ) niet aan te raden. Zodra je gaat merken dat je snelheid gaat terug zakken terwijl je het gaspendaal onderin trapt had je eigenlijk al terug moeten schakelen. Ik heb op sommige stukken van de Brennerpas zelfs even in zijn twee moeten rijden om de auto rond de 80 km te houden.
M.

Rembrand ot

He, hoe was het aan lago di caldinazo?? Ben erg benieuwd...

Pilar

Rembrand

Rembrand

03-08-2010 om 23:40

Pilar.

Het was best druk aan het lago di caldonazzo. Maar het is dan ook een populaire streek ( alhoewel het veel minder toeristisch is als het garda meer ).
Voor pubers ( zeker jongens ) was het georganiseerde vermaak op camping mario minder geschikt. Die gasten van mij doen echt niet mee met de playbackshow en salsa met victor
Het meer was heerlijk ( meer dan 20 graden ) en het zwembad was ook ok. Geen mega glijbanen, maar wel lekker om af te koelen en even wat te zwemmen.
De plekken waren voor Italiaanse begrippen groot ( wij hadden wel een grote plek genomen die meer kost ) en het toiletgebouw was prachtig en werd elke dag twee maal grondig schoongemaakt.
Wil je nog meer weten, mail me dan even privé.
Groetjes M.

Tango

Tango

04-08-2010 om 23:05

Hier ook eerste keer

Met de caravan op pad geweest. Ik vond het ook heerlijk, veel relaxter als met die grote tent die we hadden en waar je uren mee bezig was om hem op te zetten en af te breken.
We gingen niet helemaal naar Italie, maar naar Belgie en daarna Zuid Limburg, maar gereden heb ik ook, om beurten met Tangoman. Die dreigt namelijk nog weleens in slaap te vallen achter het stuur. Het viel me alles mee dat rijden.
Ik vond het gewoon jammer dat de caravan van de week weer naar de stalling ging, wat gaat zo'n vakantie altijd snel voorbij.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.