Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tessa

Tessa

11-05-2010 om 10:39

Efteling

We zijn vorig jaar een keer op een zondag naar de efteling geweest en dat was echt VERSCHRIKKELIJK.
Dochter van 5 jr had maar een wens en dat was in de droomvlucht, maar dat was gewoon onmogelijk met de wachttijden. Eigenlijk zijn we bijna nergens in geweest. Overal wachttijden van meer dan een uur. Nou willen we nog eens gaan in de zomervakantie. Wie heeft hier ervaring mee? Is de efteling de hele zomer verstopt met rijen of is een zondag het ergst?

Alvast bedankt!

Groetjes Tessa

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

11-05-2010 om 10:43

Zomer

Een keer geweest in juli en inderdaad heel lange rijen. Maar niet bij alle attracties. Waarom werkt de efteling niet met het fast pass systeem zoals bij Disney? Ik kan je eigenlijk maar één tip geven. Volgend schooljaar heeft je dochter vast wel eens een keer een studiedag. Ga op die dag dan naar de efteling. Oja, op zondag is het altijd drukker dan op zaterdag maar in de zomervakantie is het eigenlijk altijd heel erg druk.

Tessa

Tessa

11-05-2010 om 11:20

Dus

maar geen kortingkaartjes via de appie hein aanschaffen...jammer hoor.
Maar met zulke rijen is er geen bal aan.

Groetjes Tessa

Sawo

Sawo

11-05-2010 om 12:46

Enkele tips

Hoi Tessa

Op zaterdag is het minst druk. En wat ook heel goed helpt is later gaan. Om 5 a 6 uur gaan veel mensen weg en hadden we van 6 tot 9 uur konden we bijna overal zo in tijdens de lange avondopenstellingen.

mpronk

mpronk

11-05-2010 om 15:13

Waarom in de zomervakantie

Wij gaan inderdaad vaak op een studiedag.
dan is het goed te doen. weet dat er in mei juni vaak schoolreisjes zijn.
dus gingen bijv een keer in september.
Konden overal in geen probleem.
Nee die dingen doe ik niet in de zomervakantie

marion

ayla

ayla

11-05-2010 om 16:08

Idd studiedag

oudste heeft hier volgende week maandag een studiedag gepland staan, dan gaan wij dus naar de efteling. Wij zijn 1 keer op een drukke dag geweest maar dat was eens en nooit meer.

Tessa

Tessa

11-05-2010 om 20:27

Studiedag

hoor ik altijd zo kort van te voren, ik kan dan zelf niet zo makkelijk meer vrij krijgen (verpleging).
Misschien idd maar voor de zomervakantie nog een keer gaan, dan is dochter nog 5 en mag ze een dagje vrij.

Bedankt!

Groetjes Tessa

Polly Shearman

Polly Shearman

11-05-2010 om 21:11

Idd

Ik begrijp idd niet dat mensen in de zomervakantie of in een weekend naar de efteling gaan.
Het is dan zo druk dat je idd nauwelijks ergens in kan, en de entree is zooooo duur dat het dan toch heel erg zonde van je geld is.
Het beste ga je in april of okt, op een gewone doordeweekste dag, liefst geen vrijdag of woensdag.
Je kan dan gewoon overal een paar keer in, hoeft hooguit ergens 5 minuten te wachten. En zelfs dan... als je nergens hoeft te wachten en ga je overal maar 1 keer in, dan nog is de efteling eigenlijk te groot geworden en lukt het allemaal NET niet op 1 dag.
Ik ben in april geweest met gezin, we waren als eerste binnen, en als laatste eruit, want we willen waard voor ons geld. We hebben alles gezien en gedaan behalve het volk van laaf hebben we geheel overgeslagen vanwege te weinig tijd.
En dan maken wij van te voren een plan en een route zodat we geen tijd kwijt zijn met op en neer lopen en discussies waar nu nu weer heen willen.

NU de efteling voortaan het hele jaar open is zal de drukte zich misschien gaan sprijden, november en december lijken me dus ook wel ideaal om te gaan, jan en feb zijn denk ik te koud.
Maar goed, ik heb erg veel efteling ervaring en ik zal nooit maar dan ook nooit in een weekend of vakantie gaan, want langer als 15 minuten wachten vind ik al vreselijk zonde van mijn tijd en geld.
We doen dan wel weer dik 2 uur over het sprookjes bos.. dat wel!

groet, pol

Bastet

Bastet

12-05-2010 om 08:14

Tip!

Wij zijn een aantal jaren gegaan op de allereerste zaterdag van onze zomervakantie.Dan gaan heel,heel veel mensen op vakantie namelijk en niet naar de Efteling..)
Het was echt heel goed te doen!!
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.