Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
29-09-2010 om 09:59
Hallo
Ik ga met mijn 2 zoontjes van 6 en 9 volgende week dinsdag naar het efteling hotel, en dan gaan we woensdag de 6e het park in met zijn 3tjes.
Ik vraag me af of ik rekening moet houden met veel drukte. Op de site staat dat het een rustige dag is, maar ik vind 20 minuten wachten per attractie nog teveel.
Bovendien ben ik alleen met ze, en het moet wel leuk blijven.
Ze durven gelukkig nog niet in achtbanen, of in andere snelle dingen. Wel de wild water baan, de bobslee, droomvlucht, fata morgana etc, maar weer niet de halve maan en villa volta.
Het sprookjes bos lijkt me ook leuk om met ze te gaan doen. Ik heb ook gelezen over een sprookjesvoorstelling. Wat is dat?
Dus wie weet: 1. of ik veel drukte kan verwachten, en 2. wie heeft goede tips?
Bedankt!
Hilde
29-09-2010 om 12:25
Geweest
mijn kinderen zijn vorige week woensdag geweest, tijdens een studiedag.
er waren redelijk wat schoolreizen en georganiseerde groepen, dus niet superrustig. het was redelijk te doen maar hier en daar waren wel wachtrijen. 's ochtends was het nog relatief rustig, konden ze o.a. in de droomvlucht redelijk doorlopen. 's middags werd het een stuk drukker door mensen met abonnementen.
misschien is het handig om er om 10 uur te zijn (opening park) en dan in de meest populaire attracties (droomvlucht, pirana, bobslee) te gaan zoals pelle ook al schrijft, en 's middags het sprookjesbos te bekijken.
overigens, als je in het efteling hotel logeert mag je 15 minuten eerder het park in. scheelt weer bij de 1e attractie, daar sta je dan meteen vooraan!
groetjes
Gruffalo
29-09-2010 om 19:35
2 dagen entree
Ik ben ook 1 nacht in het eftelinghotel geweest met mijn dochter. Maar je hebt 2 dagen entree voor het park. Je kunt dus dinsdag al met ze naar de efteling. En het lijkt me dat het niet zo druk zal zijn. Wij waren op een donderdag en vrijdag, er waren toen veel kinderen die een schoolreisje hadden. Maar ondanks dat hebben we een enkele keer wat langer in de rij staan wachten en ach we hadden toch de tijd...
29-09-2010 om 22:17
Vandaag geweest!
Wij waren er toevallig vandaag (ook woensdag). Er was een studiedag voor de leerkrachten op school. Het was heerlijk rustig. De meeste attracties hadden ca. 5 minuten wachttijd, je kon dus vrijwel meteen doorlopen. En het was bovendien prachtig weer. Echt een cadeautje. Alleen bij de nieuwe attractie Joris en de Draak (achtbaan) was een wachttijd van 40 min. Daar hadden we geen zin in omdat oma + jongste zoon dan zo lang moesten wachten. Het was een heerlijke dag.
Ik zag trouwens op www.booking.com dat het Eftelinghotel op dinsdag voor de nacht van di op wo kamers aanbood van EUR 110 (2-p kamer, zonder parktoegang). Leek me nog best een schappelijke prijs, maar we zijn toch gewoon vanaf huis vertrokken zonder overnachting dus.