Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Engeland, Cornwall

Na vorig jaar in Schotland geweest te zijn gaan we dit jaar (zomervakantie) naar Cornwall, Engeland. We (vader, moeder, 3 meiden (18.14.14)) gaan met eigen caravan naar een vakantiepark mét overdekt zwembad. We hebben er al eentje op het oog, Hendra-Holidays. Wie heeft er leuke tips voor Cornwall of in de buurt. Auto rijden vinden we geen probleem.

Groetjes,
Vannie

Hadewich

Hadewich

18-01-2015 om 11:50

kust

Tintagel Castle en de Bedruthan Steps vonden wij erg mooi. Wel op het tij letten, je moet er naar toe met laag water!

Pas

De National Trust en de National Heritage Foundation geven passen uit waarmee je een week of twee weken (of een heel jaar) alle kastelen, landgoederen en tuinen gratis mag bezoeken. Ik heb daar in Engeland en Cornwall erg veel gebruik van gemaakt. Elke ochten een of twee bestemmingen in het boekje opzoeken en gaan. En als t niks is, kun je hup weer naar de volgende want je betaald niks extra's. Onderweg kom je vanalles tegen waardoor je gewoon kunt uitstappen en gaan genieten want dat kasteel wacht wel. Ik zat destijds in Boddinick by Fowey en het hele uiterset west-puntje van Cornwall is prachtig. Tintagel is al genoemd maar wat dacht je van Lands End, Lizard, Lost Gardens of Helligan, Dartmoor en dan alle kustplaatsjes. Eindeloze wandelingen gemaakt langs de Costal Foothpaths met de gratis public toilets waar handdoeken, zeep en verse bloemen stonden . Over het land van de boeren wandelen, klimmend over de hekjes en dan een praatje maken. Heb me kostelijk vermaakt daar!

Evanlyn

Evanlyn

28-01-2015 om 21:45

Mijn tips

Cornwall is echt prachtig!

Eden Project is geloof ik nog niet genoemd. Niet zo spannend als ze zichzelf vinden, maar leuk en lekker buiten. En op veel plaatsen in Cornwall kun je actieve dingen doen, zoals boogschieten of paardrijden of surfen.

Juno

Juno

28-01-2015 om 22:01

In aanvulling op Dorry

Ze hebben gezinspassen, vaak goedkoper dan voor iedereen eentje te kopen. Polperro is mooi net als Truro of Polperro en ach eigenlijk is alles daar leuk!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.